Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of May 18, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.69/28-05-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
09-12-2019
04-12-2019
27-11-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 18-05-2009 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of May 18, 2009

  1. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului de către domnii și doamnele deputați:

   

Ședința a început la ora 16,45.

Lucrările au fost conduse, în prima parte, de doamna Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, și, în a doua parte, de doamna Daniela Popa, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistată de domnul Sever Voinescu-Cotoi, secretar.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dragi colegi,

Invit secretarii la prezidiu.

 
   

- pauză -

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dragi colegi,

solicit, încă o dată, prezența celui de-al doilea secretar la prezidiu pentru a putea începe ședința, ținând cont de faptul că eu mă aflu la prezidiu de o oră.

Unde e doamna lider de grup? Domnul Valeriu Zgonea unde este?

 
   

- pauză -

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dragi colegi,

Suntem în situația delicată în care domnul Valeriu Zgonea nu își onorează atribuțiile pe care le are, de secretar al Camerei, pentru a veni să stea la prezidiu. Prin urmare, vă solicit acordul pentru a conduce lucrările în absența unui secretar.

Domnul Márton Árpád spune că nu. vă rog să poftiți la microfon. dacă nu, rămâne să reluăm lucrările mâine, începând cu ora 10,00 dimineața, așa cum este în programul agreat de Cameră.

 
   

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte,

Bine ați decis. În orice situație, când nu se poate continua dezbaterea în Camera Deputaților, dumneavoastră anunțați că suspendați ședința și arătați ora și ziua când vom continua. E regulamentară soluția aleasă de dumneavoastră.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc mult.

Reluăm lucrările mâine, sau începem lucrările mâine, la ora 10,00.

 
   

- după pauză -

În continuare, lucrările ședinței au fost conduse de doamna Daniela Popa, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
 

Doamna Daniela Popa:

Bună seara, stimați colegi!

Deschidem ședința consacrată răspunsurilor orale la întrebări.

 
Alina-Ștefania Gorghiu

Doamna deputat Alina Gorghiu, Grupul parlamentar al PNL, are o întrebare referitoare la lipsa de implicare a Ministerului Afacerilor Externe în cazul a doi cetățeni români expulzați din Republica Moldova.

Din partea Ministerului Afacerilor Externe va da răspunsul la această întrebare doamna secretar de stat Natalia Intotero; aveți cuvântul, doamna secretar de stat.

 

Doamna Natalia Elena Intotero (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Externe):

Vă mulțumesc.

Doamna președinte de ședință,

Domnilor deputați,

Răspunsul Ministerului Afacerilor Externe la întrebarea formulată de doamna deputat Alina Gorghiu.

Atitudinea Republicii Moldova în domeniul relațiilor biconsulare bilaterale cu România a fost caracterizată, în ultima perioadă, prin existența unor elemente de provocare, de diferită intensitate, manifestate pe următoarele planuri:

  • expulzarea unor diplomați români, a unor jurnaliști și retragerea acreditării corespondentului TVR Doru Dendiu;
  • blocarea procedurilor specifice pentru deschiderea consulatelor României de la Cahul și Bălți;
  • lipsa unui răspuns oficial la propunerea României de inițiere a negocierilor în vederea încheierii unui acord privind micul trafic la frontieră;
  • adoptarea, de către Parlamentul Republicii Moldova, a unei legi care condiționează accesul la funcții publice de deținere exclusivă a cetățeniei Republicii Moldova, afectând vizibil persoanele care dețin cetățenia română;
  • sistarea traficului prin punctele de trecere a frontierei Sculeni - Leușeni - Cahul și Giurgiulești, la sfârșitul lunii martie și începutul lunii aprilie a.c.;
  • introducerea regimului de vize pentru cetățenii români, începând cu data de 9 aprilie 2009.

Referitor la cetățenii români Popescu Radu și Cazacu Răzvan, aceștia au fost expulzați de către autoritățile Republicii Moldova la 24 martie 2009, după ce, în seara zilei de 23 martie, ora 21,00, au fost arestați sub acuzația de huliganism și injurii aduse poliției. Cei doi cetățeni români aveau reședința temporară în Chișinău și acordau asistență voluntară Partidului Liberal Democrat din Republica Moldova.

După noaptea petrecută în arestul Poliției din Chișinău, aceștia au fost judecați, instanța luând decizia ca aceștia să fie expulzați în termen de zece zile. Totuși, la 24 martie 2009, aceștia au fost expulzați.

În perioada în care au fost în arest, nu li s-a permis să contacteze Ambasada României pentru a li se asigura asistența și protecția consulară prevăzută de lege, fiind încălcate prevederile Convenției de la Viena din 24 aprilie 1963 cu privire la relațiile consulare.

Consulul român a fost informat despre caz de către avocatul celor doi, domnul Alexandru Tănase, prim-vicepreședinte PLDM. Consulul român a luat legătura de urgență cu șeful Poliției de frontieră de la Albița, domnul Vali Bodoca, pentru a facilita trecerea prin vama română a autoturismului cu care cei doi au fost transportați la frontiera cu România.

La sugestia consulului Ion Nuică, avocatul Alexandru Tănase i-a însoțit pe cei doi cetățeni români pe traseul Chișinău-Leușeni și s-a aflat permanent în contact cu acesta.

Urmare a acestor evenimente, Ambasada României în Republica Moldova a întreprins demersurile necesare pentru clarificarea cazului celor doi cetățeni români. Până în prezent, autoritățile Republicii Moldova nu au răspuns la solicitarea ambasadei.

Ministerul Afacerilor Externe reafirmă și pe această cale că pune pe prim plan al întregii activități consulare apărarea drepturilor legitime ale cetățenilor români aflați în străinătate, inclusiv respectarea drepturilor procesuale și la libera circulație.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, doamna secretar de stat, și vă rog să transmiteți doamnei deputat acest răspuns și în scris, dânsa nefiind prezentă aici, în sală.

Vă mulțumesc mult de tot.

 
    ................................................
Mircia Giurgiu

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, doamna deputat.

Salutăm prezența în sală a domnului Marian Hoinaru, secretar de stat la Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. Va prezenta răspunsul la întrebarea domnului deputat Mircia Giurgiu, Grupul parlamentar al PD-L, referitor la memoriul doamnei Lucreția Tișă.

Vă rog, domnule secretar de stat, aveți cuvântul.

 

Domnul Marian Hoinaru (secretar de stat, Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale):

Doamnă președinte, mulțumesc mult.

Domnule deputat Mircia Giurgiu,

La întrebarea formulată de dumneavoastră și înregistrată la Camera Deputaților sub nr.460A/2009, prin care solicitați precizări cu privire la subvenția aferentă cotei de lapte predată către SC Napolact Huedin SA, vă comunicăm următoarele.

Conform evidențelor Centrului județean Cluj și din copia cererii cu nr.2534/23 ianuarie 2009, transmisă de Consiliul Județean, doamna Tișă Lucreția a solicitat sprijin financiar pentru cantitatea de 241 de kilograme de lapte livrat la SC Napolact SA în lunile octombrie, noiembrie și decembrie 2008.

Conform prevederilor legale mai sus menționate, cererea este însoțită de adeverința eliberată în 14.01.2009, eliberată de către cumpărător, respectiv SC Napolact Huedin SA, care atestă aceeași cantitate de lapte și care îndeplinește condițiile de calitate pentru obținerea sprijinului financiar acordat de la bugetul de stat.

Facem mențiunea că valoarea sprijinului financiar solicitat în cerere, aprobat de către Centrul județean Cluj și plătit de Direcția Economică APIA Central, este în sumă de 36 de lei, adică 132 de kilograme x 0,3 lei/kilogram.

 
 

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnule deputat, dacă aveți observații la răspunsul oferit de minister.

 
 

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Acum, din răspuns reiese că totul e în regulă, dar nu știu dacă a fost plătită și luna octombrie, că acolo cred că era o problemă. O să verificăm și vedem ce s-a întâmplat.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

 
Pál Árpád

Tot domnul secretar de stat Marian Hoinaru va da răspunsul domnului deputat Pál Árpád, Grupul parlamentar al UDMR, la întrebarea referitoare la art. 131 din Codul silvic.

Aveți cuvântul, domnule secretar de stat.

 

Domnul Marian Hoinaru:

Mulțumesc mult, doamna președinte.

Domnule deputat Pál Árpád,

La întrebarea formulată de dumneavoastră și înregistrată la Camera Deputaților cu nr.371A/2009, prin care solicitați precizări privind Registrul Național al Administratorilor de Păduri și al Ocoalelor silvice, vă comunicăm următoarele:

  1. Potrivit art.3 alin.(4) din Ordinul nr.198/03.04.2009, funcționarea ocoalelor silvice se autorizează de către Autoritatea Publică Centrală, care răspunde de silvicultură, în termen de 60 de zile de la depunerea documentelor necesare în vederea înscrierii în Registrul Național al Administratorilor de Păduri și al Ocoalelor silvice.
  2. Referitor la stadiul actual al emiterii autorizațiilor și certificatelor de înregistrare, menționăm că, până la data de 08.04.2009, au fost emise autorizații pentru un număr de 68 de ocoale silvice, documentațiile acestora fiind depuse până la data de 30.04.2009.

Atât în cazul ocoalelor silvice de stat, cât și al celor private, prevederile legale privind conținutul documentațiilor necesare autorizării au fost respectate cu strictețe.

Menționăm că Ordinul nr.198/03.04.2009 pentru aprobarea procedurii privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului Național al Administratorilor de Păduri și al Ocoalelor Silvice este un act normativ, cuprins în legislația subsecventă Codului silvic, fiind emis în baza prevederilor art.13 alin.(3) și art. 15 alin.(1) și (4) din Legea nr.46/2008 privind Codul silvic.

 
 

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Dacă aveți observații, domnule deputat, vă rog, conform Regulamentului, aveți dreptul la două minute.

 
 

Domnul Pál Árpád:

O să fiu mult mai scurt. O singură remarcă aș avea, la pct. 4.

Întrucât termenul era 27.03.2009, conform Codului silvic, iar ordinul la care se referă a fost semnat la data de 03.04.2009, este o problemă care a dus în eroare și a pus probleme la ocoalele silvice.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Daniela Popa:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
 

Stimați colegi,

Vă anunț că mai sunt pe lista noastră răspunsurile la două întrebări, unul din partea Ministerului Finanțelor Publice către domnul deputat Pavel Horj, Grupul parlamentar al PNL, referitoare la despăgubirile acordate deponenților CEC. Rog secretarul de stat Grațiela Iordache să transmită în scris răspunsul la această întrebare domnului deputat.

Aceeași procedură și pentru următoarea întrebare, respectiv domnul secretar de stat Marius Lazăr, din partea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, să transmită în scris domnului deputat Petru Călian, Grupul parlamentar al PD-L, răspunsul la întrebarea referitoare la alocația de hrană a unui copil din centrele de plasament.

 
     

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 10 december 2019, 12:39
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro