Domnul Vasile Popeangă: Mulțumesc, domnule președinte de ședință. Declarația mea politică se intitulează "Reforma drumurilor patriei". Pe aceste meleaguri, au fost întotdeauna mari arhitecți. Ba au fost băștinași - zidurile dacice fiind nu numai rezistente în fața mileniilor care au urmat, ci și celebre pentru rezistența în fața atacurilor invadatorilor -, ba au venit de aiurea - a se vedea celebrul arhitect Apolodor din Damasc, încă de acum 2000 de ani. Și tot de acum vreo 2000 de ani rezistă drumurile romanilor, făcute pentru a ușura comunicațiile, comerțul, deplasările de trupe și echipament militar. Dar lucrurile nu au putut rămâne așa, ele au evoluat, ajungându-se în culmea de astăzi a reformei drumurilor, bineînțeles invențiile și inovațiile în materie de construcție și întreținere fiind din ce în ce mai multe, mai dese și mai pline de ingeniozitate... Să luăm, de exemplu, performanțele unor specialiști de ultimă generație, staționați, din păcate, de prea multă vreme prin fotolii ministeriale și nu numai. Încă de pe vremea când la Transporturi era însuși Traian Băsescu, poporul român a fost încunoștințat că n-are nevoie de autostrăzi, iar ulterior același domn Traian Băsescu lămurind norodul că turismul se poate face, în România, și par avion. Alt trist care ocupă de prea multă vreme fotoliul Transporturilor, care răspundea la catalog la apelativul Berceanu, are alte îmbunătățiri ale unor brevete referitoare la drumuri și hopuri: recordul mondial absolut la prețul pe centimetrul pătrat de drum (reparat sau construit - tot un drac, iar în mod cert, România va avea unele dintre cele mai scumpe autostrăzi din Europa, cu prețuri pornind de la 8 milioane de euro/kilometru în zona de câmpie și ajungând până la 80 de milioane de euro/kilometru - cu o perioadă de 30 de ani de întreținere), recordul mondial absolut la mărimea timpului de construcție pe centimetrul pătrat de drum, recordul mondial absolut la înjumătățirea numărului de gropi, prin fuziune de la "ferma de gropi și alte hopuri" de pe drumul E81 (Râmnicu Vâlcea - Pitești) etc. Acum, stăm și ne gândim: aceste drumuri sunt în termenul de garanție de 10 de ani sau vor urma sutele de milioane de euro pentru reabilitări și garanțiile de 30 de ani...? Oricum, românul fredonează cu multă speranță "Drumurile noastre, poate, se vor asfalta vreodată...", sau, mai simplu, domnule Berceanu, ar trebui să vă credem că toată viața v-au plăcut drumurile lungi și gropile adânci, așa cum vă confesați unui bun prieten... Vă mulțumesc pentru atenție.
|