Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of September 14, 2010
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.127/24-09-2010

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
04-12-2019
27-11-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2010 > 14-09-2010 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 14, 2010

17. Prezentarea pe scurt de către deputați a interpelărilor adresate membrilor Guvernului:  

 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

  ................................................
Dan-Radu Zătreanu

Dați-mi voie să începem sesiunea de interpelări. O parte dintre colegii mei au depus în scris. Am înțeles că domnul Zătreanu vrea să citească interpelarea domniei sale. Domnule deputat, aveți cuvântul, vă rog frumos.

 

Domnul Dan-Radu Zătreanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea de astăzi este adresată domnului ministru Cseke Attila.

Domnule ministru,

Ceea ce vă supun acum atenției face și obiectul unei adrese pe care v-am trimis-o la minister. Consider însă că problema este atât de importantă încât trebuie făcută publică și de aceea am ales s-o prezint în cadrul interpelării de față.

De curând am avut prilejul să vizitez Institutul de Urgență pentru Boli Vasculare Iliescu din București, prilej cu care conducerea medicală mi-a prezentat o situație care reflectă pe deplin starea critică în care se află sistemul sanitar din România.

Institutul deține cea mai mare clinică de chirurgie vasculară, care efectuează în medie 2.200 de operații și internează circa 2.500 de pacienți anual. Dintre aceștia, bolnavii cu boli vasculare periferice, al căror număr este în continuă creștere, sunt investigați și operați prin procedee invazive, cu ajutorul angiografului.

Problema este că angiograful institutului, aflat în dotarea Compartimentului de cateterism cardiac și cardiologie intervențională, cu ajutorul căruia se efectuează cel mai mare număr de proceduri din țară, circa 1.000 de proceduri de investigare și în jur de 300 de proceduri intervenționale, ar fi trebuit să fie casat încă din 2008. Mai mult decât atât, uzura sa morală face ca pentru acest model de aparat Multistar Siemens nici piese de schimb să nu se mai fabrice. Astfel că Secția de cardiologie vasculară a institutului ar putea oricând să nu mai funcționeze. Vă închipuiți, cred, ce scandal mediatic de proporții ar putea isca o astfel de întâmplare, pe care cred că nimeni nu și-o dorește.

De altfel, tabloul intervențiilor făcute în ultimii ani relevă faptul că angiograful n-a mai funcționat la parametrii normali, astfel că, dacă în 2006 s-au realizat 1.195 de arteriografii, 285 de proceduri, cu sau fără montare de stenturi pe vasele periferice, și 100 de alte intervenții, ca flebografii, embolizări, implanturi filtre cavă sau cavografii, în 2009 numărul intervențiilor s-a redus drastic, din cauza defecțiunilor tot mai dese apărute la angiograf, astfel că abia s-au mai putut realiza 890 de arteriografii și doar 54 de alte intervenții. Adică jumătate din capacitatea aparatului și cu mult sub nivelul solicitărilor.

Domnule ministru,

Nu mai este un secret pentru nimeni că sistemul sanitar suferă de o cronică subfinanțare, care afectează grav actul medical din România. Cu toții știm, la fel de bine, că această problemă nu se poate rezolva peste noapte și că este nevoie acum, în perioada de criză, de o prioritizare chiar și a urgențelor. Iar una dintre aceste urgențe majore este, fără doar și poate, achiziționarea unui nou angiograf pentru cea mai mare clinică de chirurgie vasculară din România, Clinica Institutului C.C.Iliescu.

De aceea, vă solicit, domnule ministru, să găsiți modalitatea prin care Institutul de Urgență pentru Boli Vasculare să primească finanțare pentru achiziționarea unui nou angiograf cu care să fie dotată această secție clinică de chirurgie vasculară.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, mulțumesc mult de tot.

 
Tinel Gheorghe

Dragi colegi,

Următorii colegi care nu sunt prezenți au depus interpelările în scris: domnul Gabriel Gospodaru, domnul Constantin Chirilă, domnul Păduraru am înțeles că vrea să ia cuvântul, nu? sau dacă dorește domnia sa? nu, domnul Nicușor Păduraru a depus-o în scris, domnul Tinel Gheorghe va lua cuvântul, domnul Florin-Costin Pâslaru a depus-o în scris, subsemnatul, adică Valeriu Ștefan Zgonea o depune în scris, domnul Vlădoiu o depune în scris - vreți să spuneți și două vorbe? După domnul Tinel Gheorghe, că aveți două interpelări, bănuiesc că nu vreți ne interpelați de două ori nici pe noi, nici pe miniștri; obosesc miniștrii. Sunt fresh, păi dacă nu sunt fresh, atunci mă usuc și dacă mă usuc, au grijă colegii mei să mă dea afară din Parlament. Domnul Moldovan, de asemenea, are două interpelări depuse în scris, domnul Popeangă una o va citi și una o va depune în scris, domnul Gheorghe Ana le depune pe ambele în scris, ne-a anunțat, domnul Sorin Stragea două interpelări în scris, domnul Eugen Bejinariu două interpelări în scris - distinsul meu prieten, domnul Bejinariu, domnul Georgian Pop o interpelare în scris, domnul Cătălin Cherecheș a trecut de la șapte la zece - cum schimbi partidul, cum crești de la două la patru, la zece interpelări în scris, le acceptăm, domnul Gherasim de la sectorul 1 o interpelare în scris, domnul Corneliu Olar o interpelare în scris, domnul Emil Bostan o interpelare în scris, domnul Viorel Arion o interpelare, domnul Liviu-Bogdan Ciucă cinci interpelări - mic dar puternic, partidul, domnul Viorel Palașcă mi-a spus că vrea să spună ceva despre această interpelare, domnul Dan Morega cinci interpelări în scris, domnul Cristian Buican zece interpelări în scris, domnul Angel Tîlvăr o interpelare în scris, domnul Lucian Bode o interpelare în scris, doamna Lucia-Ana Varga cinci interpelări în scris, domnul Giurgiu Mircia aici de față zece interpelări în scris (există un concurs), domnul Ioan Sorin Roman o interpelare, domnul Petru Călian patru interpelări depuse în scris, domnul Victor Raul Surdu trei interpelări depuse în scris, doamna Eugenia Barna o interpelare depusă în scris, domnul Amet Aledin, aici de față, la ușă, - vă salutăm cu această ocazie - la Ramadan nu ne-ați chemat și pe noi, la Bairam Ramadan, dar veniți la interpelări - două interpelări depuse în scris distinsul meu coleg și domnul Gheorghe Ana două interpelări depuse în scris.

O să-l rog pe domnul Tinel Gheorghe să ne spună câteva cuvinte. Doar o vorbă. Doamnelor, vă urez o seară plăcută și vă mulțumesc.

 

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea este adresată domnului ministru Valerian Vreme, ministrul comunicațiilor și societății informaționale.

Stimate domnule ministru,

În luna august 2010, ANAF a transmis Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, prin Adresa nr. 935349/12.08.2010, solicitarea de a analiza și a formula un punct de vedere referitor la situația furnizorului de certificate digitale calificate DigiSign SA.

Mai exact, în adresa mai sus-menționată se arată abaterile grave de la legislație ale DigiSign SA, motivându-se în amănunt problemele existente la această societate, cât și faptul că certificatele emise nu pot fi considerate calificate. Totodată, au fost evidențiate și posibilitățile creării de fraude și de daune materiale bugetului de stat.

Până la data prezentei, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale nu a formulat niciun răspuns către ANAF, iar furnizorul respectiv de certificate își desfășoară activitatea în aceleași condiții.

În aceste condiții, vă întreb, domnule ministru, dacă a fost demarată procedura suspendării acreditării furnizorului de servicii de certificate DigiSign, conform prevederile Legii nr.455/2001 - Legea semnăturii electronice și a Hotărârii de Guvern nr. 1259/2001 - normele tehnice de aplicare.

Conform art.19 din Hotărârea de Guvern nr. 1259/2001:

"Suspendarea deciziei de acreditare se face în următoarele cazuri:

a) se constată că furnizorul nu mai îndeplinește una sau mai multe dintre condițiile prevăzute pentru acordarea deciziei de acreditare. În acest caz, autoritatea notifică furnizorului și stabilește un interval de timp de maxim 30 de zile în care furnizorul trebuie să remedieze deficiențele semnalate."

Conform Ordinului ministrului nr.473/2009, prin acreditare se înțelege "calificativul acordat de către Autoritate unui furnizor de servicii de certificare, la solicitarea acestuia, în urma verificării documentației și a raportului de audit efectuat de o terță parte, în vederea stabilirii concordanței dintre sistemele, procedurile și practicile afirmate și cele existente în realitate".

În eventualitatea existenței unei declarații depuse pe portalul www.e-guvernare.ro și semnate cu astfel de certificate și care prezintă date false, este știut că nu poate fi atrasă răspunderea civilă și/sau penală a persoanelor care au semnat electronic atât timp cât se va dovedi, într-un eventual litigiu, faptul că aceste certificate nu au fost calificate.

Vă rog, domnule ministru, să precizați dacă Ministerul Comunicațiilor, în calitate de Autoritate de Reglementare și Supraveghere a Furnizorilor de Servicii de Certificare, își va asuma răspunderea pentru eventualele daune materiale produse bugetului de stat.

Având în vedere planul și proiectul de trecere la depunerea declarațiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță de către contribuabilii mari și mijlocii începând cu data de 25 octombrie 2010, vă solicit, pe această cale, analiza și remedierea situației, cât mai repede cu putință.

Solicit răspuns scris și oral, conform prevederile Regulamentului.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Aurel Vlădoiu

Domnul Vlădoiu are cuvântul. Domnule deputat, aveți cuvântul, vă rog frumos.

 

Domnul Aurel Vlădoiu:

Domnule președinte de ședință,

Interpelarea este adresată domnului ministru Vasile Blaga și domnului ministru Ialomițianu, de la Ministerul Finanțelor Publice și are ca temă "Falimentul financiar în care se găsesc multe primării din județul Vâlcea".

Stimate domnule ministru,

Vă readuc în atenție situația primăriilor din județul Vâlcea, care nu pot asigura salariile personalului încadrat până la sfârșitul anului 2010 și, mai grav, nu pot asigura fondurile pentru asistenții sociali care au în grijă persoane cu deficiențe și persoane vârstnice bolnave.

Multe din acestea sunt în pericol iminent de a le fi închise conturile de la Trezorerie, astfel că-i vor închide ușile, iar mii de oameni vor rămâne prinși în acest blocaj financiar.

Vă solicit să luați măsuri urgente pentru a remedia această situație gravă în care se află primăriile din județul Vâlcea.

A doua, tot pe scurt.

Domnului ministru László Borbély și domnului ministru Ion Ariton.

Este vorba de situația gravă în care se află comuna Costești, satul Pietreni ca urmare a exploatării de calcar din zonă. Deci este în pericol să fie obturat râul Pietreni, ca urmare a alunecărilor de steril din această zonă, și sunt în pericol iminent de a fi distruse Școala generală din comuna Pietreni și 11 locuințe ale cetățenilor din această zonă.

Solicit urgent măsuri din partea Ministerului Mediului și, de asemenea, din partea Ministerului Economiei, de la domnul ministru Ariton, care are în coordonare exploatarea minieră din județul Vâlcea.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, mulțumesc mult de tot.

 
Vasile Popeangă

Domnule Popeangă, sper că aveți o interpelare, nu despre domnul Morega, că la Gorj, acolo, numai e Morega și Manțog. Vă rog frumos, domnule Popeangă.

 

Domnul Vasile Popeangă:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Am o interpelare parlamentară adresată domnului Daniel Petru Funeriu, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, și are ca obiect înlăturarea abuzivă a peste 120 de directori și directori adjuncți dintr-un total de 180 din învățământul preuniversitar din județul Gorj.

Domnule ministru,

În conformitate cu Legea nr. 128/1997, pe care bănuiesc că o cunoașteți foarte bine, art. 14 alin. (3) și art. 21 alin. (2) "ocuparea funcțiilor de director și director adjunct se face în urma câștigării concursului desfășurat pe baza criteriilor de competență profesională și managerială, cu avizul consultativ al consiliului de administrație. Metodologia concursului se stabilește de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și se aprobă prin ordin al ministrului."

De asemenea, în conformitate cu art. 21, alin. (3),(4),(5),(6),(8),(9) din Legea nr. 128/1997, "Directorii din unitățile de învățământ preșcolar, gimnazial, liceal, postliceal și ai școlilor de arte și meserii sunt numiți în urma câștigării concursului, de către Inspectoratul Școlar General, pentru o perioadă de patru ani."

Domnule ministru, vă rog să luați în calcul că în conformitate cu art. 6,7,8 și 9 din OMEC nr.3142/25.01.2006, Inspectoratul Școlar General și inspectorul școlar general adjunct, responsabil al Compartimentului Manageriat Educațional și Dezvoltare Instituțională, împreună cu Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Gorj trebuia să organizeze concurs pe posturile de director care se vacantează pe parcursul anului școlar.

Având în vedere cele prezentate, vă interpelez, domnule ministru, și doresc să-mi comunicați cine sunt vinovații și care sunt criteriile prin care au fost înlăturați abuziv 120 de directori și directori adjuncți din învățământul preuniversitar, dintr-un total de 180 de directori și directori adjuncți, ce măsuri se vor întreprinde în vederea respectării legii și ce sancțiuni vor primi cei vinovați?

Doresc ca răspunsul să-mi fie comunicat în scris în termen legal.

A doua interpelare, foarte pe scurt, se adresează domnului Ion Ariton, ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, și se referă la ocuparea ilegală a postului de director economic de la Complexul Energetic Turceni de către un jurist, respectiv de Ionel Manțog.

Foarte sumar aș dori să fac precizarea că, în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr.720/10 octombrie 1991 privind aprobarea normelor de organizare și exercitare a controlului financiar: "Persoanele împuternicite să exercite controlul financiar preventiv și de gestiune trebuie să aibă o pregătire economică și experiență necesară." Mai mult decât atât, în același articol se specifică: "Nu pot fi împuternicite să execute control financiar preventiv și control financiar de gestiune persoanele aflate în curs de urmărire penală, de judecată."

Din informațiile pe care le avem, organigrama de la Complexul Energetic Turceni este diferită de organigramele de la complexele energetice Rovinari și Craiova, tocmai pentru ca domnul Ionel Manțog să ocupe această funcție de director economic.

În consecință, vă interpelez, domnule ministru, să-mi comunicați dacă menținerea lui Ionel Manțog pe postul de director economic la Complexul Energetic Turceni este legală, având în vedere că acesta este jurist, și nu economist și, mai mult decât atât, Ionel Manțog se află în faza de judecată a unor fapte de natură penală.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule deputat. Jurist, neeconomist, Pandurii au bătut Craiova iar. Bătură Pandurii pe Craiova, ca să fie așa, între olteni.

 
Maria Eugenia Barna

Doamna deputat, vă rog frumos să luați dumneavoastră cuvântul, fiind distinsă doamnă. Domnule deputat, sper să aveți răbdare să fiți ultimul.

Vă mulțumesc.

 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Mulțumesc.

Domnule președinte,

În primul rând doresc să vă felicit pentru funcția pe care o dețineți, pentru promovare, și vă doresc mult succes, având în vedere că, în perioada în care am fost colegi, am colaborat extraordinar de bine cu dumneavoastră.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc mult.

 
 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Prezenta interpelare este adresată Ministerului Educației, domnului ministru Funeriu, și se referă la asigurarea transportului școlar în județul Timiș.

Și anume, în urma aplicării acestui act normativ, o serie de școli din județ au fost comasate din lipsă de elevi.

Domnule ministru,

Datorită faptului că există un număr foarte mare de elevi care fac naveta, pe lângă cei care făceau naveta în mod curent, v-aș ruga să faceți toate demersurile pentru asigurarea transportului școlar.

Numărul de microbuze pe care inspectoratul școlar le deține în acest moment este insuficient. Inspectoratul are aproximativ 67 de astfel de mijloace de transport propriu. A solicitat sprijinul Consiliului Județean și al altor autorități locale. Cu toate eforturile proprii nu s-a reușit asigurarea integrală a mijloacelor de transport necesare.

De aceea, cred că ar trebui revizuită această măsură de comasare a școlilor, pentru că, în foarte multe cazuri, costurile asigurării unui șofer, cât și a benzinei, reprezintă mai mult decât costurile pentru plata salariului unui învățător.

Cu toate acestea, cred că dumneavoastră puteți interveni și, dacă nu va fi posibil să se reanalizeze comasarea școlilor, vă rugăm să ne ajutați prin alocarea unor microbuze spre județul Timiș, respectiv 25 de astfel de mijloace de transport.

Vă mulțumesc și aștept răspunsul dumneavoastră și în scris și oral.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamna deputat, mulțumesc mult, vă urez o seară plăcută.

 
Viorel Palașcă

Domnul deputat Palașcă, din partea Partidului Național Liberal, ultima intervenție din această seară. Domnul Mircia, mai aveți dumneavoastră o dată? Domnul Giurgiu Mircia, din cele zece ni le spuneți pe toate zece? Una, doar una, foarte bine.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

 

Domnul Viorel Palașcă:

Domnule președinte,

Interpelarea este adresată domnului Vasile Blaga, ministrul administrației și internelor, și are ca obiect reorganizarea instituției Prefectului din județul Mehedinți.

Domnule ministru,

Din toată țara, dar mai ales din județul Mehedinți, există semnale despre modul abuziv în care s-a făcut așa-zisa reorganizare a instituțiilor prefectului.

Pentru clarificarea unor aspecte din așa-zisa reorganizare, solicit să îmi fie explicat modul în care s-a ajuns la elaborarea Ordinului ministrului administrației și internelor nr. II/8973/2010, Anexa nr.5a și 5b privind repartizarea numărului de posturi pentru MAI în anul 2010, componenta administrație publică, structura anexelor pentru județul Mehedinți, dar și cum s-a ajuns la modificarea anexelor nr.5a și 5b mai sus citate, prin Ordinul ministrului administrației și internelor nr. II/9021/26.08.2010.

De asemenea, vă rog să îmi precizați pentru ce județe s-a efectuat această modificare, structura anexelor modificate pentru județul Mehedinți și criteriile care au stat la baza propunerilor de reorganizare a instituției prefectului din județul Mehedinți, precum și cine a făcut aceste propuneri.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, mulțumesc mult.

 
Mircia Giurgiu

Domnul deputat Giurgiu, cel din urmă, dar nu ultimul.

 

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

O să prezint doar o singură interpelare, fiindcă e începutul sesiunii parlamentare de asta s-au adunat atâtea și sunt mult mai multe probleme față de câte am spus noi.

Interpelarea este adresată domnului ministru Cseke Attila, ministrul sănătății.

Obiectul interpelării îl reprezintă problemele cu care se confruntă bolnavii de diabet, organizațiile bolnavilor de diabet și Federația organizațiilor bolnavilor de diabet, cu care am avut o discuție săptămâna trecută, la Cluj-Napoca, și care m-au rugat să informez pe această cale despre situația foarte grea în care se află.

Drept pentru care adresez această interpelare, precum și rugămintea colegilor din Comisia pentru sănătate să aibă grijă de ce se va întâmpla în viitor. Este vorba de coplată.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, mulțumesc.

Doamnelor și domnilor,

Declar ședința închisă de întrebări și interpelări din această săptămână.

Colegilor care sunt angajați ai Camerei Deputaților le doresc o seară plăcută sau serviciu ușor.

Ne vedem dimineață. Doamne ajută! Sărut mâna, doamnă.

 
 

Lucrările ședinței s-au încheiat la ora 18,35.

 
   

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 8 december 2019, 9:57
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro