Cătălin-Ioan Nechifor
Cătălin-Ioan Nechifor
Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.147/22-10-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 12-10-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.50 Cătălin-Ioan Nechifor - declarație politică având ca temă reforma în domeniul educației;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Cătălin-Ioan Nechifor:

Reforma statului este un proces continuu și fără îndoială apar modificări în timp. în funcție de evoluția societății românești unele direcții de reformare sunt în sensul așteptat de români, iar altele nu. Educația este unul dintre domeniile vitale ale oricărui stat, indiferent de forma de organizare sau de contextul temporal. Ultimii ani ai societății românești au adus educația pe masa discuției publice, de multe ori cu prea multe implicații politice, pentru că sistemul modern de educație nu ar trebui să aparțină unui guvern sau unei minorități, ar trebui să aparțină românilor de mâine prin ceea ce suntem, facem și învățăm în prezent.

În acest sens, sunt surprins de modul în care actualul Guvern încearcă să treacă educația la sesiunea de corigențe de toamnă, după ce pe parcursul anului nu s-a găsit înțelegerea necesară pentru a capacita un dialog credibil cu toți actorii implicați în actul educației. Parcursul legislativ al noii legi a educației este aproape de final, așteptându-se raportul comisiei de specialitate din Senat, condusă, culmea, de un membru de partid al actualei puteri guvernamentale și parlamentare. Tocmai de aceea pare incredibil ultimul demers al premierului Boc, cel de a cere pur și simplu angajarea răspunderii Guvernului pe legea educației. Ce răspundere și ce angajare putem cere acestor guvernanți care au produs în acest an o amputare a sistemului educațional românesc, prin închiderea atâtor școli din mediul rural și urban de pe tot teritoriul României? Au reușit cel mult să condamne viitorul a zeci de mii de copiii care sunt forțați acum să se deplaseze kilometri în fiecare zi pentru a avea acces la educație. Au mutilat eficiența școlară prin simplul fapt că la catedră se află acum cadre didactice plătite sub limita decenței și care nu cred că mai au capacitatea de a furniza servicii de educație în conformitate cu standardele actuale și cu nivelul de așteptare al școlarilor și al părinților.

Prin reforma înțeleaptă a conducerii de partid actuale, copiii din satul Cotul Dobei, comuna Fântânele, județul Suceava, sunt în situația pe care am descris-o mai sus. Sunt practic obligați să se deplaseze o distanță foarte mare pentru a avea acces la educație, un drept consfințit prin Constituție, care mai spune și faptul că educația este gratuită pentru toți copiii și tinerii românilor. Zeci de copii vor merge zi de zi la școală prin ploaie, prin frig, prin viscol și ninsoare, pentru că și-au înrădăcinat nevoia de cunoaștere. În condițiile în care lumea satelor este subdezvoltată, în condițiile în care accesul la informație și la cunoștințe este limitat de precaritatea sistemelor de informare modernă, având în vedere și situația punctuală de insecuritate datorată crizei financiare, cred că sistemul de educație ar trebui într-adevăr să devină o prioritate, nu pentru noi - generația de acum, ci pentru România de mâine, ai cărei cetățenii ni-i dorim, cel puțin așa aștept eu, să fie cetățeni informați, educați și care să dețină cunoștințele necesare pentru a se putea adapta la noile provocări ce vor veni, ale lumii moderne globale.

Cer puterii vremelnice care conduce destinele românilor să înțeleagă, măcar acum, în al 12-lea ceas, că educația nu este un subiect de glumă, ci este un demers de grad zero ca și importanță pentru viitorul acestei națiuni.

Cer guvernanților să oprească acest demers de asumare stahanovistă în ceea ce privește legea educației și să procedeze la o analiză extrem de serioasă în ceea ce privește riscurile, oportunitățile, avantajele și amenințările la adresa educației, ca parte a sistemului de securitate național.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 23:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro