Petru Călian
Petru Călian
Ședința Camerei Deputaților din 13 mai 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.52/23-05-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 13-05-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 mai 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.2 Petru Călian - declarație politică intitulată "Spre ultima destinație";

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

Domnul deputat Călian? Vă rog.

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc.

O declarație politică o s-o depun în scris și o să prezint doar sinteza unei alte declarații politice intitulate "Spre ultima destinație".

În urmă cu câteva zile, un nou accident a îngrozit întreaga suflare a acestei țări. Acum, o ființă mult prea tânără s-a grăbit, parcă, să pășească în eternitate. Cumplitul accident a avut loc pe calea ferată, unde un tren a deraiat, lăsând în urmă spaimă și durere. Cine sunt vinovații pentru acest incident? Nimeni nu știe sau se fac că nu se știe. A fost nevoie de moartea unei persoane, pentru ca cineva să tragă semnalul de alarmă cu privire la starea deplorabilă în care se află infrastructura feroviară.

În urmă cu câteva luni de zile, ziarele centrale atrăgeau atenția asupra faptului că în notele interne aparținând Companiei C.F.R., siguranța călătorilor este limitată pe tot mai multe sectoare feroviare. Într-una dintre ele, semnate chiar de directorul C.F.R. infrastructură, se arată că întreaga rețea de căi ferate, adică 13.730 km linii curente și directe, există un număr de 1.504 puncte periculoase, din care 319 sunt de categoria I, iar din acestea, 119 sunt pe linii magistrale și principale, fără să se precizeze, însă, unde se află aceste puncte. A stat, oare, cineva de la minister să citească sau să analizeze aceste date cumplite? Se pare că nu.

De asemenea, autoritățile nu sunt străine nici de faptul că 50% din calea ferată administrată de C.F.R. infrastructură are durata de viață expirată, iar tot ceea ce a făcut până acum Ministerul Transporturilor constă în restricționarea limitării de viteză.

În urma accidentului în care această tânără de numai 17 ani și-a pierdut viața, un alt ministru responsabil, pe numele său Ludovic Orban, a aruncat pisica în curtea vecinului, afirmând că această tragedie se datorează hoților de oțel. Se pare că ministrul Ludovic Orban nu știe, sau refuză să creadă că în anul 2000 numărul punctelor periculoase varia între 300 și 394, iar acum numărul lor este cuprins între 600 și 1.000. Se pare că suntem în campanie electorală și nu mai avem timp să ne ocupăm și să ne ducem la bun sfârșit sarcinile de serviciu.

Toate guvernele succedate după anul 2000 nu au făcut altceva decât să reducă drastic bugetele C.F.R. În ultimii 9 ani de zile, fondurile alocate pentru reparații capitale au fost la nivelul de 14% din necesarul fundamental, iar în ultimii 3 ani, fondurile alocate au fost și mai mici, acoperind doar între 6 și 11% din necesar.

Deși C.F.R. a anunțat că are nevoie de 600 de milioane de lei, potrivit bugetului întocmit pe anul 2008, statul a acordat doar 75 de milioane pentru reparații curente și capitale. Incompetența și lipsa de responsabilitate l-au făcut pe Călin Popescu-Tăriceanu să sugereze societății vânzarea câtorva terenuri, pentru a acoperi cheltuielile necesare reparațiilor.

În momentul de față, nu mai există siguranță, indiferent că alegi să te deplasezi pe calea ferată, a aerului sau pe mare, riști să nu mai ajungi la destinație.

În ultimii 18 ani, tot mai mulți indivizi și-au pierdut vremea la guvernare și aproape toți au făcut ca sentimentul de nesiguranță să se adâncească tot mai mult.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 1 aprilie 2020, 7:17
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro