Viorel Palașcă
Viorel Palașcă
Ședința Camerei Deputaților din 27 aprilie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.65/07-05-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 27-04-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 aprilie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.79 Viorel Palașcă - declarație politică: "Infrastructura rutieră și feroviară, lăsate la voia întâmplării de actualul Guvern";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Viorel Palașcă:

"Infrastructura rutieră și feroviară lăsate la voia întâmplării de actualul Guvern"

Niciodată după 1990 drumurile din România nu au arătat atât de rău precum arată după iarna care de abia a trecut, iar două treimi din suprafața totală a infrastructurii din România trebuie refăcută.

Pachetul de măsuri pentru relansare economică al Guvernului Boc pentru 2009-2010 nu prevede finalizarea niciunui kilometru de autostradă până la sfârșitul acestui an, după cum ne anunța actualul ministru al transporturilor. Un studiu realizat arată că starea proastă a drumurilor și lipsa investițiilor în acest segment reprezintă un impediment major în calea dezvoltării economice. Rata de creștere economică ce va fi înregistrată la sfârșitul anului depinde de ritmul în care vor crește investițiile și de destinația acestora. Din păcate, actualul Guvern nu face nimic în acest sens, iar economia continuă s-o ia la vale.

Indiferent dacă este vorba despre investiții ale statului, ale mediului de afaceri local sau ale companiilor străine, acestea ar alimenta cererea de bunuri și servicii și ar avea astfel un efect pozitiv asupra consumului, ajutând la redresarea economiei.

Înainte de a începe lucrările de reparații la principalele drumuri naționale, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România ne anunța ca bugetul pentru 2010 este aproape epuizat.

În domeniul infrastructurii feroviare trebuia să fie finalizată modernizarea a 800 km de cale ferată și alți 500 km să se afle în lucru. Țările europene au început să se preocupe de dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare și a materialului rulant pentru a intra în competiție cu transportul rutier în urmă cu 7-8 ani. Din păcate, România a rămas în urmă din toate punctele de vedere ale dezvoltării transportului feroviar: infrastructură, organizare, punctualitate.

Actualul Guvern spune că nu se pot accesa fonduri europene pentru că nu au finanțarea inițială demarării proiectelor, dar nu explică și faptul că nu au făcut nimic pentru a îmbunătăți strângerea și utilizarea banilor proveniți din taxele de drum.

Nu cred că mai există români care să spere că sub guvernarea Boc vor avea posibilitatea să circule pe autostrăzi moderne, pe drumuri întreținute sau pe o cale ferată de mare viteză.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 21 februarie 2020, 21:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro