Plen
Ședința Camerei Deputaților din 19 decembrie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 19-12-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 decembrie 2008

  1. Prezentarea și adoptarea raportului Comisiei de validare.

 

Ședința a început la ora 11,32.

Lucrările au fost conduse de domnul Aurel Vainer, președintele de vârstă al Camerei Deputaților, asistat de domnii Adrian Mocanu și Daniel-Ionuț Bărbulescu, secretari.

Domnul Aurel Vainer:

Vă rog să luați locurile în sală. Vă rog frumos.

Deși aș fi preferat să vă spun "Bună dimineața!", vă spun "Bună ziua!". Dar e foarte bine că pot să fac și acest lucru.

Vă mulțumesc deocamdată pentru prezența în sală.

Doamnelor și domnilor deputați,

Noi, astăzi, în această ședință, avem de realizat trei obiective importante, pentru ca președintele de vârstă să poată declara că și-a îndeplinit misiunea și să o predea celui care va fi de drept patru ani de zile.

Ce avem de făcut? În primul rând, să vă informez despre prezență. Sunt prezenți 322 de deputați, iar 12 încă nu și-au pus semnătura pe lista de prezență. Sperăm să apară în curând.

În al doilea rând, vom avea de discutat, de ascultat mai întâi raportul Comisiei de validare. Îl vom discuta și apoi îl vom vota, după care trecem la momentul cel mai de durată: jurământul solemn al fiecărui membru al Camerei Deputaților, care probabil că se întinde pe o bună bucată de timp.

Urmează al treilea moment important, care este alegerea președintelui Camerei Deputaților. Vom avea acolo propunerile liderilor de grup, după aceea se va completa formularul de vot și vom trece la vot.

După vot, sigur, este o comisie de numărare și validare a votului și vom putea proclama - îmi permit să spun acest cuvânt foarte mare - pe noul președinte al Camerei Deputaților.

Așadar, stimate doamne și stimați domni deputați, permiteți-mi să vă consult dacă sunteți de acord cu această succesiune a acestei ședințe de lucru foarte dense, ca timp, în primul rând, și apoi să putem trece la primul punct al dezbaterii noastre de astăzi.

Așadar, vă întreb dacă are cineva de făcut vreun comentariu în legătură cu cele trei obiective ale reuniunii de astăzi, ale ședinței de astăzi.

Poftiți! Domnul Varujan Pambuccian, liderul Grupului parlamentar al minorităților naționale.

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Nu este neapărat o remarcă procedurală, dar cred că este bine să o fac acum.

Deputații Grupului parlamentar al minorităților naționale au fost aleși pe o prevedere a Legii electorale, care prevede alegerea lor în colegii naționale. Aceasta scrie și pe adeverința pe care am primit-o de la Biroul Electoral Central.

Aici, în Cameră, s-a făcut alocarea obișnuită pe colegiile electorale, după socoteala aceea cu cele mai multe voturi într-un anumit colegiu.

Solicitarea noastră către zona administrativă a Camerei - dar credem că este important să o facem de aici, de la tribună și în plen - este să fie făcută rectificarea de cuviință și să apărem, așa cum am fost și aleși și așa cum am fost și confirmați de către Biroul Electoral Central, ca fiind deputați cu colegiu național.

Vă mulțumesc.

Domnul Aurel Vainer:

Vă mulțumesc.

Sunt ceva obiecțiuni procedurale? Nu.

O să rugăm partea de gestionare a lucrărilor să procedeze în consecință. Însă v-aș propune o soluție de compromis față de ceea ce a propus domnul Pambuccian: noi să depunem jurământul pe listele și în succesiunea pe care o să o auziți, pe circumscripții și, în cadrul lor, pe colegii, iar apoi se vor face modificările necesare.

Poftiți, domnule Pambuccian.

Domnul Varujan Pambuccian:

De acord și vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Aurel Vainer:

Deci, am depășit această problemă. Vom depune jurământul așa cum sunt listele, pe colegii în cadrul circumscripțiilor, cu arondările care s-au făcut.

Atunci, trecem la acest punct și-l rog pe domnul deputat (să citesc foarte exact) Petru Călian (am făcut o greșeală rândul trecut, o corectez) să ne dea citire raportului Comisiei de validare, cu rugămintea, dacă sunteți de acord, să ne facă o prezentare de sinteză, pentru că altfel timpul nostru ar suferi mult.

Sunteți de acord cu această propunere? Sinteza raportului Comisiei de validare.

Domnule președinte al comisiei, aveți cuvântul.

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Voi prezenta raportul privind validarea mandatelor deputaților aleși la 30 noiembrie 2008.

Comisia de validare aleasă în ziua de 15 decembrie 2008, în prima ședință a Camerei Deputaților din cea de-a VI-a legislatură, s-a întrunit în plenul său în aceeași zi și, potrivit prevederilor regulamentare, a ales biroul comisiei, care este alcătuit din Petru Călian, președinte, doamna deputat Jipa Florina Ruxandra, vicepreședinte, iar secretar este domnul deputat Budurescu Daniel-Stamate.

În aceeași ședință, potrivit art.5 din Regulamentul Camerei Deputaților, au fost alcătuite cele 9 grupe de lucru, formate din câte 3 deputați fiecare, cu respectarea configurației politice rezultate în urma alegerilor din 30 noiembrie 2008.

În vederea începerii activității de verificare a legalității alegerii deputaților și în conformitate cu competențele și termenele stabilite prin art.6 din Regulamentul Camerei Deputaților, fiecărei grupe de lucru i-au fost repartizate și înmânate un număr aproximativ egal de dosare primite de la Biroul Electoral Central.

Precizăm că verificarea legalității alegerii deputaților membri în grupele de lucru a fost rezervată Biroului Comisiei de validare.

În activitatea de verificare a legalității alegerii deputaților s-a avut în vedere competența comisiei, așa cum rezultă din art.6 alin.(5) din Regulamentul Camerei Deputaților.

În conformitate cu dispozițiile art.7 alin.(3) din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia de validare poate propune invalidarea alegerii unui deputat în cazul în care constată încălcarea prevederilor legale privind condițiile de eligibilitate și în cazul în care există o hotărâre judecătorească de condamnare rămasă definitivă și irevocabilă privind săvârșirea unor infracțiuni legate de derularea procesului electoral.

Comisia de validare a reținut că nu există nicio hotărâre judecătorească de condamnare rămasă definitivă privind săvârșirea vreunei infracțiuni legate de derularea procesului electoral, care să justifice invalidarea vreunui mandat de deputat.

Comisia de validare a constatat totodată că toți cei 334 de deputați aleși au depus declarația de avere prevăzută de Legea nr.115/1996 pentru declararea și controlul averilor demnitarilor, magistraților, a unor persoane cu funcții de conducere și de control și a funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile art.62 alin.(2) din Constituția României și ale art.9 alin.(1) din Legea nr.35/2008, cu modificările și completările ulterioare, organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care nu au îndeplinit pragul electoral și care au dreptul, conform legii, la reprezentare în Camera Deputaților, pe baza coeficientului electoral stabilit la nivel național, potrivit legii, li s-au atribuit 18 mandate de deputat, astfel cum sunt precizate în procesul verbal întocmit de Biroul Electoral Central și publicat în Monitorul Oficial.

În urma verificărilor, Comisia de validare a constatat că în dosarele primite de la Biroul Electoral Central nu sunt contestații nesoluționate, potrivit legii.

Precizăm faptul că la Comisia de validare au fost înregistrate o plângere, înaintată de domnul Benedek Imre Sandor și, de asemenea, o contestație înaintată de la Colegiul uninominal nr.2, Circumscripția Suceava, pentru domnul deputat Bălan Ioan, care a fost ales membru al Comisiei de validare, deputat în același colegiu uninominal.

Din examinarea materialelor depuse, Comisia de validare a constatat că acestea - plângere, respectiv contestație, nu sunt întemeiate, fiind respinse, iar în plenul comisiei s-a votat în unanimitate respingerea.

În ceea ce privește condiționarea validării mandatelor de deputat de depunerea de către mandatarul financiar a unui raport detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, Comisia de validare a constatat că cerințele prevăzute de art.38 din Legea nr.334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, au fost îndeplinite, în Monitorul Oficial al României Partea I nr.835 din 11 decembrie fiind, în acest sens, publicată lista.

În termenul prevăzut de art.7 din Regulamentul Camerei Deputaților, în ziua de 18 decembrie, având în vedere constatările grupurilor de lucru și ale Biroului comisiei, precum și dezbaterile din plenul comisiei, Comisia de validare propune Camerei Deputaților în unanimitate validarea mandatelor tuturor celor 334 de deputați nominalizați în anexa care face parte integrantă din prezentul raport.

În încheiere, doresc să fac precizarea că anexa a fost repartizată către toți deputații din Camera Deputaților și nu-i mai dau citire, pentru că o dețineți deja fiecare.

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Aurel Vainer:

Vă mulțumesc, domnule președinte Călian.

În continuare vreau doar să fac o precizare: în stânga mea se află ca secretar domnul Mocanu Adrian, din partea Alianței PSD+PC și, în dreapta mea, domnul Bărbulescu Daniel-Ionuț, care reprezintă PD-L.

Vă mulțumesc.

Deci, în legătură cu sinteza raportului și cu raportul, aveți vreun comentariu de făcut? Mă uit în dreapta, în stânga, nu sunt mâini ridicate.

Vă propun să supun la vot.

Cine este pentru aprobarea raportului Comisiei de validare? Mulțumesc.

Este cineva contra? Nu.

Se abține cineva? Nu.

Ca atare, putem consemna că raportul Comisiei de validare a fost aprobat în unanimitate și, în consecință, totalitatea membrilor aleși ai Camerei Deputaților la 30 noiembrie 2008 sunt membri ai Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc foarte mult și să aplaudăm. (Aplauze.)

După cum vedeți, am epuizat operativ acest prim punct al ședinței de astăzi.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 8 aprilie 2020, 0:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro