Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of July 27, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.99/06-08-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
19-11-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 27-07-2009 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of July 27, 2009

  1. Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru.

 

Ședința a început la ora 20,06.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, și de domnul Ioan Oltean, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistați de domnii Dumitru Pardău și Valeriu Ștefan Zgonea, secretari.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Declar deschisă cea de-a treia ședință a Camerei Deputaților în cadrul actualei sesiuni extraordinare.

Vă anunț că din totalul celor 334 deputați, și-au înregistrat prezența 286, sunt absenți 48, din care 11 participă la alte acțiuni parlamentare.

Prin urmare, cvorumul este legal îndeplinit.

Proiectul ordinii de zi și proiectul programului de lucru stabilite de Biroul permanent și Comitetul liderilor grupurilor parlamentare pentru această ședință au fost distribuite tuturor deputaților.

În conformitate cu prevederile regulamentare, ordinea de zi și programul de lucru pentru sesiunea extraordinară se aprobă de Camera Deputaților.

Dacă aveți observații, amendamente.

Doamna Aura Vasile, vă rog.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președinte,

Grupul nostru propune plenului Camerei Deputaților ca felul în care vom dezbate cele trei puncte înscrise pe ordinea de zi să fie în următorul mod: Propunerea legislativă, legea comercializării produselor agricole, prima; a doua, Proiectul de hotărâre privind înființarea unei comisii de anchetă pentru verificarea Ministerului Turismului și a treia, solicitarea Procurorului General.

De ce spun acest lucru? Pentru că pe solicitarea Procurorului General va fi vot secret cu bile, în condițiile în care să putem să ne desfășurăm toată ordinea de zi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă supun la vot propunerea...

Domnul Ioan Oltean. Vă rog.

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Eu v-aș ruga să respectăm litera regulamentului în această situație, pentru că în Regulamentul Camerei Deputaților se precizează în mod expres că în situația raporturilor de acest fel, ele se înscriu cu prioritate pe ordinea de zi.

În consecință, solicitarea Procurorului General trebuie să fie primul punct pe ordinea de zi, iar celelalte puncte să urmeze în mod firesc ordinea de zi aprobată de altfel și de către Biroul permanent al Camerei Deputaților și propuse, evident, liderilor care au aprobat această ordine.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Pambuccian. După care domnul Marton Arpad.

Domnul Varujan Pambuccian:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Există și un motiv practic care ține de timpul în care se numără voturile, timp pe care-l putem folosi pentru a continua dezbaterile în sală.

Altfel, va trebui să prelungim mult mai mult lucrările pentru numărarea voturilor. Deci, eu cred că da, din motive practice, și din motive regulamentare, dar în primul rând din motive practice care mi se par mult mai importante decât orice, putem să punem prima dată, pe primul loc, cel care ține de vot ca în timpul în care voturile se numără, să putem să ne continuăm dezbaterile aici.

Altfel, s-ar putea să depășim ora 12 și s-ar putea să trebuiască un alt Birou permanent ca să stabilim o altă sesiune, n-are rost să intrăm în așa ceva.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Marton Arpad.

Urmează deputat Bogdan Olteanu.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Poate vă sâcâi, dar asta e.

Art.84 alin.(3) ne spune că "cererea de convocare a noii sesiuni extraordinare se face în scris și va cuprinde ordinea de zi, precum și perioada de desfășurare a sesiunii. Neaprobarea de către Cameră a ordinii de zi solicitate împiedică ținerea sesiunii extraordinare."

N-o să găsiți nicăieri posibilitatea modificării nici a ordinii de zi, nici a programului. Deci, ori o aprobăm așa cum a fost propusă, ori o respingem. Dacă o respingem, dacă nu suntem de acord cu ea, atunci n-o ținem. Dacă o adoptăm, o adoptăm nemodificată. Așa scrie regulamentul.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am înțeles.

Atunci, vă supun la vot ordinea de zi, așa cum a fost ea propusă.

Voturi pentru?

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

În legătură cu proiectul programului de lucru dacă sunt observații. Nu sunt observații.

Vă supun la vot programul de lucru.

Voturi pentru?

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 19 november 2019, 16:59
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro