Tinel Gheorghe
Tinel Gheorghe
Sittings of the Chamber of Deputies of February 23, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.18/05-03-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 23-02-2009 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 23, 2009

20. Prezentarea pe scurt de către deputați a interpelărilor adresate membrilor Guvernului:  
    20.1 Tinel Gheorghe
 
see:

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Trecem la interpelările depuse în scris, la prezentarea pe scurt a interpelărilor depuse în scris, și anume: domnul deputat Nicolae Păun are o interpelare depusă în scris; domnul deputat Daniel-Ionuț Bărbulescu are două interpelări depuse în scris; domnul deputat Ioan Cindrea, o interpelare depusă în scris; domnul deputat Ioan Stan, de asemenea, o interpelare depusă în scris; domnul deputat Tinel Gheorghe... Vreți să vă susțineți pe scurt interpelarea?

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Tinel Gheorghe:

Doamnă președintă,

Stimați colegi,

Interpelarea adresată domnului Ilie Sârbu, ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale.

Obiectul interpelării: absorbția fondurilor europene prin Programul SAPARD.

Stimate domnule ministru, prin scrisoarea nr.11854 din 9 iulie 2008, Uniunea Europeană a informat partea română că suspendă alocările financiare din cadrul Programului SAPARD pentru anul 2008. Scrisoarea transmisă părții române arăta extrem de clar care sunt motivele acestei atitudini severe: modificarea repetată fără avizul Comisiei Europene a instrucțiunilor de implementare a proiectelor SAPARD și realizarea plăților din fondurile europene înainte de finalizarea lucrărilor.

Se pare că persoane responsabile din minister au dispus modificarea ghidurilor de implementare a proiectelor depuse în anul 2008 în cadrul Programului național de dezvoltare rurală, după ce acestea au fost publicate pe site-ul instituției, fără a solicita însă aprobarea Comisiei Europene.

Acesta se pare este și motivul pentru care cea mai mare parte a fermierilor și-au depus proiecte în sesiunile martie-aprilie 2008 nu au întrunit punctajele celor care au așteptat sesiunile din mai și iunie 2008 și care au fost informați, "pe canale neoficiale" cu privire la noile cerințe ale Agenției, acestea nefiind făcute publice.

Conform unor informații, pentru a se acoperi aceste nereguli, la jumătatea lunii mai a anului 2008, directorul adjunct al Agenției pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, Radu Ecaterina, a înregistrat un ordin antedatat, ce poartă nr.172 din 19.01.2008 privind întocmirea fișelor de verificare depuse la Agenția pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, acest ordin fiind transmis oficiilor județene ale Agenției de directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, Klárik Attila László, în data de 15 mai 2008, prin adresa 7575.

Conform acestui ordin, angajații Agenției erau obligați să amâne înregistrarea proiectelor depuse de fermieri, pentru a se încadra în termenul solicitat de ordin, 20 mai 2008.

Față de cele anunțate mai sus, vă rog, domnule ministru, să ne prezentați: 1. o analiză detaliată a condițiilor care au condus la astfel de măsuri extreme din partea Uniunii Europene, cu stabilirea clară a responsabilităților, precum și a măsurilor propuse, astfel încât Uniunea Europeană să dispună deblocarea sumelor acordate României prin Programul SAPARD (precizez că și în momentul de față alocarea fondurilor SAPARD este blocată) și 2. o situație detaliată pe județe și localități a stadiului proiectelor SAPARD începute și nefinalizate ca urmare a blocării finanțării lui.

Ne interesează denumirea proiectului și valoarea totală a proiectului, precum și partea de cofinanțare a Uniunii Europene nealocată.

Solicit, domnule ministru, răspuns în scris și oral, conform Regulamentului Camerei Deputaților.

Mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat William Gabriel Brînză, de asemenea, are o interpelare pe care o depune în scris.

Domnii deputați Lucian Riviș și Iustin Arghir au împreună o interpelare pe care au depus-o în scris.

Petö Csilla-Mária, o interpelare depusă în scris.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 19 november 2019, 1:25
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro