Adrian Popescu
Adrian Popescu
Ședința Camerei Deputaților din 30 iunie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.94/10-07-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 30-06-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 iunie 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.39 Adrian Popescu - comentariu legat de proiectul de descentralizare în domeniul agriculturii;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Adrian Popescu:

În cadrul proiectului de descentralizare în domeniul agriculturii propus de ministrul Ilie Sârbu, am constatat că principalul punct îl constituie desființarea ADS (Administrația Domeniului Statului) și distribuirea patrimoniului aflat în administrare către primării.

Consider că trecerea terenurilor ADS în contul primăriilor este foarte riscant, pentru că se știe faptul că primarii sunt mult mai vulnerabili în fața presiunilor speculatorilor imobiliari comparativ cu Ministerul Agriculturii. De asemenea, odată distribuite terenurile statului, își vor pierde mult din valoarea de piață și vor fi înstrăinate subevaluat. Am convingerea că aceste terenuri nu vor ajunge în niciun caz la concesionarii actuali, marea lor majoritate de bună-credință.

Să nu uităm aici niciun moment că vorbim despre o suprafață de 535 mii ha teren agricol aflat în aproape toate județele țării, teren a cărui valoare nu a putut fi estimată cu exactitate. La aceste terenuri se mai adaugă și cele de incintă, activele nevândute și datoriile de redevență care, în final, ar putea ajunge pe mâna unor oportuniști care numai agricultură nu vor face.

În condițiile în care ADS poate furniza bugetului de stat aproximativ 50 milioane euro anual, noi luăm decizia de a o desființa, iar patrimoniul îl împărțim primarilor care nu vor pregeta să treacă terenurile din proprietate publică în sistem privat.

Să stăm să judecăm doar și numai prin prisma momentului ales de Ministerul Agriculturii să vândă tocmai acum, când prețul proprietății imobiliare are o valoare scăzută, lucru care nu face decât să evazioneze bugetul de stat, iar cine achiziționează acum, în mod clar se gândește la marile profituri viitoare.

Mă gândesc care este logica acestei mișcări; este statul în faliment și are nevoie imediată de lichidități? Capitalul circulant nu asigură plata datoriilor, ori poate este doar vorba de clientelism politic?

V-aș furniza doar un exemplu: ADS administrează o suprafață de 55 mii de ha în Insula Mare a Brăilei, considerată ca fiind cea mai mare exploatație agricolă din Europa de pe urma căreia statul încasează în mod normal o redevență anuală de aproximativ 4 milioane de euro. Poate statul să cedeze o asemenea sursă de venit și să o înstrăineze unui Culiță Tărâță pe mai nimic?

Dragi colegi, scopul nostru aici este acela de a realiza o politică mai aproape de coerență și responsabilitate, fapt pentru care declarația de față nu este adoptată împotriva cuiva, ci este în favoarea românilor și a României.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 18 august 2022, 11:50
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro