Lucreția Roșca
Lucreția Roșca
Sittings of the Chamber of Deputies of September 16, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.111/25-09-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 16-09-2009 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 16, 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.63 Lucreția Roșca - declarație politică intitulată "Farmaciștii din spitalele României - o meserie pe cale de dispariție";

 

Doamna Lucreția Roșca:

"Farmaciștii din spitalele României - o meserie pe cale de dispariție"

Nu sunt expert finanțist, sunt parlamentar cu meseria de medic. Studiind proiectul Legii unice și cunoscând realitățile din sistemul sanitar vin cu prezenta declarație să susțin și prin modul acesta amendamentul pe care l-am depus.

Pentru că în România sunt foarte multe spitale care din lipsă de personal specializat, adică farmaciști, au închis Secția "Farmacie" și pentru că la acreditarea unui spital chiar din România este absolut necesară și existența acestei secții, doresc să subliniez una din inadvertențele existente în acest proiect.

În Anexa II A "Salarii de bază pentru personalul de specialitate medico-sanitar"
Nr.
crt.
Funcția Nivelul studiilor Coeficienți de ierarhizare
Baza Gradația - corespunzătoare tranșelor de vechime
1 2 3 4 5
1. Medic primar S 4,50 4,75 5,00 5,25 5,50 5,60
2. Medic specialist s 3,50 3,70 3,90 4,10 4,25 4,40
3. Medic rezident anul IV-V S 3,45
4. Medic rezident anul III S 3,30
5. Medic rezident anul II S 3,10
6. Medic rezident anul I s 3,00
7. Medic s 2,70 2,80 2,95 3,05 3,20 3,30
8. Medic stagiar s 1,80
9. Farmacist primar *1) s 3,25 3,40 3,55 3,70 3,90 4,00
10. Farmacist specialist s 2,85 3,00 3,15 3,30 3,50 3,60
11. FARMACIST s 2,70 2,80 2,95 3,05 3,20 3,30
12. Farmacist stagiar s 1,80
13. Asistent medical, moașă; principal *2) s 3,00 3,15 3,30 3,50 3,70 3,75
14. Asistent medical, moașă *2) s 2,75 2,90 3,05 3,20 3,30 3,45
15. Asistent medical, moașă; debutant *2) s 1,75
16. Asistent medical principal *3) SSD 2,85 3,00 3,15 3,30 3,50 3,60
17. Asistent medical *3) SSD 2,70 2,80 2,95 3,10 3,20 3,35
18. Asistent medical debutant *3) SSD 1,60
19. Asistent medical principal PL 2,80 2,90 3,00 3,15 3,30 3,50
20. Asistent medical PL 2,60 2,75 2,90 3,05 3,15 3,25
21. Asistent medical debutant PL 1,75
22. Asistent medical principal M 2,70 2,85 2,95 3,10 3,25 3,45
23. Asistent medical M 2,55 2,65 2,80 2,90 3,10 3,20
24. Asistent medical debutant M 1,70
25. Soră medicală principală *4) M 2,55 2,65 2,80 2,90 3,10 3,20
26. Soră medicală *4) M 2,35 2,45 2,55 2,65 2,80 2,90
27. Soră medicală debutant *4) M 1,65

Dacă un farmacist absolvent de facultate care durează 5 ani, primește la angajarea într-un spital, în anul 2010, 2,70 X 705 lei/lunar, în timp ce în sistemul privat un farmacist primește un salariu de aproximativ 3000 RON, câți dintre absolvenți vor mai ocupa locurile vacante din spitale și cum va fi acreditat spitalul pentru un act medical complet?

Consider că legea unitară de salarizare nu respectă criteriile din dispozițiile generale, atâta vreme cât în anexele altor categorii bugetare găsesc exemple ca următoarele:

  • profesor - studii superioare de scurtă durată, 3-4 ani, - bază 2,15;
  • profesor/învățător - studii medii, - bază 2,15;
  • secretar șef unitate învățământ - studii medii - bază 2,70;
  • șef formație muncitori - studii medii - bază 2,95;
  • bibliotecar treapta 1 - postliceale - bază 2,05;
  • secretar șef facultate - studii superioare - bază 4,50;
  • contabil șef administrație financiară - studii superioare - bază 4,25;

Sunt convinsă că este o eroare ce poate fi îndreptată, când se vede clar că o meserie extrem de grea, ce implică multă răspundere - și aici vorbesc de medicament - nu poate să fie salarizată cu aceeași bază ca un secretar și mai puțin decât un șef formație muncitori, și că cel care lucrează cu bolnavul poate să fie considerat cu risc mai mare decât secretarul șef facultate sau contabilul șef.

Nu am vrut să spun din exemplele mele că cei pe care i-am nominalizat nu merită această bază în grilă, ci doar am fost nevoită să fac această comparație care e mai mult decât elocventă.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 25 august 2019, 0:12
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro