Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of March 2, 2010
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.26/12-03-2010

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2010 > 02-03-2010 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of March 2, 2010

25. Supunerea la votul final:

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Trecem acum la vot.

Domnule Toader, intervenție pe procedură aveați?

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte, apelul nominal a consfințit numărul. Dacă votăm deschis, eliminăm eventualele suspiciuni privind cartelele... Domnule Zgonea, te rog să nu... Și vă dau un exemplu: marțea trecută, la votul pe cartelă, opt colegi de-ai mei prezenți în sală au apărut că nu au votat, inclusiv eu. Cred că m-ați văzut când am votat! Și atunci, aceasta este! Puteți să numărați, stăm cu mâinile sus cât vreți dumneavoastră, dar nu vreau ca pe un listing, poate întâmplător, pe un buton apăsat sau neapăsat să apară o diferență. Am făcut prezența nominală, îi știm pe toți în sală, mai întrebați o dată dacă Gheorghe, Ion sau Vasile este pe aici, ca să fiți sigur, monitorizați-ne și restul, la numărătoare, fiți sigur că așa ieșim. Nu începeți cu doi la primărie, doi la prefectură, că nu este nevoie.

Vă rog, doamna președinte, având în vedere apelul nominal, să mergem pe vot deschis și stăm cu mâinile sus până ne numără domnul Zgonea.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Pe procedură, domnul Zgonea.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule Toader, eu zic să o invitați și pe doamna Marinela, din spate, de la "Realitatea", și pe distinșii mei colegi, poate votează și domniile lor, că n-ar fi o problemă, și pe doamna de sus, de acolo o rog frumos și pe domnul fotograf și domnul Gheorghiu, de la "Cotidianul", poate vin și ceilalți colegi, să fiți 174. Dar, domnule lider de grup, cu tot respectul...

Articolul scrie...

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Să-i salutăm prezența în sală și a domnului Calimente.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Calimente e în trecere, cum e Vântu pe la dumneavoastră, așa, cum este ideea pe la dumneavoastră este și dânsul prin sală, pe aici.

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Domnule lider de grup Mircea Toader,

Dați-mi și mie articolul din Regulament, pe care dumneavoastră vă bazați în momentul în care doriți suspendarea votului electronic, atât de mult cerut și atât de mult țipat de către liderul dumneavoastră spiritual, de domnul Boc, președintele dumneavoastră de partid, că așa trebuie să votăm în România, că așa trebuie să fie Parlamentul, ca să știm... Spuneți-ne și nouă de ce astăzi și acum această lege, în care 5.000 de oameni îi băgați ca funcționari publici pe gâtul românilor și pe 100.000 îi dați afară din funcția publică, trebuie astăzi noi să o votăm cu mâna ridicată? Unde este articolul acesta de Regulament, în care dacă s-a făcut prezența solicitată de dumneavoastră, aceasta înlocuiește votul electronic? Dacă dumneavoastră îmi prezentați, eu îmi cer scuze față de dumneavoastră și vă rog frumos să votați cu două mâini, nu cu una! Cu două mâini! Vă rog frumos! Să abrogăm toate legile în care orice om care nu este PD-L-ist a îndrăznit în România 2010 să aibă funcție publică! Să-i suspendăm pe toți, și dacă nu putem să-i suspendăm, măcar să-i dăm afară!

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă supun la vot propunerea făcută de domnul Toader, de a ne exprima prin vot... Deci, votul poate fi exprimat în mod deschis, prin ridicare de mână sau cu cartelă electronică. Pentru astăzi domnul Toader a propus această procedură.

Vă supun la vot.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri?

Cu 170 de voturi pentru și 2 abțineri s-a aprobat.

Pe procedură domnul Zgonea își explică votul, după care și-l explică și domnul Sever Voinescu.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu vă supărați, aceasta este regula parlamentară. Dacă nu, poate vreți să ne bateți, vreți să ne certați, să ne tundeți, ce vreți să ne faceți?!

Domnilor colegi, haideți să nu exagerăm. Eu am cerut procedural și legal liderului de grup să ne prezinte articolul din Regulament pentru care doamna președinte, care este obligată să respecte Regulamentul, supune la vot ceva ce nu este permis.

Domnule Rogin, de la dumneavoastră până aici, poate învățați și Regulamentul. Strigarea prezenței la vot nu exonerează Camera Deputaților de votul electronic, care este obligatoriu, doar dacă se strică sistemul sau dacă un lider de grup cere vot nominal pentru fiecare persoană, atunci se poate schimba. Nu poți să schimbi un vot care funcționează electronic și care a fost cerut și de dumneavoastră, când erați în opoziție, pentru transparență și pentru ca fiecare cetățean care v-a ales în colegiu să știe cum votează, îl schimbați astăzi ca să puneți 6.000 de oameni. Dați-mi dumneavoastră, ca lider de grup, acest articol și eu nu am o problemă...

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Zgonea!

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

...dar prezentați-mi-l, vă rog frumos!

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

O să vă rog să vorbiți mai încet că deranjați sala, urlați efectiv... Putem să ne adresăm și civilizat, ca să ne exprimăm punctele de vedere.

 
 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Doamna președinte,

Eu vreau să citez... O secundă! "..un singur articol, pe care domnul Zgonea, cu Regulamentul în mână nu-l vede, nu-l știe.

Articolul 141 alin.(1): "Deputații sunt obligați să fie prezenți la lucrările Camerei..."

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Oltean, domnul Nicolicea. Dar eu cred că, cu tot respectul și dragul pe care-l am față de dumneavoastră, nu este cazul să intrați... știm cu toții că nu aceasta scrie în Regulament!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Am să fiu foarte scurt, deși domnul Zgonea încearcă să reprezinte un partid astăzi, aici, obstrucționând, de altfel, lucrările votului final.

Articolul 123 alin.(2) din Regulamentul Camerei Deputaților: "Votul deschis se exprimă prin mijloace electronice, ridicarea mâinii sau prin apel nominal. Votul deschis se exprimă, de regulă, prin mijloace electronice. Celelalte modalități de vot deschis se aprobă de Cameră, la propunerea președintelui de ședință sau a unui lider de grup".

Domnul Mircea Toader a propus votul deschis, prin ridicare de mâini, s-a supus această propunere plenului Camerei, s-a aprobat, suntem în deplinătatea prevederilor Regulamentului Camerei Deputaților.

Îl rog pe domnul Zgonea să nu ne mai blocheze activitatea de vot final și să își facă doar acea atribuție de a număra votul și de a se asigura că suntem în cvorumul legal.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Aceasta încercam să vă spun și înainte de intervenția dumneavoastră. Vreau să vă asigur că în momentul în care se încalcă Regulamentul voi fi prima care sesizez acest lucru. Suntem în termenii absolut regulamentari.

 
Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.590/2003 privind tratatele (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional); Și acum, dragi colegi, vă propun să intrăm în sesiunea de vot final.

1. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 590/2003 privind tratatele. Este lege organică.

Propunerea legislativă se consideră adoptată, pentru că termenul de dezbatere și vot final a fost depășit.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici (adoptat);

2. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind statutul funcționarilor publici. Este lege organică.

Voturi pentru? 172 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Legea a fost adoptată.

Explicație vot, domnul Ioan Oltean. (Aplauze.)

 

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Sincer, regret că partidul care a participat din plin la modificarea Ordonanței nr.105 în plenul Camerei Deputaților astăzi lipsește de aici, într-un moment foarte important, când noi punem de acord normele deciziei Curții Constituționale cu ceea ce Guvernul dorește să realizeze prin aplicarea prevederilor Legii nr. 188. Artizanul principal al modificării Ordonanței nr. 105 a fost deputatul PSD Mircea Dușa. Îmi amintesc exact cum la Comisia pentru administrație publică a venit cu principalele modificări, pe care, ulterior, Curtea Constituțională le-a declarat neconstituționale.

Mi se părea firesc ca astăzi acest partid să fie prezent în sală și să ia parte, în mod direct, la actul de modificare și de compatibilizare a prevederilor Deciziei Curții Constituționale cu Legea nr. 188.

De demagogie suntem sătui. Partidul Social Democrat a făcut prea multă demagogie, iar noi astăzi vrem să facem legi care să poată fi aplicate. De aceea, mă bucur că partidele și grupurile parlamentare care constituie majoritatea parlamentară astăzi au fost prezente într-un număr suficient de mare pentru ca această lege organică să treacă, iar ea să producă cât mai repede efectele dorite de către noi.

Îl mai asigur pe domnul Zgonea că prin punerea în aplicare a acestei legi nu se disponibilizează 100.000 de funcționari publici, așa cum a spus domnia sa cu câteva minute mai înainte. Nu înțeleg de ce ținem neapărat să dezinformăm opinia publică! Nu înțeleg de ce ținem neapărat să denaturăm realitățile? Ca parlamentari, suntem în măsură și suntem obligați să vorbim pe fapte și pe realități pe care nu le putem contesta.

De aceea, Partidul Democrat Liberal a votat astăzi pentru și toate celelalte grupuri parlamentare, într-un consens, evident incontestabil.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții? Domnul Nicolicea.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Guvernul PD-L - PSD a debutat cu stângul, făcând câteva ordonanțe de urgență neconstituționale. Evident că Parlamentul este în măsură și este obligat să le îndrepte.

În decursul timpului, Curtea Constituțională a atras atenția, printr-o scrisoare, că procedura prin care se pun în acord textele declarate neconstituționale este o procedură neprecizată în regulamente și destul de greoaie. Situația în care ne-am aflat acum s-a datorat faptului că termenul de 45 de zile aproape că fusese depășit și, prin urmare, aveam de luat o decizie cu o rapiditate care era constrânsă de acest termen limită.

Pe viitor este nevoie de modificarea Regulamentului, pentru o procedură specială în cazul textelor declarate neconstituționale. Urmările în societate sunt deosebit de mari, dar ele nu se datorează legii aprobate astăzi, ci ordonanțelor care au fost declarate neconstituționale. Parlamentul astăzi nu a făcut decât să rezolve o situație care nu era constituțională.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Domnul Zgonea.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamna președinte,

N-am vrut să intervin în momentul în care dumneavoastră, într-o interpretare exhaustivă a Regulamentului, ați propus începerea votului final cu o întârziere destul de mare. Și, dacă ar fi după mine, să vă întreb cu privire la Regulament, cine ar trebui să prelungească, în primul rând, prezența noastră azi în sală, pentru că votul final trebuia să înceapă la 12,30?

Dumneavoastră trebuia, înainte de a începe votul final, să cereți acestor colegi ai noștri, care sunt astăzi prezenți, 172 plus, minus șapte, 167, câți vreți dumneavoastră... O extindere a timpului pentru votul final, în așa fel încât noi să intrăm în legalitate...

A doua chestiune pe care vreau să v-o spun este legată de Legea nr. 188, proiectul de lege. Și îmi pare rău că distinsul meu coleg, domnul Oltean, mi-a spus ceva astăzi ce este legat așa, de o mană cerească. Am aflat astăzi, cu stupoare, că parlamentarul face ordonanțe de urgență.

Sunt consternat astăzi și vă felicit, domnule vicepreședinte al Camerei, că ne-ați spus că în locul Guvernului Boc parlamentarul face ordonanțe de urgență. Probabil că Ordonanța nr. 105 a făcut-o Guvernul PSD, dar poate citiți și istoria prezentată de către mass-media, să vedeți că în acel moment Partidul Social Democrat nu mai era la guvernare.

A doua chestiune extrem de importantă. Această lege, domnilor colegi, bagă pe gâtul funcționarului public câteva mii de membri de partid, pe care Curtea Constituțională, în înțelepciunea ei ne-a atras atenția că nu putem să-i transformăm peste noapte în funcționari publici.

Această lege, la un articol, 87, vă dă dumneavoastră și Guvernului Boc voie ca șase luni de zile să-i țineți acolo, deși ei de sâmbătă nu mai au drept de semnătură.

Pe de altă parte, domnul Șeitan, împreună cu domnul Vlădescu și cu domnul Boc ne spun că vor fi 10%, 15%, 12%, oricum nu mai puțin de 10% din funcționarii publici din România care pleacă acasă. Și dacă adunăm câți funcționari publici avem, conform agenției pe care dumneavoastră o conduceți, o să vedeți ce înseamnă 10%. Și poate atunci o să-mi dați dreptate. Pe de o parte, dăm aproape 100.000 de oameni afară și, pe de altă parte, câteva mii de oameni cu carnet portocaliu, împotriva Deciziei Curții Constituționale îi introducem în funcția publică, cu condiția ca în următoarele șase luni de zile să devină funcționari publici. Aceasta este rușinea acestei legi!

Noi nu am cerut nimic ilegal! Am cerut să fie dezbătută în cadrul comisiei, am cerut să fie dezbătută în cadrul plenului, de toate grupurile parlamentare, pentru că toți suntem răspunzători pentru funcția publică, domnule fost președinte al Comisiei pentru administrație.

"Justiție și afaceri interne" a fost unul dintre dosarele cele mai grele, iar statutul funcționarului public a fost obligatoriu și s-a privit cu multă atenție în perioada 2001-2004, când și dumneavoastră, fiind în opoziție, ați participat activ și tot ceea ce ați propus v-am ascultat.

Ce n-ați reușit atunci, am încercat de fiecare dată în Comisia pentru administrație să nu fim politicieni, ci să fim membri ai Comisiei pentru administrație. Din păcate, această rușinoasă mișcare pe care dumneavoastră o faceți astăzi și pe care nu o înțeleg, sincer, nu înțeleg de ce trebuie să încălcăm noi legea, parlamentarii, pentru că celor pe care dumneavoastră i-ați pus în funcție le-a expirat mandatul sâmbătă? Aceasta este singura motivație: apartenența la o anumită culoare politică! Și este rușinos. Vă spun sincer că nu mă așteptam. Era o modalitate simplă ca ieri, Biroul permanent să ceară comisiei să lucreze în paralel. Perfect legal! Venea cu un raport, astăzi dezbăteam, dar dumneavoastră ați vrut să puneți pumnul în gură opoziției, să treceți o lege care nu are niciun avantaj.

  1. Comisia - și să fie reținut și pentru dumneavoastră - nu a fost convocată conform Regulamentului. Biroul permanent al comisiei nu a stabilit ordinea de zi.
  2. A fost convocată cu 24 de ore înainte, de către președinta comisiei, aceasta confundând convocarea parlamentarilor cu stabilirea atribuțiilor de către biroul comisiei.
  3. A fost introdus un raport luat neregulamentar, a fost cerut Biroului permanent să fie introdus suplimentar pe ordinea de zi. Biroul permanent a refuzat și a fost supus plenului, când cele două grupuri parlamentare au părăsit...

Am atras atenția că din punct de vedere juridic, constituțional și regulamentar majoritatea este dată de liderii grupurilor politice PSD+PC+PNL. Așa scrie în Constituție! La începutul mandatului, configurația inițială. Nu vreți nici acest lucru. V-am atras atenția că nu contează o zi sau două și vă rugăm să ne lăsați să ne spunem punctul de vedere. Dorim o lege, Legea nr. 188, modificată, nu ca întotdeauna în România - să legifereze Curtea Constituțională.

A avut Guvernul dumneavoastră 45 de zile la dispoziție să vină cu o propunere. N-a venit! A venit cu una care și pe fond este neconstituțională și ne-ați mai dat și argumente pe formă.

De aceea o vom contesta la Curtea Constituțională, împreună cu colegii liberali, pentru că așa ceva nu merge.

Am greșit când am făcut Ordonanța nr. 37 și ne-am lăsat păcăliți de PD-L, la care modelul de promovare politică este, indiferent de culoare: "PD-L-istul meu poate să fie pus doctor la judecătorie, judecător la spital!" Dacă se poate, să punem un doctor ginecolog la agricultură! Am greșit și am recunoscut! Ne-a spus de două ori Curtea și v-a spus dumneavoastră, când sunteți singuri cu UDMR-ul și continuați în greșeală. Nu m-ar deranja dacă nu dați, pe de o parte, afară 100.000 de oameni și, pe de altă parte, băgați 10.000 de membri PD-L care să conducă.

Rușinea pe care vreau să v-o mai ridic este cea legată de faptul că astăzi aveți pe aceeași funcție trei oameni: un fost pnl-ist, un fost psd-ist sau pd-l-ist și un actual pd-l-ist. Nu mai știe nimeni din subordine de cine să asculte! Și niciunul dintre cei trei nu are curaj să semneze, pentru că este vorba de viața lui. Eu știu că nu aveți răbdare... Sunt și alte funcții pe care puteți să le aveți, dacă nu aveți răbdare în Parlamentul României.

Doamnă președinte, pe regulament. Vă cer să cereți colegilor dumneavoastră care sunt majoritari, după cum spuneți dumneavoastră, prelungirea programului de lucru, domnule lider, și după aceea vă cer să revotați cele două proiecte de lege, care au trecut prin votul dumneavoastră pentru că nu erați în programul de lucru. Și o să deschideți o cutie a Pandorei, în care s-ar putea ca alte guverne să vă cheme la două noaptea. Și văd că sunteți cam obosiți și sunteți cam populari și nu vă place munca.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Înainte de a da cuvântul următorului vorbitor, aș fi vrut să-i fac această precizare între patru ochi domnului Zgonea, dar cred că este mai corect să o știe plenul în ansamblu. Membrii Biroului permanent care participă la ședințe și ascultă ce se vorbește ar fi știut și n-ar fi venit în fața dumneavoastră să vă spună că trebuie să prelungim programul de lucru, când el este trecut în program începând cu ora 12,30 și până la finalizarea sesiunii de vot final. Aceasta, un membru al Biroului permanent ar fi știut. (Aplauze.)

Domnul Mircea Toader.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte,

Mi-ați luat din spusele pe care aveam de gând să le spun și eu. Așa este, nicăieri și niciodată Biroul permanent, la votul final nu a stabilit un termen final. Ba, mai mult decât atât, dacă au fost și dezbateri cu vot final, până la finalizare.

Sigur că domnul Zgonea, cu toată pledoaria pe care a făcut-o, nu a făcut altceva decât a încerca, nereușit, este adevărat, ca poziție pe care a avut-o dânsul, să mențină în funcție și dorința să mențină în funcție funcționari publici clar cu statut de membri PSD. Și dacă vroiam într-adevăr să politizăm, domnule Zgonea, eliminam prevederea din art. 161, când foarte mulți funcționari publici sau funcționarii publici nu au voie să dețină o funcție politică de conducere. Vă atrag atenția că în perioada când a apărut art. 161 foarte mulți membri PSD, funcționari publici, erau cu funcții de conducere în Partidul Social Democrat, în stare de incompatibilitate. Eu am făcut la vremea aceea nu știu câte interpelări, fără nici un succes. Așa că noi, într-adevăr, vrem să depolitizăm, într-adevăr vrem să stabilizăm și nu numai atât, toată pledoaria pe care a făcut-o și îi spun pledoarie, că mai mult a semănat a deputat decât a parlamentar, putea să fie făcută la dezbaterea acelei legi.

Mai mult decât atât, chiar dacă, susținând că comisia nu a anunțat la timp, aveam toată puterea ca noi, Parlamentul, să luăm fiecare amendament în parte, inclusiv cele respinse să fie susținute. Și dacă în plenitudinea acestui for se accepta un astfel de amendament, sigur că putea să treacă.

Această modalitate lașă, până la urmă, de a nu participa și de a folosi tribuna Parlamentului numai pentru a justifica o serie de măsuri politice pe care le dorește PSD-ul, nu este corectă.

Este adevărat, când eram împreună cu PSD-ul, aceasta a fost solicitarea, haideți să stabilizăm o dată nivelul politic în care să fie, fie de ăla, fie de celălalt.

Nu, stimați colegi, noi am decis și nu numai că am decis și susținem acest lucru: cel care este funcționar public de conducere nu trebuie să facă politică și nu va face. Și dacă dumneavoastră veți găsi pe viitor un altfel de funcționar public de conducere sau chiar dacă este simplu funcționar public, că are o funcție de conducere în Partidul Democrat Liberal, suntem gata să ne retragem cuvintele.

Până atunci, domnule Zgonea, acceptați ceea ce am dorit și ceea ce vrem să facem noi și fiți convins că aceasta vrem, cu bună-credință. Nimeni nu va putea să intre în Corpul Funcționarilor Publici, decât pe condițiile stabilite de lege. Dar foarte bine știți că foarte mulți funcționari publici, atunci când a apărut legea, aveau carnet roșu. Având carnet roșu, au rămas în continuare în rezerva de cadre a Partidului Social Democrat ca, oricând, să ocupe o funcție.

Faptul că dumneavoastră ați condus destinele acestei țări cea mai lungă perioadă de timp, faptul că odată cu apariția acestor legi, dumneavoastră ați avut ocazia ca foarte mulți oameni susținuți de dumneavoastră politic sau membri marcanți să rămână în diferite funcții, vă permite acum să ne admonestați pe noi.

Domnule Zgonea și stimați colegi ai PSD-ului care vă uitați la televizor, noi vrem, într-adevăr, să depolitizăm, noi vrem, într-adevăr, să nu mai existe o funcție publică decât cea care trebuie făcută și respectată. Și încă un lucru pe care l-am prevăzut în lege: nu este permis ca un funcționar public de conducere să se opună, într-o formă sau alta, deciziei guvernamentale. El este un funcționar și trebuie să respecte deciziile guvernamentale. A avea în funcție publică oameni de conducere care nu doresc altceva decât să blocheze inițiativele Guvernului, nu este corect. Acest lucru l-am subliniat și l-am prevăzut în lege, iar celelalte sublinieri pe care le-ați făcut dumneavoastră și în Biroul permanent, și colegii dumneavoastră, am simplificat și multe dintre prevederile legii vechi, am descentralizat. Știți foarte bine că una dintre problemele pe care le-au avut colegii noștri în funcția publică era că trebuiau să vină la concursuri, la București. I-am transmis pe toți în teritoriu. Aceea nu ați spus-o! Spuneți numai ceea ce vă convine dumneavoastră!

Și, ca să nu țin în continuare colegii mei, vă rog să aveți în vedere că această lege va pune, într-adevăr, temelia unei funcții publice corecte, la care trebuie să mai adăugăm să fim și noi corecți când facem analiza celor care sunt în funcția publică. Nu am văzut - și am fost la Ministerul Administrației și Internelor - funcționari publici care primesc eventual calificativ negativ, dovedind, încă o dată, că încă avem de schimbat din mentalitățile noastre.

Și, doamna președinte, ca să închei, ultimul lucru, domnule Zgonea, în Constituție scrie foarte clar: birourile permanente și comisiile parlamentare se alcătuiesc potrivit configurației politice a fiecărei Camere, nicidecum inițială. Configurația politică a Camerei Deputaților arată altfel decât inițial. Nu din vina noastră. Niciun membru al PD-L nu a plecat la grupul independenților. Dumneavoastră ați avut problemele dumneavoastră în partid. S-a format acest grup, au această posibilitate și, până la urmă, dreptul de reprezentare a celor care sunt în colegiul lor le permite și le dă dreptul să aibă o opinie în Parlament, nu să fie simple anexe politice.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Vă mulțumesc și pentru precizările pe care le-ați făcut în legătură cu această lege. Cred că în momentul acesta este clar pentru toată lumea care este miza acestei legi.

Domnul Nicolicea.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Într-adevăr, domnul Toader are dreptate. Configurația politică prevăzută de Constituție este configurația Camerei, și nu configurația inițială; 2. Curtea Constituțională nu legiferează; 3. dacă ar legifera, nu ne-am mai adresa ei, pentru a face examinarea constituționalității unor legi; 4. dacă aceste ordonanțe au fost declarate neconstituționale, postul respectiv, dintre cele trei persoane, în niciun caz nu va fi ocupat de către un membru al PSD, pentru că a fost numit în baza unei ordonanțe neconstituționale. Se pare că zbaterea este pentru repunerea la loc a membrilor PNL; 5. întârzierea programului de lucru nu înseamnă prelungire.

 
    ................................................
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

    ................................................
Proiectul de Lege privind accesibilizarea fondului forestier național (adoptat);

Cu aceasta, trecem la punctul 3 - Proiectul de Lege privind accesibilizarea fondului forestier național.

Este lege ordinară.

Voturi pentru? 169 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Două abțineri.

Vă mulțumesc.

Proiectul de Lege pentru completarea art.3 din Legea creditului agricol pentru producție nr.150/2003 (adoptat);

4. Proiectul de Lege pentru completarea art.3 din Legea creditului agricol pentru producție nr.150/2003.

Este lege ordinară; Cameră decizională.

Voturi pentru? 171 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă pentru abrogarea alin.(2) și (3) ale art.34 din Legea nr.46/2008 Codul silvic (adoptată);

5. Propunerea legislativă pentru abrogarea alin. (2) și alin. (3) ale art.34 din Legea nr.46/2008 Codul silvic.

Este lege organică.

Voturi pentru? 171.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.26/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (adoptat);

6. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.26/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile.

Este lege ordinară.

Voturi pentru? 172.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic și consular al României (respinsă);

7. O nouă lege organică - Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic și consular al României.

Se supune la votul final adoptarea propunerii legislative.

Voturi pentru? 170.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de lege a fost adoptat.

Domnul Zgonea dorește pe procedură.

 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnilor colegi,

Cu tot respectul pe care vi-l port, în sală, în acest moment, sunteți 130 de colegi; cu noi, cei trei, de sus, de la prezidiu, și, adunându-mă și pe mine, așa cum scrie regulamentul, că pot să fiu adunat la cvorum.

Deci, nu vă supărați, devenim penibili. Vă rog, cu tot respectul, chemați colegii care ziceți că sunt până la 172, înapoi, în sală. Uitați-vă în dreapta dumneavoastră și o să vedeți că cei care erau până acum au plecat. Sunteți 130 și cu trei - 133. Nici mai mulți, nici mai puțini. Dacă vreți să o adunați și pe doamna Aura Vasile; 134, poftim. Dar, până la 170 mai sunt o grămadă. Nu aveți cum, nu aveți cvorum! Dar de legi organice! Vă rog, cu tot respectul pentru dumneavoastră.

 
Propunerea legislativă pentru completarea art.5 al Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

Doamna Roberta Alma Anastase:

8. Propunerea legislativă pentru completarea art.5 al Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

Lege ordinară.

Comisia propune respingerea propunerii legislative. De acum înainte, avem numai respingeri.

Voturi pentru? 171.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

9. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni.

Este lege ordinară. Comisia propune respingerea propunerii.

Voturi pentru? 172.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Pe procedură, domnule Toader?

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Da. Doamna președinte, cred că nu a fost destul de clar și, sigur, atenția a fost mai mult la ceea ce a declarat domnul Zgonea. Aici nu este prevăzută, la Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.269; trebuia să se spună: comisia a propus respingerea. Deci, aici apare "adoptarea propunerii legislative", pentru că nu a avut, la vremea respectivă, numărul de voturi ca lege organică. În condițiile astea, ori rectificați și spuneți "respingere", ori reluăm votul, fiindcă nu poate să se modifice, așa cum este prevăzut în propunerea legislativă.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Toader, am înțeles ceea ce ați specificat. Poate nu am fost eu clară, dar raportul este de respingere, potrivit art.104 din regulament. Asta este ceea ce am spus eu. Se supune la vot adoptarea propunerii legislative. Dacă nu s-a înțeles, atunci, vă supun încă o dată la vot, tocmai pentru ca să eliminăm orice fel de neclaritate.

Deci, 7, Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.269/2003 privind statutul corpului diplomatic și consular al României.

Lege organică; raportul este de respingere, dar se supune la vot adoptarea.

Voturi pentru?

Voturi împotrivă? 171.

Abțineri? O abținere.

Pe procedură, domnul Zgonea.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamna președinte, (Râzând.)

Domnilor colegi,

Nu știu dacă să râd, sau să plâng. (Râsete.)

Vă las pe dumneavoastră să vă întrebați. Nu suntem, oare, penibili - mă refer la cei care votează -, când votați acum pentru, după care, nu vă dați seama ce votați și vine liderul de grup și spune nu știu ce și, după aceea, dânsul spune "Fă, așa, ca olteanul" și dumneavoastră nu mai votați. Păi, când ați votat corect? Prima dată? Că doamna președinte a spus că a citat corect. Și asta înseamnă că prima procedură pe care dumneavoastră ați făcut-o, cu votul pentru propunerea domniei sale, cu o singură abținere, este cel corect. După 30 de secunde, votați împotrivă, în unanimitate, asupra aceluiași proiect de lege. Ce publicăm în Monitorul Oficial? Spuneți dumneavoastră ce vreți! Hai, să supunem la vot ce vreți!

Doamna președinte, vă rog frumos, cu tot respectul, nu mai avem regulament! Ce votăm? Și când votăm? Eu nu am o problemă. Dumneavoastră sunteți pusă într-o situație delicată și este pentru prima dată când vă văd în această postură. Vă rog frumos să le explicați colegilor să nu mai voteze împotriva votului pe care l-au dat cu 30 de secunde înainte.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am să fac o singură precizare tehnică, pentru a explica și de ce am solicitat reluarea votului, pentru că, într-adevăr, de la nivelul secretariatului tehnic, nu se precizase că exista un raport de respingere din partea comisiei. Știți foarte bine, domnule Zgonea, că asta reprezintă întotdeauna un indiciu și un reper pentru plen, în momentul în care se exprimă prin vot.

 
Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.11/1991 privind combaterea concurenței neloiale (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

Trecem la punctul 10 - Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.11/1991 privind combaterea concurenței neloiale.

Este lege ordinară. Comisia propune respingerea propunerii legislative.

Voturi pentru? 171.

Voturi împotrivă? Niciunul.

Abțineri?

A trecut.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii 335 a camerelor de comerț din România, publicată în Monitorul Oficial al României nr.836 din 6 decembrie 2007 (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

11. Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.335 a camerelor de comerț din România, publicată în Monitorul Oficial al României nr.836 din 6 decembrie 2007.

Este lege ordinară. Comisia propune respingerea.

Voturi pentru? 172.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă pentru modificarea lit.b) și c) ale art.19 din Legea nr.182/2002 privind protecția informațiilor clasificate (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

12. Propunerea legislativă pentru modificarea lit.b) și lit.c) ale art.19 din Legea nr.182/2002 privind protecția informațiilor clasificate.

Comisia propune respingerea propunerii legislative.

Voturi pentru? 172.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege pentru completarea art.7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.214/1999 privind acordarea calității de luptător în rezistența anticomunistă persoanelor condamnate pentru infracțiuni săvârșite din motive politice, persoanelor împotriva cărora au fost dispuse, din motive politice, măsuri administrative abuzive, precum și persoanelor care au participat la acțiuni de împotrivire cu arme și de răsturnare prin forță a regimului comunist instaurat în România (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

13. Proiectul de Lege pentru completarea art.7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.214/1999 privind acordarea calității de luptător în rezistența anticomunistă persoanelor condamnate pentru infracțiuni săvârșite din motive politice, persoanelor împotriva cărora au fost dispuse, din motive politice, măsuri administrative abuzive, precum și persoanelor care au participat la acțiuni de împotrivire cu arme și de răsturnare prin forță a regimului comunist instaurat în România.

Comisia propune respingerea.

Voturi pentru? 171.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice și a asociațiilor familiale care desfășoară activități economice în mod independent (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

14. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice și a asociațiilor familiale care desfășoară activități economice în mod independent.

Comisia propune respingerea propunerii legislative.

Voturi pentru? 170.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă privind întărirea disciplinei contractuale între comercianți și furnizori (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

15. Propunerea legislativă privind întărirea disciplinei contractuale între comercianți și furnizori.

Comisia propune respingerea.

Voturi pentru? 171.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă pentru înființarea Direcției pentru medicină sportivă în cadrul Ministerului Tineretului și Sportului și pentru adoptarea unor măsuri privind organizarea și funcționarea Institutului Național de Medicină Sportivă, a policlinicilor teritoriale și a cabinetelor de medicină sportivă (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

16. Propunerea legislativă pentru înființarea Direcției pentru medicină sportivă în cadrul Ministerului Tineretului și Sportului și pentru adoptarea unor măsuri privind organizarea și funcționarea Institutului Național de Medicină Sportivă, a policlinicilor teritoriale și a cabinetelor de medicină sportivă.

Comisia propune respingerea.

Voturi pentru? 171.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.71/2004 privind acordarea unor facilități familiilor de pensionari (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

17. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.71/2004 privind acordarea unor facilități familiilor de pensionari.

Comisia, de asemenea, propune respingerea.

Voturi pentru? 171.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.71/2004 privind acordarea unor facilități familiilor de pensionari (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

18. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.71/2004 privind acordarea unor facilități familiilor de pensionari.

Comisia propune respingerea.

Voturi pentru? 171.

Voturi împotrivă? Unu.

Abțineri? Trei abțineri.

Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.8/2006 privind instituirea indemnizației pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunii de creatori legal constituite și recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

19. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.8/2006 privind instituirea indemnizației pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunii de creatori legal constituite și recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică.

Comisia propune respingerea.

Voturi pentru? 169.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 4 abțineri.

Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.7/2007 (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

20. Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.7/2007.

Voturi pentru? 169.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Trei abțineri.

Propunerea legislativă pentru modificarea lit.b) a alin.(1) al art.11 din Ordonanța Guvernului nr.28/2009 privind registrul agricol (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

21. Propunerea legislativă pentru modificarea lit.b) a alin.(1) al art.11 din Ordonoanța Guvernului nr.28/2008 privind registrul agricol.

Voturi pentru? 170.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă privind etichetarea produselor care conțin organisme modificate genetic (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

22. Propunerea legislativă privind etichetarea produselor care conțin organisme modificate genetic.

Comisia propune respingerea.

Voturi pentru? 161.

Voturi împotrivă? 13.

Abțineri? O abținre.

Domnul Márton Árpad are cuvântul.

 

Domnul Márton Árpad-Francisc:

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor,

Sunt unul dintre semnatarii acestei inițiative legislative care mi se pare că a fost respinsă cam pripit.

Această inițiativă legislativă a vrut să spună un singur lucru: pe toate pachetele prin care se vând alimente, dacă alimentele provin din surse modificate genetic, trebuie să fie scris acest lucru. Cel care cumpără să știe că alimentul respectiv provine dintr-o sursă modificată genetic.

Nu știu ce ar fi stricat dacă ar fi apărut acest lucru pe ambalaj. Vă spun, pentru mine, este de neînțeles cum de s-a putut vota respingerea acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea alin.(2^1) al art.6 din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr.18/1991 și ale Legii nr.169/1997 (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

Doamna Roberta Alma Anastase:

23. Propunerea legislativă pentru modificarea alin. (21) al art.6 din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr.18/1991 și ale Legii nr.169/1997.

Voturi pentru? 171.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 3 abțineri.

Propunerea legislativă de modificare a art.47 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

24. Propunerea legislativă de modificare a art.47 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.

Voturi pentru? 169.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere.

Propunerea legislativă pentru acordarea unor tichete cadou de Paști și de Crăciun pensionarilor (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

25. Propunerea legislativă pentru acordarea unor tichete cadou de Paști și de Crăciun pensionarilor.

Comisia propune respingerea.

Voturi pentru? 168.

Voturi împotrivă? Unu.

Abțineri? 3 abțineri.

Vă mulțumesc.

Vă doresc o zi bună în continuare.

 

Lucrările ședinței s-au încheiat la ora 13,50.

 
     

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 15 november 2019, 9:13
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro