Răzvan Mustea-Șerban
Răzvan Mustea-Șerban
Sittings of the Chamber of Deputies of October 27, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.142/06-11-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 27-10-2009 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of October 27, 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.42 Răzvan Șerban-Mustea - declarație politică privind "Fiscalitatea în condiții de criză";

 

Domnul Răzvan Șerban-Mustea:

"Fiscalitatea în condiții de criză"

De mai bine de patru ani, de când a fost implementată cota unică de impozitare ca parte integrantă a programului nostru de guvernare, numărul susținătorilor acesteia a crescut, chiar și în rândul celor mai sceptici analiști economici. Asta nu înseamnă că întreaga clasă politică este coalizată în jurul menținerii ei și este convinsă de beneficiile aduse de aceasta. Încă din primul an de la aplicare, volumul investițiilor străine a crescut considerabil, iar cele autohtone au fost puternic stimulate.

Cota unică a consolidat afacerile de pe piața românească și a permis statului să controleze mult mai ușor sumele colectate la bugetul de stat. Mai mult, datorită reducerii valorii acestui impozit, veniturile la bugetul de stat au crescut, în primul rând prin stimularea oamenilor de afaceri de a nu mai încerca să-și ascundă afacerile.

În ciuda tuturor aspectelor favorabile create de implementarea acestei măsuri fiscale, încă mai există oameni politici contestatari ai acesteia, care-i doresc sfârșitul, fără să prezinte argumente fundamentate economic, ci care speră că discursul asupra impozitului progresiv le va mai aduce ceva voturi.

În actualul context economic, schimbarea politicii fiscale ar bulversa mediul economic românesc, iar rezultatele actualei politici fiscale nu justifică sub nici o formă renunțarea la o politică ce și-a demonstrat rezultatele pozitive.

Nici criza economică și nici falsa ipoteză conform căreia problemele economiei se rezolvă luând de la cei bogați și dând celor săraci nu impun astăzi creșteri ale fiscalității în România. Problemele pe care le are bugetul de stat, din perspectiva colectării, reflectate într-o pondere de aproximativ 29% din p.i.b., față de 40-41% în țările Uniunii Europene, se află cu siguranță în abilitatea și buna-credință a administrațiilor fiscale și a organelor de control financiar-contabil ale Ministerului de Finanțe.

Faptul că anumiți agenți economici găsesc subterfugii pentru eludarea plății datoriilor la bugetul de stat creează și probleme consistente pentru climatul concurențial din România, afectându-i direct pe bun-platinici sau trimițându-i și pe aceștia către economia neoficială.

Așadar, doamnelor și domnilor, pentru că mediul economic răspunde pozitiv mai degrabă prin aplicarea stimulilor fiscali decât prin măsuri coercitive, vă rog să analizăm cu rigurozitate ce măsuri fiscale eficiente se pot implementa în orizontul următor de timp. România trebuie să analizeze serios cum poate fi utilizată politica fiscală împotriva cauzelor și efectelor crizei economice, în condițiile în care, de la 1 ianuarie 2010, Germania va face reduceri însemnate ale fiscalității, iar Franța are în dezbatere noi măsuri de relansare economică cu ajutorul stimulentelor fiscale.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 24 august 2019, 12:28
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro