Daniel-Ionuț Bărbulescu
Daniel-Ionuț Bărbulescu
Sittings of the Chamber of Deputies of September 16, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.111/25-09-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 16-09-2009 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 16, 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.53 Daniel-Ionuț Bărbulescu - declarație politică "Susținerea inițiativei CNIPMMR de a extinde măsura neimpozitării profitului reinvestit";

 

Domnul Daniel-Ionuț Bărbulescu:

Declarație politică privind "Susținerea inițiativei CNIPMMR de a extinde măsura neimpozitării profitului reinvestit".

În prezent, datorită crizei, puține societăți mai înregistrează profit, fiind necesare măsuri care să susțină relansarea activității profitabile,măsura scutirii de impozit pentru profitul reinvestit fiind deosebit de benefica in acest sens.

Astfel, măsura scutirii de impozit pentru profitul reinvestit ar trebui implementată pe minimum 5 aniși nu până la data de 31 decembrie 2010, pentru a i se vedea eficiența agenții economici având nevoie de timp pentru a-și finaliza investițiile.

Din punct de vedere al investițiilor eligibile pentru aplicarea măsurii, IMM-urile consideră că este eficientă includerea în această categorie doar a producției și/sau achiziției de echipamente tehnologice(mașini, utilaje și instalații de lucru), astfel cum sunt prevăzute în subgrupa 2.1 din Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe, folosite in scopul obținerii de venituri impozabile.

CNIPMMR propune completarea domeniului de aplicabilitate al următoarelor categorii de investiții:

Grupa I - Construcții

Construcții industriale

Construcții agricole

1.5 Construcții pentru afaceri, comerț și depozitare

1.8 Pentru alimentarea cu apă, canalizare și îmbunătățiri funciare.

Grupa II - Instalații tehnice, mijloace de transport pentru animale și plantații

2.1 Echipamente tehnologice (mașini, utilaje și instalații de lucru)

2.2 Aparate și instalații pentru măsurare, control, reglare

2.3 Mijloace de transport

2.3.2 Mijloace de transport auto pentru mărfuri.

Grupa III - Mobilier, aparatura birotică, sistem de protecție a valorilor umane și materiale și alte activități corporale

3.2 Aparatura birotică

3.3 Sisteme de protecție a valorilor umane și materiale.

Extinderea sferei de aplicare a scutirii de impozit pentru profitul reinvestit estenumeroasă și complexă, existând efecte deosebit de benefice pentru economie, dar și pentru bugetul de stat, de maximă actualitate.

Astfel, aplicarea măsurii scutirii de impozit pentru profitul reinvestitasigură:

Profitabilitatea și mărirea duratei acesteia:

Menținerea numărului actual de locuri de muncă și creșterea numărului de salariați(în consecință scade presiunea asupra bugetului de asigurări sociale pentru șomaj), fiind posibilă chiar și majorarea salariilor existente, ceea ce va asigura venituri care să permită menținerea și creșterea consumului pe piața internă.

Amploarea investițiilor in economie;

Sprijinirea dezvoltării unui număr mare de IMM-uri;

Consolidarea capitalului autohton si a clasei de mijloc.

Avantaje pentru bugetul de stat - mai multe venituri bugetare:

Colectarea lunară a veniturilor la bugetul de stat(t.v.a., c.a.s., etc.) devine rapidă, eficientă și predictibilă lunar, spre deosebire de impozitul pe profit (încasat trimestrial) și impozitul pe dividende (încasat anual); sumele provenite din aceste două impozite (pe profit si pe dividende), fiind blocate în bănci, se devalorizează atât pentru stat, cât și pentru agenții economici interni, singurii care au de câștigat de pe urma acestei lipse de mișcări a banilor fiind băncile.

Creșterea cererii de utilități,datorată consumurilor de apă, gaze, energie, etc. la noua investiție, ceea ce generează alte locuri de muncă și încasări suplimentare din taxe și impozite la bugetul statului.

Creșterea veniturilor bugetare,rezultând din taxele și impozitele directe și indirecte aferente noilor investiții, apariției de noi locuri de muncă și derularea activității ulterioare afacerilor nou create în urma acestor investiții.

Crește t.v.a.-ul colectatde stat, deoarece investițiile duc la mobilizarea și mișcarea activelor nou create ca urmare a faptului că acestea din urmă, înglobează în structura lor t.v.a.

Contribuie la scoaterea la lumină a economiei subterane,întrucât are loc o creștere a eficienței operațiunilor financiar-contabile, ca urmare a evidențierii în contabilitate a tuturor operațiunilor realizate, fiind eliminată motivația de a ascunde profitul, întrucât acesta se reinvestește.

Crește transparența, eficiența și corectitudinea operațiilor financiar-contabileca urmare a extinderii plăților la vedere pe documente și eliminării motivației de a ascunde profitul atunci când se investește.

Contribuie la reducerea ratei inflației,întrucât la încheierea exercițiului financiar rezultă o masă monetară mai mică pe piață ca urmare a rotirii mai rapide a banilor; rezultă, de asemenea, și un dividend mai mic (poate chiar zero), deci o masă monetara mai mică pe piață.

Investiția înglobează t.v.a.,iar la orice mișcare de active statul colectează t.v.a.

Finanțarea economiei reale cu surse proprii(sursele atrase și creditele bancare fiind scumpe, mai ales pentru IMM-uri).

Contribuie la scăderea preturilor prin concurenta reala;pentru noile investiții statul colectează taxe noi din consumurile noi (impozite pe teren, gaze, apă, salubritate, etc.). Astfel, statul nu mai înregistrează pierderi, mai mult, înregistrează noi venituri.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 25 august 2019, 14:52
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro