Cătălin Cherecheș
Cătălin Cherecheș
Sittings of the Chamber of Deputies of September 28, 2010
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2010 > 28-09-2010 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 28, 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.6 Cătălin Cherecheș - declarație politică: "Infrastructura e la pământ";

 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

  ................................................

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Dacă din partea minorităților naționale?

Domnule deputat, după domnul Cherecheș, vă rog frumos. Nu vă supărați, dumneavoastră sunteți un tip răbdător, așa că... (Domnului deputat Ștefan Buciuta.)

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Domnul Cătălin Cherecheș:

Domnule președinte de ședință,

Declarația mea politică de azi este intitulată "Infrastructura e la pământ".

Doamnelor și domnilor deputați,

Nu trebuie să ai studii de specialitate ca să știi că orice investiție pornește de la infrastructură: să fie drum de acces, să existe legături de transport, să ai utilitățile la îndemână. Dacă luăm în calcul doar aceste elemente, realizăm ușor de ce nu vin investitorii, de ce România nu este atractivă pentru cei care au bani și vor să investească.

Poate că doamna Anca Boagiu s-a bucurat mult că a fost învestită la Ministerul Transporturilor. Bănuiesc că oricui i-ar plăcea această postură. Dar cred că atunci când accepți, trebuie să ai și o strategie cu ajutorul căreia să realizezi ceva. Mai ales într-un domeniu în care nu s-a întâmplat nimic bun în ultimii 20 de ani. Altfel, rămâi doar cu imaginea că iubești puterea și... atât.

Dacă însuși președintele României, care susține necondiționat actuala putere, recunoaște că Ministerul Transporturilor stă cel mai prost la orice capitol, e clar că doamna Boagiu nu are zile ușoare. Și nu mă refer aici la minunile care s-ar putea numi autostrăzi, ci la micile dezastre, care tocesc nervii și omoară răbdarea celor care sunt nevoiți să circule pe drumuri, pe calea ferată, cu avionul sau pe apă. Fiindcă niciun capitol care aparține domeniului transport nu e ca lumea.

Companiile feroviare au ajuns praf și pulbere, de vină nefiind altceva decât dezinteresul, furtul și incompetența celor care ar fi trebuit să le facă rentabile, să atragă fonduri pentru investiții. Cum se poate comenta faptul că de la Constanța la Baia Mare, unde locuiesc eu, îți trebuie cel puțin 18 ore, dacă nu sunt evenimente nedorite pe calea ferată. Cei în vârstă spun că nici pe vremea războiului nu se circula astfel. Vreți să vorbim și de CFR Marfă? A fost distrusă, cu ajutorul statului, și apoi va fi vândută cu siguranță pe bani foarte puțini.

Ministerul Transporturilor, deși avea atâtea oportunități de finanțare europeană, a atras cele mai puține fonduri. Deși ar fi putut să fie vreo 5,5 miliarde de euro de la Uniunea Europeană, însă așa-zișii "competenți" din minister abia au reușit să atragă 36 de milioane de euro în trei ani.

Dar nu doar din această cauză nu sunt bani nici măcar pentru peticirea drumurilor, cu care românii s-au obișnuit, iar străinii refuză să vină în România în această perioadă. Nopțile friguroase ne anunță că iarna nu e departe și odată cu ea, revin din nou la modă gropile, unele adevărate cratere.

Revenind la autostrăzi, aproape totul e blocat. Nu se mai lucrează decât la limită de avarie pe ici pe colo. Iar dacă facturile nu vor fi achitate, se vor opri lucrările și așa făcute cu...încetinitorul. Cine mai știe de ce s-au blocat lucrările la tronsonul București - Ploiești, sau proiectul de concesiune pe Comarnic - Brașov? Unii spun că românilor li se mai pregătește ceva și pentru Deva - Orăștie.

Ni se tot spune că nu sunt bani, dar în același timp se pregătește un alt tun cu rovinieta electronică, pe care unii ar vrea să dea (sau să primească, depinde din ce unghi privești) vreo 30 de milioane de euro, când sistemul costă cam 100.000 de euro.

Despre aeroporturi ce să spunem? Autoritățile județene din Maramureș se chinuie de ani buni să facă investiții la aeroportul din Tăuții Măgherăuș, care doar în titulatură se numește internațional. Altfel, funcționalitatea lui lasă clar de dorit. Cauza? Tot banii. 156 de milioane de euro, atât scrie în programul pentru modernizarea aeroporturilor din țară, dar se aud voci care afirmă că Aeroportul Baia Mare nu e prioritate în dezvoltarea României. Este unul la Cluj, iar distanța e doar de 160 de kilometri. Și ne întoarcem din nou la calea terestră, care, vai mama ei cum arată.

Dacă nu mai avem drumuri ca lumea, cale ferată sau aeroporturi, ne mai rămân apele. Dar nici aici lucrurile nu stau bine. Pe vremea cealaltă, canalul Dunăre - București era la 15 km de București. A venit capitalismul și s-a furat aproape tot fierul de pe maluri.

În rest, ce să mai vorbim despre străzi, parcări, sufocarea orașelor. Sunt doar... mărunțișuri. Și în tot acest timp, negocierile cu sindicatele s-au blocat, oamenii sunt tot mai nemulțumiți de perspectiva ce-i așteaptă, iar alternativele lipsesc.

Vă mulțumesc.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, vă mulțumesc și eu.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 24 august 2019, 10:32
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro