Adrian Bădulescu
Adrian Bădulescu
Ședința Camerei Deputaților din 15 iunie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.101/25-06-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 15-06-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 iunie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.37 Adrian Bădulescu - declarație politică cu titlul "Moțiunea inconștienților";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Adrian Bădulescu:

"Moțiunea inconștienților"

În momentul de față, prin depunerea moțiunii de cenzură de către opoziție nu asistăm decât la un simplu demers parlamentar, unul nu prea elocvent, pentru că documentul "Opriți genocidul social!" din punct de vedere al conținutului și argumentelor nu prea seamănă a moțiune de cenzură, ci mai degrabă a expunere de frustrări proprii și idei plagiate nereușite.

Astfel, în contextul în care România ar putea economisi 16 milioane de euro în fiecare zi care trece, opoziția, care clamează că vrea binele acestei națiuni, introduce proceduri inutile pentru a tergiversa adoptarea unor măsuri drastice, dar absolut necesare. Această tergiversare nu este întâmplătoare, frustrarea partidelor din opoziție fiind cu atât mai mare cu cât prin această procedură de depunere a moțiunii de cenzură se încearcă identificarea partidelor din opoziție cu sindicatele și protestatarii. Interesul acestora este astfel pur politic, încercând să mai câștige în simpatie pe fond de criză, însă perdanții sunt cei care cred că opoziția le susține cauza, pentru că în cadrul moțiunii se face referire la sindicate doar cu titlu informativ, iar tergiversarea aplicării măsurilor se va răsfrânge tot asupra acestora sub diverse forme.

Cum argumentația privind necesitatea votării moțiunii este superficială, semnatarii moțiunii au folosit un limbaj foarte dur, probabil confundând proiectul moțiunii cu un discurs de campanie electorală. În acest sens, se poate observa cum în cadrul textului moțiunii se face referire de foarte multe ori la Președintele țării, ceea ce este atipic pentru o moțiune de cenzură care, prin definiție, are efecte exclusiv împotriva Guvernului.

În plus, în cadrul textului moțiunii trebuie observat cât de vag se argumentează împotriva proiectului de lege necesar României pentru a trece cu bine de criza economică. Se trece de asemenea cu vederea de către opoziție expunerea de motive pentru proiectul de lege pe care Guvernul și-a asumat răspunderea, mai exact necesitatea aprobării măsurilor acestuia pentru evitarea unui colaps financiar și se vehiculează ideea conform căreia măsurile pe care Guvernul urmează a le pune în practică sunt absolut inutile. Nimic mai fals întrucât, raportat la nivel european, majoritatea țărilor din UE au luat măsuri destul de drastice pentru contracararea efectelor crizei și pentru diminuarea riscurilor de a intra în incapacitate de plată.

Pe lângă faptul că nu sunt luate în considerare riscurile la care se expune România în momentul de față, opoziția nu prezintă nici un fel de garanție în cazul în care ar avea ocazia să guverneze, coeziunea între partidele din opoziție fiind practic nulă, această alianță fiind pur bazată pe interese obscure. Altfel spus, putem spune că asistăm la o moțiune de cenzură redactată fără un minim simț al răspunderii, doar pentru afirmarea partidelor din opoziție, cu scop pur politic, fără soluții și fără un plan bine pus la punct, o moțiune care produce efecte negative atât asupra procesului legislativ, cât și asupra cetățenilor și mai ales a economiei țării.

Primul argument în susținerea acestui fapt ar fi acela că în condițiile în care am supune analizei recentul discurs al premierului Boc din Parlament și moțiunea de cenzură a opoziției, am observa că la capitolul soluții pentru România asistăm la un caz de plagiat. Mai exact, soluțiile pentru ieșirea României din criză și relansare economică pe care primul ministru Emil Boc le-a prezentat în cadrul plenului camerelor reunite ale Parlamentului sunt într-o mare măsură identice cu cele propuse de către opoziție în cadrul moțiunii "Opriți genocidul social" pentru ieșirea din criză.

Un al doilea argument ar fi acela că originalitatea moțiunii de cenzură la capitolul soluții noi și alternative la diminuarea costurilor tinde spre zero dintr-un raționament foarte simplu. Astfel, nu poți emite pretenția de a face economii la bugetul de stat prin reducerea cu 15 sau 25 la sută a unor cheltuieli care reprezintă doar 30 la sută din totalul cheltuielilor bugetare, deoarece un randament ridicat în procesul de diminuare a cheltuielilor se produce doar prin reducerea cheltuielilor care reprezintă 70 la sută din totalul cheltuielilor bugetare.

Al treilea argument ar fi că opoziția dă dovadă de o enormă doză de inconștiență punând în discuție o moțiune de cenzură care, dacă prin absurd ar fi votată, iar Guvernul ar fi demis, ar duce țara într-o criză ale cărei urmări sunt greu de imaginat. Dacă, într-adevăr, intențiile opoziției ar fi bune și ar dori binele românilor, cum îndrăznesc să ceară ca Guvernul să plece pentru a lăsa loc liber construirii unui mix de soluții, indiferent de paternitatea lor, dar selectate după un singur criteriu: al convergenței spre sacrificii sociale cât mai mici și spre reluarea creșterii economice. Modul vag și absolut superficial în care este tratat subiectul ce va urma după Guvernul Boc, denotă multă incompetență și o inconștiență de îngrijorat. În baza aceluiași raționament, dacă acest mix de soluții este compus din soluțiile propuse de PSD și PC, este lesne de înțeles că România va intra în colaps întrucât parteneriatele financiare ale țării cu structurile multinaționale s-ar încheia.

De aceea, atât Parlamentul, cât și cetățenii României trebuie să înțeleagă foarte bine perioada pe care o traversăm, să aibă o vedere de ansamblu raportată la nivel european, pentru a nu cădea în capcana de a evita adoptarea unor măsuri absolut necesare, pentru ca într-un viitor relativ scurt să ajungem în situația în care în realitatea cotidiană chiar vor fi întrunite toate condițiile prevăzute de lege pentru invocarea articolului 53 din Constituție, însă invocarea acestuia să fie absolut inutilă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 11 decembrie 2019, 20:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro