Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 mai 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.73/04-06-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 25-05-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 mai 2009

10. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.27/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismului (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 686/2008

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Continuăm dezbaterile noastre.

Punctul 10 de pe ordinea de zi, la Cap.IV "Priorități legislative", avem Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.27/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismului.

Din partea inițiatorului, domnul secretar de stat Ioan Andreica, din partea Ministerului Dezvoltării Regionale.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

Domnul Ioan Andreica (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Prezentul proiect de act normativ împreună cu numărul mare de amendamente aduse în timpul discuțiilor vine să modifice Legea nr.350, Legea urbanismului și amenajării teritoriului, s-o aducă în concordanță cu cerințele actuale privind dezvoltarea teritorială a României.

Prezentul proiect de act normativ aduce foarte multe elemente de noutate, în principal, crește rolul autorității publice locale, introducând în circuitul documentului de urbanism arhitectul șef împreună cu structurile de specialitate, primarul, președintele consiliului județean, evitând astfel multiplele modificări și derogări care s-au petrecut în trecut și care au condus în multe situații la o dezvoltare haotică din punct de vedere urbanistic a localităților noastre.

De asemenea, legea vine cu diferite restricții în ceea ce privește coeficienții de ocupare a terenurilor, procentele de ocupare a terenurilor în mediul urban, așa încât să se respecte cerințele de urbanism și cerințele de mediu impuse de planul de urbanism general.

Având în vedere cele prezentate, vă rog să votați acest proiect de lege care aduce îmbunătățiri radicale legii urbanismului și amenajării teritoriului.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule ministru.

Din partea comisiei sesizate în fond, Comisia pentru administrație, domnul vicepreședinte Mircea Dușa.

Domnule coleg, aveți cuvântul.

Domnul Mircea Dușa:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. El a fost adoptat de Senat. Camera Deputaților este Cameră decizională.

La întocmirea raportului s-au avut în vedere avizele favorabile ale Consiliul Legislativ, Comisiei juridice și punctul de vedere a Guvernului.

Sigur că la întocmirea prezentului raport au avut loc nenumărate dezbateri, este de foarte mult timp acest proiect de lege privind aprobarea Ordonanței nr.27 pe ordinea de zi a comisiei și, în sfârșit, după multe amendamente admise și respinse, după consultări cu organismele de specialitate, s-a întocmit raportul care a fost prezentat plenului Camerei Deputaților și comisia vă propune admiterea cu modificări a proiectului de lege.

Domnul Ioan Oltean:

Da. Mulțumesc, domnule vicepreședinte.

Dacă la dezbaterea în fond, la dezbateri generale dorește cineva să ia cuvântul.

Domnul deputat Mircea Dușa, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat.

Domnul Mircea Dușa:

Așa cum prezentam și în raport, acest proiect de lege se află de foarte mult timp pe masa de lucru a comisiei. Este un proiect de lege foarte important în primul rând pentru autoritățile locale, dar mai ales pentru felul cum va arăta România, cum vor arăta municipiile, orașele și localitățile țării în anii următori.

Sigur că acest proiect de lege este și foarte controversat, pentru că Ordonanța nr.27 din 2008, așa cum vă aduceți aminte, a creat mari nemulțumiri mai ales în rândul autorităților locale și mai ales a primarilor, având în vedere unele restricții și bariere care se puneau în fața acelui principiu al autonomiei locale, respectiv a posibilității primarilor și a consiliilor locale de a hotărî în ceea ce privește urbanismul.

Sigur că urbanismul nu trebuie să se dezvolte haotic, nu trebuie să se dezvolte la întâmplare, trebuie să existe o lege clară și fermă de care autoritățile locale și nu numai autoritățile locale, toate autoritățile care au atribuții în domeniu să țină cont. Dar nici să se pună anumite bariere în dezvoltarea localităților.

Dumneavoastră vă aduceți aminte că pentru a face o oarecare ordine în acest domeniu mai acum vreo două luni a trebuit să intervină Guvernul cu o ordonanță de urgență prin care să amâne termenul de punere în aplicare a Ordonanței nr.208.

Sper ca după dezbaterile care au avut loc în comisie, consultând atât societatea civilă care s-a pronunțat foarte vehement în domeniu, după consultările care au avut loc cu reprezentanții autorităților locale, fie consiliile județene, federația municipiilor, a orașelor, fie asociația comunelor, acest proiect de lege să fie un proiect bun și că odată cu intrarea în vigoare și, sigur, după elaborarea normelor de aplicare de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței, să ducă la o revigorare a activității de urbanism și amenajare a teritoriului, dar și la creșterea competenței autorităților locale respectând legea în gospodărirea și înfrumusețarea localităților.

Încă o dată: sper că chiar dacă a stat foarte mult timp la comisie, acest proiect de lege este un proiect bun și va fi în favoarea autorităților locale.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Din partea Grupului parlamentar al UDMR, domnul deputat Attila Korodi.

Vă rog.

Domnul Korodi Attila:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimate colege, stimați colegi,

Astăzi, cred că din punct de vedere al Comisiei pentru administrație și echilibru ecologic, dacă plenul Camerei susține raportul finalizat, va fi un pas important pentru sesiunea aceasta. Până la urmă, o decizie a Guvernului din anul 2008, după dezbateri îndelungi, este susținută și mulțumim pentru această susținere, pentru că pune într-un fel la loc dezvoltarea urbanismului în România.

Chiar dacă la ora actuală nu putem să spunem că avem o legislație sută la sută perfectă, dar prin minimizarea derogărilor de la lege oferite până acum de legislație, avem șansa să repunem orașele noastre prin dezvoltare într-o direcție mai normală. Este bine și mulțumesc pentru susținere.

Grupul UDMR susține acest act normativ, dar totodată, subliniez: încă cred că ministerul de resort și Parlamentul au de lucrat, pentru că ar fi ideea ca să avem o legislație a urbanismului ca a Franței sau ca a Sloveniei, unde tot ce înseamnă patrimoniu cultural sau patrimoniu național este strict protejat și nu în detrimentul autonomiei locale, ci în favoarea cetățenilor și a dezvoltării urbane.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Dacă mai sunt alte intervenții. Dacă nu avem intervenții, doamnelor și domnilor colegi, trecem la dezbaterea pe articole, în conformitate cu raportul comisiei sesizate în fond.

Dacă la titlul ordonanței sunt observații. Nr.crt.1. Nu avem.

La nr.crt.2, 3, 4. La poziția 5, dacă sunt intervenții. La poziția 6 n-avem amendamente. Poziția 7. Dacă sunt intervenții. Poziția 8. Nu avem amendamente. Poziția 9, de asemenea. Poziția 10, așijderea. 11, de asemenea. Poziția 12, dacă sunt observații. Nu aveți observații. Poziția 13, dacă sunt observații. Nu avem. Poziția 14. Nu sunt intervenții.

Poziția următoare, doamnelor și domnilor colegi, 15. Un amendament nou, admis de către comisie. Nu sunt observații. Poziția 16. Nu avem amendamente. Pozițiile 17, 18, 19, 20, de asemenea.

La poziția 21, la art.46, se introduce un nou alineat. Dacă sunt observații. Nu avem. Poziția 22, nemodificată. Poziția 23, dacă sunt observații. Nu avem observații. Poziția 24, poziția 25, poziția 26, nu avem amendamente.

La poziția 27, la art.55, după alin.(2), se introduce un nou alineat, alin.(3). Dacă cineva dorește să-l comenteze. Nu dorește nimeni. Poziția 28. Poziția 29, nu avem amendamente. Poziția 30, nu avem intervenții. 31, 32, fără amendamente. 33, fără amendamente. 34, nu avem intervenții. Poziția 35, fără amendamente.

La 36, avem un nou punct, 291. Dacă sunt observații. La art.30, poziția 37, nu avem amendamente. La 38, se introduce de asemenea un nou punct, 301, după pct.30. Dacă sunt observații. Nu avem. Nr.crt.39. Nu avem nici aici intervenții. Urmează poziția 40, fără amendamente. Poziția 41. Dacă sunt intervenții. Nu avem. Poziția 42, de asemenea. Pozițiile 43, 44, fără amendamente. La poziția 45, este un articol II. Dacă sunt intervenții. Nu sunt.

Doamnelor și domnilor colegi, nu mai sunt alte articole.

În consecință, proiectul de lege rămâne pentru votul final de mâine. Mulțumim reprezentantului inițiatorului și-i dorim o seară bună. Drum bun spre Bistrița!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 16 septembrie 2019, 7:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro