Tudor Ciuhodaru
Tudor Ciuhodaru
Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.147/22-10-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 12-10-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.22 Tudor Ciuhodaru - declarație politică intitulată "Accidentele domnului Lăzărescu";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Tudor Ciuhodaru:

"Accidentele domnului Lăzărescu"

De la începutul acestui an până în septembrie la UPU de la Spitalul Clinic de Urgențe "Sfântul Ioan" au ajuns 650 de pacienți victime ale accidentelor rutiere și de trafic, reprezentând o medie zilnică de 2,38 accidente.

Repartiția pe sexe arată că victimele sunt mai frecvent bărbați 436 ( 67,08 % ), cu ușoară preponderență a celor din rural 337 ( 51,69 %) în special datorate stării proaste a infrastructurii rutiere și a accidentelor în care sunt implicate căruțele.

60% dintre acești pacienți sunt tineri cu vârste cuprinse între 18-40 de ani, grupa cea mai afectată fiind cei cu vârste între 21-30 de ani 27,38 %.

Ziua cu cele mai multe accidente rutiere este cea de luni, 106 (16,31%), legat de întoarcerea din weekend și de afluxul crescut spre centrul universitar iași și deplasările din zona metropolitană, iar aproape jumătate din accidente sunt în weekend, 42,46 %, cu un maxim de sâmbătă, de 14,77 %.

Intervalele orare în care acești pacienți ajung la spitalul de urgențe sunt în ordine descrescătoare: 12.00-18.00, 220 cazuri (33,85%), 18.00-0.00, 198 cazuri (30,36%), 6.00-12.00, 123 cazuri (18,92%) și 0.00-6.00, 89 cazuri (13,69 %). Intervalul 12.00-18.00 este explicat și prin vârful de trafic rutier, iar peste jumătate din accidente (64,21%) la spitalul de urgențe între orele 12.00-0.00.

Luna cu cele mai multe accidente rutiere este iulie, 100 (15,38%), iar în lunile de vară (iunie, iulie, august) sunt concentrate 39,84 % din accidente. Lunile cu cele mai puține accidente sunt ianuarie, 5%, și februarie, 6%, datorită scăderii traficului, dar numărul accidentelor rutiere e în creștere liniară din ianuarie până în august, după care se înregistrează o ușoară scădere în septembrie.

Pacienții accidentați sunt transportați la spital în majoritatea cazurilor de către serviciul județean de ambulanță 49,38%, urmat la doar 10 procente diferența de transportul prin mijloace proprii 39,85% -aparținători, alte mașini - indicând atât dorința și disponibilitatea participanților la trafic de a ajuta, cât și numărul insuficient de ambulanțe. Echipajele de prima ajutor au adus 33 de cazuri de la începutul anului (5,08%), iar SMURD doar 14 cazuri (2,15%). Împreună EPA-SMURD realizează sub 10% dinasistența de urgență a accidentelor rutiere, 7,23%.

Serviciul de ambulanță este implicat de 23 de ori mai mult decât SMURD (mai precis 22,92) în asigurarea asistenței de urgență a accidentelor duse la spitalul de urgență și de aproape 7 ori mai mult (mai exact de 6,82 ori ) în asistența accidentelor rutiere față de EPA-SMURD.

Un sfert din acești pacienți au rămas internați în Clinicile de Traumatologie ale Spitalului de Urgență "Sfântul Ioan" (unică prin profilul de chirurgie reconstructivă, ortopedie-traumatologie de urgență, chirurgie de urgență), iar alți 31,23% au fost rezolvați doar în UPU fără a necesita internare în UPU consfințind existența centrului de politraumă la urgență.

Există în continuare un procent important de pacienți, 30,62% - 199 de pacienți Lăzărescu, plimbați între spitale în absența noului spital de urgențe din Copou, adică un pacient pe zi ce a necesitat explorare sau internare în alt spital.

Conform consiliului național pentru securitate rutieră, anual, pe șoselele din România, mor aproximativ 2.500 de oameni, iar alți 5.500 sunt grav răniți.

România se situează pe locul cinci în Europa și Asia Centrală în ceea ce privește costul economic provocat de accidentele rutiere, estimat la 4,1 miliarde de dolari, în funcție de prețurile din 2008, potrivit unui raport al Băncii Mondiale (BM), citat de Mediafax.

Costul estimat pentru un deces este în România de 888.860 de dolari, mai puțin de jumătate decât sumele din Slovenia sau Cehia. Costurile directe ale accidentelor rutiere cu victime includ tratamentul de urgență, costurile medicale inițiale, cheltuielile de refacere, tratamentul pe termen lung, costurile cu polița de asigurare, cele legale și cele suportate de angajator. Costurile indirecte includ cheltuielile cu productivitatea la locul de muncă, cauzate de invaliditatea temporară sau permanentă și de scăderile în productivitatea gospodăriilor, determinate de aceste dizabilități.

Poate și în lumina acestor date vom reuși deschiderea cât mai grabnică a noului Spital de Urgențe din Copou cu Centrul Regional de Urgențe de Traumă și poate vor înțelege și cei care au puterea de decizie că "protocoalele" nerespectate și traseele medicale nu salvează vieți, ci doar cresc riscul morții domnului Lăzărescu accidentat între spitale.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 13 decembrie 2019, 7:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro