Plen
Ședința Camerei Deputaților din 21 iunie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.105/01-07-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 21-06-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 iunie 2010

9. Prezentarea pe scurt a interpelărilor ce urmează a fi adresate membrilor Guvernului.  

   

Domnul Ioan Oltean:

    ................................................
 

Mulțumesc domnilor secretari de stat. Mulțumesc parlamentarilor care au fost prezenți și au primit răspunsurile și continuăm ședința noastră cu prezentarea interpelărilor pe scurt din partea deputaților către membrii Guvernului Emil Boc.

Am să citesc lista în ordinea în care este depusă la mine, la prezidiu. Cei care sunt prezenți și doresc să-și prezinte de la microfonul Camerei o să aibă posibilitatea să o facă.

Domnul deputat Radu Zătreanu a depus în scris. Gheorghe Ciobanu, depus în scris. Neculai Rebenciuc, depus în scris. Laurențiu Nistor, depus în scris. Petru Călian? 8 interpelări depuse în scris. Vasile Gherasim o interpelare, depusă în scris. Marian-Florian Săniuță, o interpelare depusă în scris. Eugen Bejinariu, 11 interpelări depuse în scris. Mircea Giurgiu, să văd dacă te-a întrecut! Cornel Itu, o interpelare depusă în scris.

 
Aurel Vlădoiu Aurel Vlădoiu. Domnule deputat, doriți să le prezentați?

Domnul deputat Aurel Vlădoiu are 6 interpelări depuse în scris.

O să vă rog să vă prezentați una și restul le depuneți în scrie, domnule deputat, da?

Vă rog.

 

Domnul Aurel Vlădoiu:

Domnule președinte,

Domnului ministru Gabriel Oprea și domnului ministru Vlădescu. E vorba de o interpelare. Comuna Frâncești a fost în 2005 afectată de calamități naturale. Un pod a fost distrus. A venit Ministerul Apărării Naționale și a montat un pod pe o perioadă de câteva luni de zile și acum cere comunei să plătească suma de 400 de milioane. Rog să găsim o soluție, pentru că nu are de unde să dea comuna asemenea bani, pentru că a fost calamitate și nu comuna a rugat să vină Ministerul Apărării Naționale cu podul acolo.

Și domnului ministru Vasile Blaga, domnului ministru Videanu, este vorba de trei localități din Vâlcea: Măldărești, Stroești, Dăești și Peșceana, 4 nu 3, care au sate compacte fără lumină electrică și am înțeles că este o inițiativă genială a Guvernului să nu rămână nicio comună fără lumină electrică și rog să fie aceste comunități luate în calcul la iluminatul electric.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat, vă mulțumesc și eu. Ne vedem mâine dimineață la declarații politice.

Domnul deputat Ioan Holdiș, are 3 interpelări depuse în scris.

Doamna deputat Sanda-Maria Ardeleanu, o interpelare depusă în scris.

Constantin Chirilă o interpelare depusă în scris.

 
Maria Eugenia Barna

Maria Eugenia Barna. Doamna deputat aveți cuvântul, pentru a vă prezenta interpelarea.

Vă rog.

 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Mulțumesc, domnule președinte.

Bună seara!

Bună seara, domnule prim-ministru Emil Boc.

Interpelarea mea se referă la nerespectarea termenului de răspuns la întrebări și interpelări adresate Ministerului Finanțelor Publice, întrebări care conțin soluționarea amendamentelor pe care le-am depus la Legea bugetului de stat. De aceea, domnule prim-ministru, vă întreb ce măsuri intenționați să luați pentru a asigura funcționalitatea Ministerului Finanțelor Publice în condițiile în care această instituție publică refuză în mod absolut discreționar să se conformeze obligațiilor legale de a răspunde în timpul prevăzut de lege întrebărilor pe care le-am formulat.

Mai mult, ce măsuri intenționați să luați pentru ca Ministerul Finanțelor Publice, reprezentat de domnul ministru Sebastian Vlădescu, să și soluționeze în mod favorabil solicitările adresate.

Pentru a înțelege suportul care stă la baza acestor întrebări, vă rog să-mi permiteți, domnule prim-ministru să vă prezint pe scurt contextul care le-a generat.

În data de 21.04., deci 21 aprilie, am adresat Ministerului Finanțelor Publice un număr de 6 întrebări, al căror răspuns a întârziat deja de 2 luni, și anume mă refer la investiții pentru școlile și bisericile din colegiul pe care îl reprezint. Prin aceste întrebări am solicitat Ministerului Finanțelor Publice să rezolve problemele deosebit de grave cu care mă confrunt în calitate de deputat independent.

Concret, este vorba despre amendamentele pe care le-am formulat la discutarea Legii bugetului de stat pe anul 2010 referitor la alocarea sumelor de bani necesare lucrărilor de investiții, așa cum am precizat anterior. Aceste amendamente au fost omise la elaborarea Anexelor nr.1 și 6 la Hotărârea de Guvern nr. 417/2010 privind finanțarea din bugetele locale, aprobate unor ordonatori principali de credite bugetare pentru 2010 pentru unități de cult, unități sanitare, unități de învățământ.

Cu toate demersurile efectuate până în prezent și cu toate promisiunile primite în cadrul discuțiilor purtate de către liderul de grup, deputații independenți sunt în situația de a nu putea onora solicitările din colegiu. Mai mult, prin aceasta se face o discriminare nepermisă între deputații independenți și ceilalți deputați, membri ai partidelor politice. Este inadmisibil ca toate solicitările colegilor noștri din Parlament, membri ai PSD, PNL și PDL, să fie onorate și solicitările noastre să rămână în așteptare.

De aceea, domnule prim-ministru, vă solicit o analiză responsabilă cu privire la cele sesizate și alocarea de îndată a sumelor necesare realizării obiectivelor de investiții în colegiile reprezentate de către deputații independenți.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Doamna deputat, mulțumesc foarte mult.

Sper că domnul premier v-a și auzit și va prezenta în cel mai scurt timp punctul de vedere.

 
Valeriu Tabără

Domnul deputat Valeriu Tabără are pregătită o interpelare pe care dorește s-o și susțină de la microfonul Camerei.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

 

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vă prezint succint textul interpelării care este adresată domnului Laszlo Borbely, ministrul mediului și pădurilor.

În conformitate cu prevederile art.11 alin.(7) lit.d)-l) din Legea nr.247/2009 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.43/2007 privind introducerea deliberată în mediu și introducerea pe piață a organismelor modificate genetic, ar fi trebuit să se înființeze Comisia pentru securitate biologică, formată din 12 membri titulari și pentru 4 membri supleanți. Aceștia provin de la Academia Română, Academia de Științe Agricole și Silvice, Academia de Științe Medicale, universități și instituții de cercetare-dezvoltare cu profil biologic, agricol și medical.

Este inutil, domnule ministru, să vă spun că în aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.43/2007 și a Legii nr.247/2009, Comisia pentru securitate biologică are un rol determinant. Din acest motiv, este de neînțeles de ce până acum această comisie nu a fost constituită. Cum este posibil ca la aproape un an - 29 iunie - de la publicarea Legii nr.247/2009, comisia să nu fie constituită și să nu poată lucra în conformitate cu prevederile legii.

Întârzierea constituirii Comisiei pentru biosecuritate biologică mă face să cred că dincolo de seriozitatea prevederilor ordonanței și a legii există alte interese care doresc blocarea aplicării lor.

Care este, cu adevărat, situația Comisiei pentru securitatea biologică și care sunt cauzele pentru care această comisie nu s-a constituit, conform prevederilor legii? Solicit răspuns scris și oral.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat. Veți primi și răspuns scris și răspuns oral la vremea potrivită.

 
Daniel-Stamate Budurescu

Îl invit acum pe domnul deputat Daniel Budurescu care are pregătită o interpelare pentru a și-o prezenta de la microfonul Camerei.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

 

Domnul Daniel-Stamate Budurescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea se adresează domnului Radu Berceanu, ministrul transporturilor și infrastructurii. Obiectul interpelării: este vorba de indemnizațiilor membrilor din Consiliul de administrație al Autorității Rutiere Române.

Domnule ministru,

În cadrul discuțiilor care au avut loc marți, 15 iunie 2010, cu ocazia dezbaterii Moțiunii de cenzură, ați afirmat, printre multe altele, că în 2008, indemnizația primită de membrii Consiliului de administrație al Autorității Rutiere Române, instituție publică în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, era de 4000 roni lunar, ceea ce înseamnă 48 de mii roni pe an.

Tot din afirmațiile dumneavoastră, am mai aflat că, fiind un an electoral, la indemnizație s-a adăugat o primă pe ultimele luni ale anului cu o valoare de 3 ori mai mare, adică 12 mii roni ori 3, egal 36 de mii de roni. Total general, 84 de mii de roni.

Domnule ministru,

Vă aduc la cunoștință faptul că în 2008 am fost unul din membri acestui consiliul de administrație și, conform fișei fiscale, pe care v-o anexez, pentru perfecta dumneavoastră clarificare, venitul net anual primit de subsemnatul a fost de 17 329. Cum diferența dintre afirmațiile dumneavoastră, 84 de mii, și realitate este destul de importantă, vă sugerez, domnule Berceanu, ori să dați dispoziție să mi se returneze suma de 66 671 roni, ori să recunoașteți public că ați mințit.

Solicit răspunsul în scris și, sincer, aș prefera prima variantă, domnule președinte.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc și eu, domnule deputat.

Sper că domnul ministru v-a auzit și vă va satisface solicitarea.

 
Mircia Giurgiu

Domnul deputat Mircia Giurgiu are nici mai mult, nici mai puțin decât 11 interpelări. O să-l rog să facă o prezentare a uneia pe scurt.

 

Domnul Mircia Giurgiu:

Da. Mulțumesc, domnule președinte.

O să prezint pe scurt o interpelare. Este adresată ministrului agriculturii, domnul Mihail Dumitru.

Obiectul interpelării reprezintă solicitarea de a ne prezenta structura, modul în care dorește să facă restructurarea, statul de funcții și tot ceea ce dorește să modifice la minister, fiindcă deocamdată așteptăm cam de mult.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

 
 

Continuăm prezentarea deputaților care au depus interpelările la secretariatul Camerei în scris.

Domnii deputați Damian Florea, Liviu-Bogdan Ciucă, 8 interpelări. Emil Bostan - o interpelare. Alin Silviu Trășculescu - o interpelare. Ion Dumitru - o interpelare. Lucreția Roșca - o interpelare. Ioan Stan - o interpelare. Aledin Amet - 3 interpelări. Adriana Săftoiu - 2 interpelări. Cristian Buican - o interpelare. Horia Cristian - o interpelare. Mihai Donțu - o interpelare. Andrei Dominic Gerea - o interpelare. Teodor Atanasiu - o interpelare. Mugurel Surupăceanu - 2 interpelări. Sonia-Maria Drăghici - o interpelare. Ciprian-Florin Luca - o interpelare. Cătălin Cherecheș - 4 interpelări. Cristina Pocora - o interpelare. Mihaela Stoica - 15 interpelări. Marian Ghiveciu - o interpelare. Mircea-Gheorghe Drăghici - o interpelare. Relu Fenechiu - 2 interpelări. Vasile Popeangă - 2 interpelări. Radu Costin Vasilică - o interpelare. Cristian Rizea, de asemenea, o interpelare.

Cu acestea, stimați colegi, declar închisă ședința consacrată prezentării pe scurt a interpelărilor adresate miniștrilor din Guvernul Boc.

Ne revedem mâine dimineață, la ora 8,30, la ședința consacrată declarațiilor politice. Până atunci, să auzim de bine.

O seară frumoasă tuturor! Doamne, ajută!

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 18,35.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 19 ianuarie 2020, 5:04
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro