Mircea Grosaru
Mircea Grosaru
Sittings of the Chamber of Deputies of November 3, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.147/13-11-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
12-11-2019
04-11-2019 (joint)
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 03-11-2009 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of November 3, 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.39 Mircea Grosaru - prezentarea unei scrisori-deschise din partea firmei Reinvent Consulting;

 

Domnul Mircea Grosaru:

Pe site-ul Camerei deputaților, la adresa personală de e-mail am primit adresa nr.1044/15 octombrie 2009, din partea firmei Reinvent Consulting, reprezentând scrisoarea-deschisă pe care o prezint ca declarație politică, pentru o mai buna percepție din partea tuturor celor care pot influența luarea unor măsuri corespunzătoare.

Scrisoare-deschisă

Adresată Consiliului Superior al Magistraturii, Oficiului Național al Registrului Comerțului, Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, Camerei Deputaților, Senatului, Ministerului Justiției și Libertăților Cetățenești, Ministerului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri, Ministerului Economiei, Partidului Democrat Liberal, Partidului Social Democrat, Partidului Național Liberal, Uniunii Democrate Maghiare din România, instituțiilor de presă.

Situația de la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, cauzată de încălcarea flagrantă a legii de către judecători, periclitează atât climatul economic, cât și pe cel social. În mijlocul acestei perioade atât de tensionate economic și pline de evenimente politice, agendele instituțiilor și ale oamenilor politici pot trece ușor cu vederea un fenomen extrem de grav, cu consecințe însemnate și ireversibile pe termen lung, care blochează tocmai mecanismul economic aflat deja în regim de avarie.

Măsurile luate la nivelul instituției amintite, de a desfășura doar trei ședințe de judecată pe săptămâna, în care să se soluționeze câte 100 de dosare, au făcut ca termenele de judecată primite pentru dosarele înregistrate în prezent să ajungă deja în luna ianuarie 2010.

Cum ritmul înregistrării dosarelor este cu mult mai mare decât cel al soluționării acestora, menținerea situației va duce în curând la termene de circa 6-8 luni. Având în vedere faptul că legea prevede ca eliberarea documentelor privind înmatricularea societăților comerciale sau înregistrarea de mențiuni la registru să se facă în 5-7 zile lucrătoare, scurgerea unui interval de 2 pană la 8 luni, pe lângă faptul că este o serioasă încălcare a legii, generează consecințe severe la nivelul a zeci de mii de comercianți care pot avea activitatea blocată, la nivelul angajaților lor și a societăților cu care aceștia au relații de afaceri, a companiilor de consultanță în domeniu, precum și la nivelul cetățenilor care în prezent doresc să demareze o afacere.

În ultimă instanță, reacția în lanț, amplificată, va genera și favoriza blocajele economice și va afecta grav mediul social.

Cum este posibil ca tocmai judecătorii, care ar fi trebuit să fie garanții aplicării și respectării legii, să o încalce în mod sistematic? În baza cărei hotărâri se aplică acest lucru și, mai mult decât atât, pentru ce rațiuni sa fie directorii instituției sancționați de judecători doar pentru că încearcă să introducă la soluționare mai multe dosare (adică să asigure aplicarea legii)?

Vă solicităm un punct de vedere referitor la cele sesizate și adoptarea cât mai urgentă a unei soluții care să poată aduce la standarde normale activitatea desfășurată de Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București.

Cu stimă,

Director General

Claudiu Barbu

În speranța găsirii unei soluții și la această problemă,

Vă mulțumesc.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania thursday, 14 november 2019, 3:37
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro