Plen
Ședința Senatului din 16 martie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.32/26-03-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 16-03-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 16 martie 2009

20. Din partea Guvernului au primit răspunsuri:  

 

Domnul Alexandru Pereș:

  ................................................
Emilian Valentin Frâncu - de la Cristian Anton Irimie, secretar de stat în Ministerul Sănătății;

Ultima parte a ședinței noastre - răspunsuri din partea Executivului la întrebările și interpelările adresate de către domnii senatori.

Dau cuvântul domnului Cristian Anton Irimie, pentru a răspunde unei interpelări adresate de domnul senator Emilian Frâncu, Grupul parlamentar al PNL.

Aveți cuvântul, domnule secretar de stat.

Microfonul 8.

 

Domnul Cristian Anton Irimie - secretar de stat în Ministerul Sănătății:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimate domnule senator, Referitor la întrebarea dumneavoastră privind dotarea cu echipamente medicale a Spitalului de obstetrică-ginecologie din Râmnicu Vâlcea, vă pot informa următoarele:

La nivelul Ministerului Sănătății, Programul privind dotarea cu echipamente medicale a spitalelor va continua și în anul 2009, în limita creditelor bugetare aprobate Ministerului Sănătății prin Legea bugetului de stat, ocazie cu care va fi avut în vedere și Spitalul de obstetrică-ginecologie din Râmnicu Vâlcea.

Astfel, menționăm că în lista de echipamente medicale pe care Ministerul Sănătății le va achiziționa sunt cuprinse și trusele de laparoscopie ce vor fi repartizate cu prioritate spitalelor ce nu au beneficiat de acest tip de dotări.

Îmi permit, în particular, domnule senator, să vă spun că în acest spital există un colectiv foarte bun, care merită să aibă și cu ce lucra.

În cadrul acestui program, la nivel centralizat, se vor achiziționa echipamente medicale în vederea dotării spitalelor, iar tipul, numărul de echipamente și unitățile sanitare beneficiare vor fi stabilite prin ordin al ministrului sănătății.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnule senator Frâncu - microfonul 1 -, vă rog.

 
 

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Și eu vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Iată o veste bună pentru specialiștii de la Spitalul de obstetrică-ginecologie.

Cred că același răspuns este valabil, probabil, și pentru cei de la Spitalul de urgență din Râmnicu Vâlcea, care așteaptă și ei de aproape trei ani de zile un astfel de aparat.

Sper ca demersurile făcute de mine în anii trecuți și anul acesta să-și atingă, într-un fel, finalitatea și m-aș bucura tare mult dacă, măcar în partea a doua a anului, cele două aparate vor fi repartizate la Vâlcea.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, domnule senator.

 
Paul Ichim - de la Cristian Anton Irimie, secretar de stat în Ministerul Sănătății;

Domnul secretar de stat Cristian Anton Irimie va răspunde domnului senator Paul Ichim, Grupul parlamentar al PNL.

Vă rog. Microfonul 8.

 

Domnul Cristian Anton Irimie:

Vă mulțumesc.

Stimate domnule senator,

Referitor la întrebarea dumneavoastră în care solicitați date referitoare la obiectivele de investiții care se derulează de la începutul anilor '90, pot să vă informez următoarele:

În cadrul obiectivelor de investiții incluse în continuare în bugetul aprobat Ministerului Sănătății pentru anul 2009 prin Legea bugetului de stat, se regăsesc 14 obiective de investiții care se derulează din perioada anilor '90, din care vă pot exemplifica câteva - nu aș vrea să le citesc pe toate 14, pentru că timpul este scurt - pentru lămurire:

  • din 1992, spital cu 150 paturi și dispensar-policlinică - orașul Târgu-Lăpuș, județul Maramureș;
  • din 1991, spital cu 350 paturi - municipiul Carei, județul Satu Mare;
  • din 1991, spital cu 250 paturi, cuplat cu dispensarpoliclinică, în municipiul Huși, județul Vaslui, și în Fălticeni, județul Suceava;
  • din 1993, spital boli contagioase cu 100 paturi - Focșani, județul Vrancea;
  • din 1991, spital boli contagioase cu 100 paturi - Urziceni și Fetești, județul Ialomița.

Astfel, precizăm că se fac eforturi pentru finalizarea obiectivelor de investiții începute în anii 1990.

Pentru majoritatea acestora se preconizează finalizarea în cursul anului 2009, în condițiile asumării realizării fizice a lucrărilor.

Așa cum s-a precizat, în această situație se află cele 14 spitale pentru care lucrările au început în anii 1991, 1994, 1995, atât lucrări de construcție, cât și de consolidare și reabilitare.

Obiectivele de investiții au fost începute în cursul acelor ani pe fondul unei situații economice stabile la acea vreme.

Pe de altă parte, starea generală a clădirilor în care funcționează unitățile sanitare cu paturi din respectivele localități s-a degradat în permanență, din cauza unor fenomene naturale - cum ar fi cutremurele -, ceea ce a implicat direcționarea fondurilor cu precădere spre unitățile sanitare avariate.

În momentul de față, se fac eforturi susținute pentru asigurarea fondurilor în vederea finalizării și dării în folosință la sfârșitul anului 2009 a unităților sanitare cu paturi începute în anii 1990.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Și eu vă mulțumesc.

Microfonul 1, domnul senator Paul Ichim.

 
 

Domnul Paul Ichim:

Mulțumesc domnului secretar de stat pentru informațiile complete și oferite cu rapiditate.

O singură țintă a avut această întrebare.

Să ai o lucrare pe care să o conservi în timp - și o tot conservi - la un moment dat, te costă mult mai mult.

Din acest motiv am întrebat când se finalizează, pentru că, la un moment dat, vom descoperi că un spital ne costă cam cât trei spitale, iar, între timp, strategia Ministerului Sănătății din 1991-1992 s-a schimbat cam de vreo trei ori.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc.

Îl rog pe domnul secretar de stat Anton Irimie să lase la secretariatul ședinței răspunsurile scrise pentru domnul senator Cornel Popa și pentru domnul senator Ioan Ghișe, aceștia nefiind prezenți în sală.

 
Mario Ovidiu Oprea - de la Valentin Preda, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii;

Dau cuvântul domnului secretar de stat Valentin Preda, pentru a-i răspunde domnului senator Mario Ovidiu Oprea.

Microfonul 8, vă rog.

 

Domnul Valentin Preda:

Domnule senator Mario Ovidiu Oprea, referitor la întrebarea dumneavoastră ce vizează domeniul de activitate al ministerului nostru, vă comunicăm următoarele:

Pe DN56 Craiova - Calafat, în cursul zilei de 19 februarie 2009, a nins și, în vederea asigurării unei bune circulații în condiții de iarnă, s-a acționat preventiv cu materiale antiderapante și cu autoutilaje - 3 unimoguri cu lamă și răspânditor, 6 autobasculante cu lamă și răspânditor, un autogreder - de la bazele Perișor și Galicea Mare, pentru îndepărtarea zăpezii.

În cursul zilei de 20 februarie 2009 a continuat să ningă viscolit, în mod deosebit pe sectorul de drum km 59 - 68, unde, cu toată intervenția, s-au format suluri de zăpadă și au fost blocate circa 10-12 autovehicule tip TIR.

În aceste condiții, Serviciul Poliției Rutiere Dolj a luat măsura închiderii circulației pe sectorul de drum km 53 - 83 Galicea Mare - Calafat, pentru a permite lucrul în condiții optime pentru utilajele de deszăpezire și deblocarea tirurilor.

În vederea menținerii DN56 deschis circulației, în condiții de viscol, cu o viteză a vântului de 50-60 km/h, în afara utilajelor anterior menționate, au fost dirijate de la alte baze două unimoguri cu plug și o autofreză.

Circulația a fost închisă efectiv, pentru deblocarea tirurilor și deszăpezire, între orele 9.00 și 16.30.

După această oră, până a doua zi dimineață la ora 8.00 s-a circulat în condiții de iarnă, cu greutate, din cauza viscolului puternic.

Precizăm că în data de 20 februarie 2009 au fost prezenți în zonă reprezentanții Poliției Rutiere Dolj și șeful secției de drumuri, care au dirijat autoturismele și utilajele pentru deblocarea și deszăpezirea drumului.

În acest context, afirmația conform căreia "nici măcar în seara zilei 20 februarie pe drumul național menționat nu acționa cu eficiență niciun singur utilaj" este nefondată.

De menționat că, în condiții similare, la mai puțin de 50 kilometri de zona în discuție, Administrația Drumurilor din Bulgaria închidea toate drumurile, inclusiv granița spre România.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnule senator Mario Ovidiu Oprea, aveți cuvântul.

Microfonul 1, vă rog.

 
 

Domnul Mario Ovidiu Oprea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Îi mulțumesc și domnului secretar de stat pentru acest răspuns care conține foarte multe amănunte.

Sunt mulțumit de răspuns.

S-a străduit să aducă și dovezi pentru a susține cele afirmate.

Va trebui însă să îmi transmită acest răspuns și în scris, dat fiind faptul că eu am făcut niște afirmații pe care le-am preluat din presa locală și va trebui să predau acest răspuns presei locale care nu este de acord cu situația descrisă și, cumva, să intervin în așa fel încât să se pună de acord.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Mulțumesc, domnule senator.

Îl rog pe domnul secretar de stat Valentin Preda să lase la secretariatul ședinței răspunsul în scris pentru domnul senator Cornel Popa.

 
Trifon Belacurencu - de la Marian Hoinaru, secretar de stat în Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale;

Dau cuvântul domnului secretar de stat Marian Hoinaru, pentru a-i răspunde domnului senator Trifon Belacurencu.

Aveți cuvântul.

Microfonul 10.

 

Domnul Marian Hoinaru:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Domnule senator Trifon Belacurencu, la interpelarea formulată de dumneavoastră vă comunicăm următoarele:

În cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală pentru perioada 2007-2013 au fost alocate 8 miliarde euro, din care pentru Axa III - Calitatea vieții în zonele rurale și diversificarea economiei rurale, 30%.

În cadrul acestei axe, pentru măsura 3.2.2 - Renovarea, dezvoltarea satelor, îmbunătățirea serviciilor de bază pentru economie și populația rurală și punerea în valoare a moștenirii rurale, alocarea financiară publică a fost de 1,5 miliarde euro.

Astfel, date fiind nevoile României în ceea ce privește infrastructura în spațiul rural și, în mod deosebit, infrastructura specifică, la scară mică, sprijinită prin PNDR, suma alocată în anul 2008 a fost de 40% din valoarea totală aferentă măsurii 3.2.2.

Această sumă a fost împărțită între cele 4 sesiuni de depunere a proiectelor, primele trei sesiuni beneficiind împreună de o pondere de 50%, iar ultimei sesiuni revenindu-i diferența de 50%.

De asemenea, pentru anul 2009 alocarea prevăzută pentru această măsură este de 40% din totalul sumei alocate pe întreaga perioadă de programare.

Estimăm că în acest an firmele de lucrări de construcții au în derulare proiecte sprijinite prin PNDR în valoare de aproximativ un miliard de euro.

În sectorul construcțiilor există deja o lipsă acută de muncitori calificați, iar aceste firme derulează și proiecte sprijinite prin alte programe.

O alocare suplimentară în acest moment ar conduce la blocaje în efectuarea acestor lucrări și, implicit, la o scădere a absorbției fondurilor.

O situație similară a fost întâlnită și în cadrul Programului SAPARD.

În ceea ce privește realocarea fondurilor, menționăm că trebuie respectate anumite reguli impuse prin regulamentele Comisiei Europene în vigoare, iar o realocare substanțială, așa cum propuneți dumneavoastră, este permisă numai prin modificarea Planului Național de Dezvoltare Rurală și numai în concordanță cu strategia prevăzută și cu susținerea justificată a acestor modificări.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnul senator Trifon Belacurencu, aveți cuvântul.

Microfonul 4, vă rog.

 
 

Domnul Trifon Belacurencu:

Aș vrea să îi mulțumesc domnului ministru pentru răspunsul autorizat și bine documentat pe care mi l-a transmis în scris și, acum, verbal.

Substratul interpelării mele a fost acela că într-un județ

sărac, cum este județul Tulcea, comunitățile care au făcut un efort financiar deosebit pentru a pregăti cererile de finanțare pe măsura 3.2.2 a axei din cadrul PNDR, în evaluarea care a fost făcută, evident, pe baza criteriilor stabilite și agreate și de Comisia Europeană, din punctul meu de vedere și al nostru, cei din Tulcea, aceste comunități sunt dezavantajate, în sensul că punctajul pe care l-au obținut este unul care nu mai este competitiv pe o anumită scară, dacă sunt depuse foarte multe proiecte.

De aceea a fost formulată interpelarea mea, în speranța că ar exista posibilitatea - e adevărat, și cu consultarea celor de la Bruxelles - să se facă o alocare suplimentară a sumelor pentru sesiunea din noiembrie-decembrie, când au fost depuse un număr mare de proiecte și de autoritățile din județul Tulcea.

Dar afirmația domnului secretar de stat, că anul 2009 va beneficia, în dreptul acestei măsuri "de 40% din valoarea totală a programului", îmi dă, cât de cât, o speranță.

De asemenea, în județul Tulcea nu este valabilă afirmația menționată în răspuns, și anume că "unitățile de construcții nu au forța de muncă necesară pentru a aborda un număr mai mare de proiecte".

Mulțumesc mult, domnule ministru.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Și eu vă mulțumesc, domnule senator.

 
Emilian Valentin Frâncu - de la Octavian Știreanu, secretar de stat în Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național;

Dau cuvântul domnului secretar de stat Octavian Știreanu, pentru a oferi un răspuns domnului senator Emilian Frâncu.

Domnule Octavian Știreanu, aveți cuvântul. Microfonul 8.

 

Domnul Octavian Știreanu -secretar de stat în Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prin interpelarea adresată ministerului nostru se solicită detalii despre data la care Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național ar intenționa să asigure fondurile necesare pentru reabilitarea Muzeului de Artă "Casa Simian"

din Râmnicu Vâlcea.

Față de această interpelare, îmi revine onoarea să spun că Muzeul de Artă "Casa Simian", la care face referire domnul senator Emilian Frâncu, funcționează și se află în subordinea Consiliului Județean Vâlcea.

Astfel, în conformitate cu principiile descentralizării și ale autonomiei locale, coroborate cu prevederile Legii nr. 311/2003 a muzeelor și colecțiilor publice, responsabilitatea pentru finanțarea activității acestei instituții, ca și pentru buna administrare a patrimoniului muzeal revine Consiliului Județean Vâlcea.

Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național are responsabilitatea finanțării activităților instituțiilor muzeale ce funcționează în subordinea sa și care sunt, deocamdată, în număr de 15.

Referitor la instrumentele financiare destinate sprijinirii activității acestui tip de instituții, deci cele muzeale, în momentul de față, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național nu gestionează niciun program de finanțare destinat reabilitării muzeelor la care, pe baze competiționale, să poată aplica și Muzeul de Artă "Casa Simian", alături de alte muzee din țară, indiferent de subordonarea lor.

Muzeul de Artă "Casa Simian" este găzduit de un edificiu clasat ca monument istoric în grupa B.

Raportându-ne la programele de finanțare ale Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național destinate patrimoniului cultural imobil, respectiv la Planul național de restaurare gestionat de Oficiul Național al Monumentelor Istorice, apreciem că există posibilitatea finanțării lucrărilor necesare pentru reabilitarea acestei clădiri în viitor.

În prezent, însă, prin acest program sunt finanțate cu prioritate monumentele ce figurează în lista UNESCO, monumentele istorice clasate în grupa A, precum și monumentele istorice pentru care este necesară finalizarea lucrărilor inițiate în anii anteriori.

Având în vedere cele prezentate și față de necesitatea reabilitării Muzeului de Artă "Casa Simian" din Râmnicu Vâlcea, suntem solidari cu domnul senator, dar ne reexprimăm regretul privind imposibilitatea alocării de fonduri în viitorul apropiat.

În măsura în care vor exista fonduri disponibile, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național va iniția un program de reabilitare muzeală, program a cărui necesitate este evidentă de mai mulți ani și pentru multe instituții de acest tip.

În condițiile economice precare ale acestei perioade, bugetul autorității centrale cu atribuții în domeniul protejării patrimoniului cultural este mult redus față de anii anteriori, astfel încât crearea, constituirea unui nou program de finanțare gestionat de minister nu pare a fi fezabilă în cursul acestui an.

Vă încredințez, stimate domnule senator, că Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național este preocupat de protejarea patrimoniului cultural național în ansamblul său, independent de subordonarea instituțională, și ne vom concentra toate eforturile pentru a soluționa într-o măsură cât mai mare problemele de amploare și imperativă urgență ale moștenirii noastre culturale.

Cu deosebită considerație, semnează acest răspuns însuși ministrul Theodor Paleologu Vă mulțumesc pentru atenție.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnul senator Emilian Frâncu, aveți cuvântul. Microfonul 1.

 
 

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat, pentru acest răspuns amplu și eu cred că, într-adevăr, în mare parte, aveți dreptate.

Două observații însă: Muzeul de artă "Casa Simian" a beneficiat de aproximativ 40 miliarde lei în urmă cu doi ani, tocmai pentru a fi răscumpărat de la proprietarii care revendicaseră acest imobil considerat simbolul orașului Râmnicu Vâlcea.

Chiar dacă este un monument istoric clasificat ca fiind de tip B, noi credem că ar trebui să fie în atenția Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național.

Spun acest lucru pentru că, dacă nu se fac lucrări urgente la acoperișul acestei clădiri, după aceea, investițiile necesare, care acum nu ar fi foarte mari și ar putea fi obținute printr-un program finanțat de Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național, vor fi mult, mult mai mari în viitor.

Eu, oricum, vă mulțumesc pentru faptul că ați reținut această prioritate a județului Vâlcea și sper că, poate printr-o rectificare bugetară pozitivă, spre sfârșitul anului, vom găsi soluții și pentru această problemă.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Și eu vă mulțumesc, domnule senator.

 
Emilian Valentin Frâncu - de la Valentin Adrian Iliescu, secretar de stat la Departamentul pentru Relația cu Parlamentul;

Un răspuns tot pentru domnul Emilian Frâncu, din partea domnului Valentin Iliescu, secretar de stat.

Microfonul 10, vă rog.

 

Domnul Valentin Adrian Iliescu - secretar de stat la Departamentul pentru Relația cu Parlamentul:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

În legătură cu întrebarea domnului senator Emilian Frâncu, prin care dânsul își exprima suspiciunea cu privire la legalitatea contractelor de asociere în participațiune încheiate de unele autorități ale administrației publice locale din județul Vâlcea cu o societate comercială din municipiul Cluj, vă răspundem următoarele:

1. Având în vedere necesitatea îndeplinirii obiectivelor strategiei de modernizare a Poliției Române în domeniul creșterii fluenței circulației și a siguranței rutiere pe drumurile publice, prin reducerea nivelului victimizării populației prin accidente de circulație rutieră, necesitatea abordării integrate a problematicii siguranței rutiere și a respectării legislației în domeniu, prin inițierea și desfășurarea unor acțiuni și programe corelate rațional și coerent cu măsuri specifice domeniului circulației rutiere, precum și dreptul fiecărui cetățean de a beneficia de un trafic rutier mai sigur și obligația corelativă a autorităților publice de a crea cadrul necesar exercitării acestui drept, considerăm ca fiind oportună instalarea sistemelor de supraveghere a traficului rutier atât pe drumurile publice din județul Vâlcea, cât și pe alte drumuri publice.

Poliția Română, ca structură a Ministerului Administrației și Internelor cu atribuții pe linia circulației rutiere pe drumurile publice, nu dispune însă de fonduri bugetare care să permită instalarea, întreținerea și exploatarea unor astfel de sisteme.

Realizând impactul deosebit al acestora asupra creșterii siguranței rutiere și scăderii numărului de accidente de circulație, Poliția Română a susținut derularea de parteneriate între administratorii drumurilor publice și societățile comerciale sau instituțiile nonguvernamentale care activează în domeniu.

2. Întrucât, potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, administrarea drumurilor se realizează, după caz, de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii sau de consiliile județene sau locale, semnalăm faptul că executarea lucrărilor, achiziționarea de echipamente sau servicii în vederea realizării sistemelor de supraveghere a traficului rutier sunt aspecte aflate în competența exclusivă a administratorilor drumurilor respective.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Domnule secretar de stat, vă mulțumesc.

Oricum, răspunsul va fi transmis și în scris, iar domnul senator Emilian Frâncu cred că este mulțumit.

Microfonul 1, vă rog.

 
 

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Da. Răspunsul este unul într-adevăr satisfăcător.

Două observații, iar rugămintea mea este de a le lua, în măsura posibilului, în considerație.

1. Semnalul meu nu este pentru trecut, pentru că, într-adevăr, Curtea de Conturi este cea care verifică, la un moment dat, legalitatea unor contracte încheiate de administrația publică, însă este un semnal pentru viitor.

Nu mi se pare corect ca Poliția Română - care cheltuiește energie, pune la dispoziție ofițeri care se ocupă cu trimiterea scrisorilor pentru amenzi - să nu beneficieze de o cotă-parte din aceste contracte.

Mi se pare corect să aibă un profit din această activitate pe care o desfășoară.

2. În al doilea rând, era un semnal că la dosarele respective nu s-au depus niciodată, până acum, acte valabile care să dovedească, să spunem, verificarea metrologică și autorizarea în acest sens a acestor aparate și, în plus, nu s-au făcut licitații.

Deci, pe viitor, rugămintea mea era să se țină cont de acest semnal de alarmă, să se încerce respectarea legalității pentru a nu mai exista suspiciuni.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Vă mulțumesc, domnule senator.

 
Mario Ovidiu Oprea - Dan Tătaru, secretar de stat în Ministerul Apărării Naționale

Ultimul răspuns.

Domnul secretar de stat Dan Tătaru va răspunde domnului senator Mario Ovidiu Oprea.

Vă rog. Microfonul 9.

 

Domnul Dan Tătaru - secretar de stat în Ministerul Apărării Naționale:

Voi fi scurt, domnule președinte.

Referitor la interpelarea domnului senator cu privire la situația SC "Avioane Craiova" - SA, v-am trimis, de altfel, și răspunsul în scris, concluzia este că acel contract nu a intrat în vigoare din cauza faptului că fondurile previzionate prin Ordonanța Guvernului nr. 18/2008, în valoare de 36.000 de lei, nu au fost alocate integral pentru acest program, ca urmare a nedeschiderii în totalitate a creditelor bugetare aprobate Ministerului Apărării Naționale și a interzicerii de noi angajamente legale, potrivit memorandumului aprobat în ședința Guvernului din 4 noiembrie 2008.

Contractul poate intra în vigoare cel mai târziu la 30 martie 2009, dacă se vor aloca fondurile necesare pentru deschiderea acreditivului aferent, cel puțin la nivelul livrărilor din acest an.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnule senator Mario Ovidiu Oprea, vă rog.

Microfonul 1.

 
 

Domnul Mario Ovidiu Oprea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Nu știu ce să spun, eu aș fi mulțumit de acest răspuns, dar cred că cei care lucrează în fabrica aceea nu sunt mulțumiți de răspuns, dat fiind faptul că au imaginea unui lacăt pus pe poarta fabricii.

Să sperăm că nu se ajunge aici și că se vor face și niște demersuri concrete, pentru că spunând că nu sunt bani la buget - eu știu că nu sunt, pentru că eram în sala de ședințe a Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională când am discutat și despre suplimentarea de fonduri pe proiecte concrete și nu s-a aprobat - se intră într-un cerc vicios, iar din acest cerc vicios ajungem la a închide fabrici, ceea ce nu cred că dorește absolut nimeni în acest moment.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Alexandru Pereș:

Și eu vă mulțumesc, domnule senator.

Mulțumesc și celor doi colegi secretari.

Mulțumesc și domnului senator Mario Ovidiu Oprea pentru că a rezistat până la terminarea ședinței.

Mulțumesc domnilor secretari de stat și staffului.

Declar închisă ședința de astăzi a Senatului.

Ne revedem în ședință de plen, miercuri, la ora 9.00.

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 19.20.

 
   

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 2 martie 2021, 17:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro