András György Edler
András György Edler
Ședința Camerei Deputaților din 30 iunie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.94/10-07-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 30-06-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 iunie 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.2 Edler András Győrgy - declarație intitulată "Ministerul Finanțelor, "Călăul micilor întreprinzători"";

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Din partea Grupului parlamentar al UDMR. Opoziția este în sală. Domnul deputat Domnul Edler András György.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Domnul Edler András György:

Bună dimineața!

Declarația mea politică se intitulează "Ministerul Finanțelor: călăul micilor întreprinzători".

Zilele trecute am avut un schimb de scrisori cu domnul ministru de finanțe Gheorghe Pogea, pe tema impozitului minim stabilit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.34/2009 și a impactului acestuia asupra microîntreprinderilor. Interpelarea purtând numărul de înregistrare 688A/2009 a avut drept scop atragerea atenției domnului ministru asupra faptului că prin introducerea impozitului minim, unii întreprinzători, și anume cei care își desfășoară activitatea sub forma unor microîntreprinderi și realizează o cifră de afaceri anuală de până la 140.000 lei, sunt discriminați, având în vedere că plătesc un impozit mai mare decât cel stipulat de lege. Astfel, pentru acești întreprinzători impozitul minim este de fapt un supraimpozit.

Întrebarea mea, formulată către domnul ministru, era clară și punctuală, rugându-l să-mi precizeze dacă este în cunoștință de cauză și ce măsuri preconizează a lua pentru remedierea acestei situații.

În răspunsul său, reprezentantul Ministerului de Finanțe susține că motivul introducerii impozitului minim este o analiză a datelor fiscale din 2007, din care rezultă că unii contribuabili nu ar fi plătit impozit pentru că ar fi înregistrat pierderi. Să ne oprim puținaici... Întrebarea mea s-a referit la microîntreprinderi, deci consider că răspunsul primit se referă la același subiect. În consecință, reprezentantul Ministerului de Finanțe ar fi trebuit să știe că microîntreprinderile plătesc impozit pe cifra de afaceri, deci indiferent că sunt sau nu sunt în pierdere, indiferent de cât de mari sunt cheltuielile lor, ei vor plăti impozit dacă au realizat venituri. Oare este vorba de incompetența celor de la minister sau se urmărește, cu bună știință, manipularea informațiilor pentru atingerea unor scopuri obscure, potrivnice interesului general?

Reprezentantul Ministerului de Finanțe își continuă scrisoarea prin a sugera că micii întreprinzători care își desfășoară activitatea sub forma microîntreprinderii și care se consideră presați fiscal de această supraimpozitare pot opta pentru alte forme antreprenoriale, cum ar fi persoană fizică autorizată sau întreprindere individuală. La un astfel de răspuns se pune din nou întrebarea: este vorba despre incompetența reprezentantului Ministerului de Finanțe sau este o abordare cinică a subiectului pus în discuție?

Mă întreb dacă cei de la minister știu ce înseamnă trecerea de la o formă antreprenorială la alta. Știu oare ce costuri implică acest lucru? Eu am făcut un calcul și am ajuns la un cost minim de 2.500 lei. Acesta este numai costul administrativ ce cuprinde remunerarea lichidatorului și taxele de la Registrul Comerțului, fără să luăm în calcul costurile generate de transferul activelor. Acestea din urmă înseamnă impozit suplimentar și t.v.a., care în cazul unor active de bază, cum ar fi un autoturism, nici nu poate fi dedus, tot ca urmare a măsurilor "stimulative" stabilite de Guvernul PSD+PC+PD-L în urma analizelor laborioase ale celor de la Ministerul de Finanțe.

Și după toate cele arătate mai înainte oare mai contează pentru dânșii faptul că sugestia lor se adresează tocmai unei categorii de întreprinzători de subzistență, care nu generează niște averi fabuloase, ci se rezumă la a realiza un venit minim din care își pot susține familia și eventual un număr de 1-2 angajați?

Orice om cu o pregătire minimă economică își poate da seama că OUG nr. 34/2009 reprezintă "condamnarea la moarte" a acestor mici întreprinzători, dar se pare că pentru Ministerul de Finanțe niciun argument logic nu-și mai are rostul, având în vedere că personalul de conducere pus acolo pe criterii politice execută o sarcină de partid de importanță maximă. Ei trebuie să stoarcă, în cel mai scurt timp și indiferent de sacrificii, cât mai mulți bani de la contribuabili, pentru a putea asigura banii necesari satisfacerii clientelei politice a coaliției guvernamentale și alimentării vistieriei acestora. Graba e mare având în vedere că se apropie alegerile prezidențiale, iar partenerii de guvernare știu că această monstruoasă coaliție nu va supraviețui acestor alegeri.

Singura problemă este că prin aducerea la îndeplinire a acestor sarcini de partid, Ministerul de Finanțe se transformă, cu bună știință, în călăul micilor întreprinzători.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 5 decembrie 2021, 0:01
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro