Florin-Costin Pâslaru
Florin-Costin Pâslaru
Ședința Camerei Deputaților din 11 mai 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.76/21-05-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
02-12-2019 (comună)
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 11-05-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 mai 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.19 Florin-Costin Pâslaru - declarație politică intitulată "Educația"

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

"Educația"

În orice societate modernă, nivelul democrației este strâns legat de cel al educației.

Apărarea acestei legături este condiția indispensabilă a libertății și pluralismului. Prin atitudinea pe care o au față de educație, partidele românești și guvernanții au prilejul să-și dovedească atașamentul față de valorile democratice, precum și apartenența de substanță la marile familii politice europene.

Proiectul de reformă a învățământului românesc desconsideră relația dintre educație și cetățenie. Dimpotrivă, el se hrănește dintr-o viziune managerială și utilitaristă, inspirată de un tip de eficacitate ce poate fi cel al unei întreprinderi, dar niciodată al școlii sau universității. În ciuda a 20 de ani de regim democratic și de deschidere europeană, constatăm că, ascuns de un limbaj tehnocratic, supraviețuiește vechiul comandament socialist al integrării dintre învățământ și producție.

În învățământul preuniversitar, proiectul de reformă dezvoltă trei principii, cel al "finanțării care urmează elevul", cel al reducerii duratei studiilor obligatorii și cel al mobilității cadrelor didactice, principii care, aplicate în context românesc, vor agrava criza structurală a școlii.

Într-un sistem de educație în care elevii sunt slab și, mai ales, inegal pregătiți, iar infrastructura școlară este adesea precară, "finanțarea care urmează elevul" va adânci diferențele de pregătire dintre elevi, transformând educația de calitate într-un privilegiu de grup social și spulberând definitiv speranța egalității de șanse a tinerilor români în materie de formație și carieră.

Școlarizarea obligatorie până la vârsta majoratului, noul proiect abandonează o parte importantă a tinerilor români cu vârsta între 15 și 18 ani, împingându-i către condiția de forță de muncă necalificată.

Dubla dependență a școlii față de Ministerul Educației și de administrația locală, agravată de preconizata desființare a titularizării cadrelor didactice, va consolida raporturile clientelare deja existente în multe cazuri între direcțiile școlilor, inspectorate, personalul politic și administrația locală, punând sub semnul precarității însăși profesia de educator.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 6 decembrie 2019, 12:36
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro