Alecsandru Știucă
Alecsandru Știucă
Ședința Camerei Deputaților din 26 februarie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.18/07-03-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-12-2019
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 26-02-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 februarie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.25 Alecsandru Știucă - declarație politică cu titlul "Copilul cu multe moașe rămâne fără trusou!";

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Domnul deputat Știucă este invitat la microfon, cu rugămintea de a-și concentra la maxim declarația.

Și un ultim vorbitor, domnul Gheorghe Firczak, din partea Grupul parlamentar al minorităților naționale, cu aceeași rugăminte de a concentra în trei minute declarația.

Domnule coleg, aveți microfonul.

Domnul Alecsandru Știucă:

Domnule președinte, vă mulțumesc foarte mult.

Declarația mea are ca titlu "Copilul cu multe moașe rămâne fără trusou!" și se referă la o situație cu totul nefericită, la situația aplicării prevederilor unei legi care are la bază o intenție onorabilă și extrem de interesantă pentru familiile care au probleme și pentru fiecare nou născut.

Din păcate, această lege nu s-a decis cine s-o aplice. S-a decis transferul responsabilității aplicării acestei legi către consiliile județene odată cu asigurarea din bugetul de stat a resurselor corespunzătoare.

Din păcate, ministerele implicate pasează responsabilitatea de la unu la altul. Situația creată și în cazul trusoului pentru nou născut ilustrează în mod nefericit adevărul unui proverb românesc "Copilul cu multe moașe rămâne fără trusou".

Mulțumesc.

(Este consemnat, în continuare, textul integral al declarației politice.)

În anul 2006, Parlamentul României a introdus o nouă măsură de protecție și ajutorare socială a tinerelor familii în care apare un copil, adoptând Legea nr. 482/19 decembrie 2006 privind acordarea de trusouri pentru nou-născuți. Se instituia astfel obligativitatea acordării din fonduri de la bugetul de stat a unui trusou care să cuprindă haine, lenjerie și produse pentru îngrijirea nou-născutului, în cuantum de 150 lei. Măsura este binevenită pentru tinerii părinți, în condițiile în care în România gradul de sărăcie al populației este destul de însemnat.

Introducerea acestei măsuri de ordin social, în luna decembrie 2006, se constituia intr-un program național susținut financiar din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei și aplicat efectiv de către autoritățile administrației publice locale (comune, orașe și municipii).

Prin Legea nr.164/2007 de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.3/2007, care modifica Legea nr. 482/2006, s-a decis transferul responsabilității derulării acestui program, începând cu anul 2008, la consiliile județene prin asigurarea transferurilor din bugetul de stat către bugetele proprii ale județelor, prin direcțiile de muncă și protecție socială județene.

Acest program lăudabil instituit de Parlamentul României este însă complicat fără rost și puternic birocratizat de către Guvern, care a implicat prin ordonanța anterior menționată un număr excesiv de mare de instituții în gestionarea și implementarea proiectului "trusouri pentru nou - născuți". Au fost instituite o serie de responsabilități pentru autoritățile locale și centrale, care sunt de natură a complica modul de transpunere în practică a acestui program, scăzându-i eficiența și existând riscul ca scopul și obiectivele sale să fie compromise.

Pentru a "facilita" însă aplicarea programului de acordare a trusourilor pentru nou - născuți, Guvernele de dreapta, invocând procedura birocratică și greoaie impusă prin Ordonanța de urgență nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, au considerat că se impune să acorde atât în anul 2007, cât și în anul 2008 contravaloarea trusoului și nu produsele destinate nou-născuților, preferând să paseze viitorilor guvernanți problema transpunerii în practică a acestui program.

Încă o dată, (a câta oare ?) se demonstrează incapacitatea și ineficiența actualei guvernări, care nu este capabilă să transpună în practică un program viabil și util pentru români, amânând timp de mai bine de un an emiterea unei Hotărâri prin care să se aprobe normele metodologice de punere în aplicare a Legii nr. 482/2006.

Parafrazând un vechi proverb românesc, gafele Guvernului Tăriceanu - care a implicat prea multe instituții în gestionarea acestui program social - determină ca "nou-născutul cu multe moașe să rămână fără trusou"!

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 9 decembrie 2019, 21:12
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro