Mihai Stroe
Mihai Stroe
Ședința Camerei Deputaților din 30 martie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.44/09-04-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 30-03-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 martie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.8 Mihai Stroe - declarație politică cu tema "Profesori pentru viitor";

Domnul Mircea Dușa:

Din partea Grupului parlamentar al PDL, domnul deputat Mihai Stroe.

Domnul Mihai Stroe:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

"Profesori pentru viitor"

În această perioadă, toți factorii interesați lucrează la noul proiect de Lege a învățământului, încercând să găsească soluții optime, care să previzioneze ce se va întâmpla cu viitorul copiilor noștri, care este traseul pe care îl vor urma, cât vor acumula ca și competențe, ce și cât ar trebui să achiziționeze, care va fi modalitatea de finanțare a sistemului etc.

Așa-zisele reforme postdecembriste, intervențiile succinte și modificările metodologice privind accesul, admiterea la liceu și școala profesională (mai nou desființarea școlii profesionale, pe motive artificiale, ca și când în România nu mai avem nevoie de muncitori specializați), admiterea computerizată, testele naționale, teza cu subiect unic și tot felul de alte inovații, pe care le-am introdus în sistem, după bunul plac al fiecărui inițiator, care a omis să analizeze ce se va întâmpla cu elevii care nu mai știu care vor fi pașii lor pe care trebuie să-i urmeze pentru a-și pregăti viitorul și totul făcut fără suportul pedagogic, nu au făcut decât sa bulverseze un sistem și așa subfinanțat ani la rând.

Suntem întrebați deseori de către părinți ce se va întâmpla cu copiii noștri, dacă dau sau nu admitere, cine construiește portofoliul elevului, ce învață copiii la școală și cât le folosește din acestea, de ce sunt programele așa încărcate și trebuie să se memoreze mare parte din materie, cine sunt beneficiarii manualelor școlare etc.

La toate aceste întrebări nu găsim cele mai bune și coerente răspunsuri și e normal să trăim aceste situații, pentru că nu a existat o strategie pe termen mediu și lung pentru educație, iar experimentele s-au ținut lanț, așa încât nimeni să nu mai știe care este viitorul educației.

Stimați colegi, putem să facem oricâte analize, să propunem acte normative, să suplimentăm finanțarea sistemului, așa cum este normal, să realizăm o lege nouă, modernă, conformă cu cerințele pactului pentru educație, însă dacă nu vom pregătii cadrele didactice altfel decât se întâmplă acum, dacă nu vom stabili un traseu de formare bine pus la punct (după modele europene, eventual) unde viitori profesori să studieze logica și comunicarea, psihologia copilului, pedagogie școlară, metodica didactică, mijloacele didactice, toate subsumate unei specializări mai largi, care să le permită viitorilor profesori să predea pe arii curriculare și nu pe discipline de specialitate, s-ar putea să nu obținem prin aplicarea noi legi a educației, oricât de bună ar fi ea, rezultatele pe care le așteptăm. Aceasta s-ar motiva prin faptul că aplicanții ar fi aceiași.

În concluzie, este nevoie de un alt fel de profesor, pregătit altfel, care să accepte inovația și care să conștientizeze că elevii trebuie formați pentru viitor, iar lucrul acesta este posibil, în primă etapă, printr-o pregătire a cadrelor didactice existente în sistem, dar mai ales prin formarea noilor profesori așa cum precizam mai sus.

Doamnelor și domnilor deputați, stă în puterea noastră să acționăm pentru ca în noua lege să eliminăm disfuncțiile, să adoptăm o lege suplă și modernă, așa cum au făcut și alte țări, și să previzionăm pregătirea viitorilor profesori, adică a celor care vor modela tinerele generații viitoare, în speranța că eșecurile școlare se vor diminua.

Vă mulțumesc,

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 14 decembrie 2019, 4:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro