Iulian Vladu
Iulian Vladu
Ședința Camerei Deputaților din 6 octombrie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.92/16-10-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 06-10-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 octombrie 2008

57. Prezentarea pe scurt de către deputați a interpelărilor adresate membrilor Guvernului:  
  57.4 Iulian Vladu
 
consultă:

Domnul Iulian Vladu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Mă adresez cu această interpelare domnului ministru Ludovic Orban.

Obiectul interpelării este intenția Ministerului Transportului de a construi un aeroport în zona de sud a Capitalei, fiind avansată ca variantă localitatea Adunații Copăceni.

Dincolo de suspiciunile pe care le-a creat această alegere, mai ales din perspectiva anumitor interese imobiliare, consider că este cel puțin ciudat să fie promovat un proiect de o asemenea amploare într-o zonă în care există un acces deosebit de dificil, din cauza lipsei unei autostrăzi în apropierea acelei localități.

Personal nu am auzit să se fi realizat un studiu de impact privind locația acestui proiect în această zonă și nicio motivație argumentată cu privire la această alegere.

În urma declarațiilor primului-ministru, se impune redimensionarea activității Aeroportului Băneasa, ceea ce, dacă s-ar întâmpla, ar impune grăbirea construirii unui nou aeroport.

Consider că este cel puțin nepotrivită o localitate aflată într-o zonă în care accesul să fie îngreunat de lipsa unei autostrăzi, cum este cazul Adunații Copăceni.

Experiența ultimilor ani, în care s-au construit doar 5 km de autostradă, ne arată că este aproape imposibil să credem că va fi realizată o autostradă în vecinătatea acelei localități până la finalizarea aeroportului.

Presa a relatat că în această locație este nevoie de 3400 de hectare, care aparțin în prezent mai multor persoane fizice, dar și unor companii, ceea ce ar da naștere speculațiilor că această localitate a fost aleasă doar din interes imobiliar.

Având în vedere faptul că în zona de vest a capitalei, respectiv sudul județului Dâmbovița, este un nod de circulație care leagă Oltenia, Ardealul și Moldova de Muntenia și capitală, consider că aici ar fi fost mult mai potrivită locația viitorului aeroport, cu atât mai mult cu cât această zonă este conectată la autostrada Pitești-București.

Pentru toate aceste motive și pentru a elimina speculațiile mas-media, aș dori să-mi răspundeți la următoarele întrebări:

Care au fost motivele pentru alegerea localității Adunații Copăceni pentru construirea noului aeroport?

De ce nu a fost luată în calcul varianta ca un astfel de proiect să fie în vestul capitalei, respectiv sudul județului Dâmbovița, zonă traversată deja de o autostradă, fapt ce ar înlesni dezvoltarea unui astfel de proiect?

Și trei: când urmează să fie analizat în Guvern Proiectul de Hotărâre privind aprobarea construirii noului aeroport?

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 21 februarie 2020, 21:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro