Dan Grigore
Dan Grigore
Sittings of the Chamber of Deputies of April 8, 2008
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.35/17-04-2008

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
14-10-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2008 > 08-04-2008 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of April 8, 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.25 Dan Grigore - declarație politică intitulată "Reabilitarea și modernizarea unui drum național de importanță majoră continuă să fie sistată";

 

Domnul Dan Grigore:

Subiectul declarației: "Reabilitarea și modernizarea unui drum național de importanță majoră continuă să fie sistată".

În urmă cu o lună aduceam în discuție situația reabilitării unui drum județean de importanță majoră, care generează serioase probleme traficului rutier din zona Autostrăzii Soarelui. Spuneam atunci că starea drumurilor din România continuă să fie una precară și este departe de a reprezenta infrastructura unui stat membru al Uniunii Europene. Investițiile în drumuri sunt încă insuficiente, iar atunci când se fac durează nepermis de mult, fără să mai vorbim de calitatea acestora, care nu este întotdeauna cea mai bună. Reabilitarea și consolidarea drumului național 21A, care asigură legătura cu Autostrada Soarelui - obiectiv strategic în ceea ce privește transportul rutier în zonă - dar și legătura între două reședințe de județ, continuă să reprezinte exemplul cel mai elocvent în acest sens. Necesitatea reabilitării acestui drum s-a impus, cu atât mai mult cu cât traficul în zonă a crescut cu aproximativ 40% după darea în folosință a Autostrăzii Soarelui, dar mai ales pentru că acest tronson de drum nu a fost reabilitat din 1967. Deși inițial s-a preconizat că lucrările vor fi finalizate în august 2008, pe fondul nerespectării unor parametri tehnici de către constructor, lucrările au fost sistate până la remedierea deficiențelor apărute. Din păcate, aceste deficiențe nu au fost remediate, iar finalizarea reabilitării întârzie nepermis de mult, în condițiile în care acest drum este unul care realizează legătura între două județe și accesul la o autostradă ce asigură legătura cu capitala României și nu numai, fiind în același timp unul dintre cele mai circulate drumuri din județele Ialomița și Călărași. Vinovată pentru această situație ce afectează sute de oameni care circulă spre autostradă pare să fie firma executantă. Este mai mult decât clară lipsa de implicare a autorităților responsabile care supervizează execuția lucrării și care nu par să fi găsit până în prezent o soluție pentru rezolvarea problemei.

Așa cum aminteam anterior, în urmă cu o lună, pe fondul gravității situației create de îngreunarea traficului în zonă, dar și datorită semnalelor venite din parte cetățenilor și a agenților economici care tranzitează zilnic zona, am adresat o interpelare ministrului transporturilor pe această problemă. Nu am primit nici un răspuns până la acest moment, în ciuda faptului că obiectul interpelării îl constituie o problemă stringentă, cu care numeroși cetățeni se confruntă zi de zi. Probabil că ministrul transporturilor, Ludovic Orban, are probleme mult mai importante de rezolvat, decât verificarea cauzelor care au dus la sistarea lucrărilor de reabilitare a unui drum național și perturbarea traficului în zonă. Prin prisma acestui fapt, se poate explica și lipsa de reacție a celorlalte autorități implicate în supervizarea lucrării, care nu au găsit încă soluția reluării lucrărilor.

Cert este că, actualmente există sute de cetățeni nemulțumiți care circulă zilnic spre și dinspre Autostrada Soarelui pe un drum aproape impracticabil, datorită stadiului avansat de degradare. Este inadmisibil ca reabilitarea unui drum ce asigură nu numai legătura între două județe, ci și legătura cu o autostradă, să fie efectiv blocată datorită lipsei de responsabilitate, profesionalism și promptitudine a celor implicați, consecințele fiind resimțite acut de cetățeanul de rând, contribuabilul la bugetul de stat.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 20 october 2020, 3:23
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro