Gheorghe Ana
Gheorghe Ana
Ședința Camerei Deputaților din 23 noiembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.177/03-12-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 23-11-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 noiembrie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.9 Gheorghe Ana - declarație politică: "Puterea actuală face politica struțului";

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Îl invit la microfon pe domnul deputat Gheorghe Ana, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, și-l rog să se pregătească pe domnul deputat Aledin Amet, din partea Grupului parlamentar al minorităților naționale.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Domnul Gheorghe Ana:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Declarația mea politică este intitulată: "Puterea actuală face politica struțului."

Pentru România după aderare cel mai concret avantaj cu statutul de membru, sărac al Uniunii Europene rămâne doar teoretic, marile proiecte de dezvoltare finanțate din bugetul comun lipsesc. Regulile foarte stricte privind cheltuirea fondurilor europene au fost invocate adesea, cu mult înainte de declanșarea crizei, printre cauzele situației paradoxale și nefericite în care ne aflăm. Am sperat la schimbări radicale înainte de aderare, dar după aderare, nu am fost capabili să facem nici măcar ameliorări minore. Mai nou, Comisia Europeană decide o simplificare semnificativă a procedurii de accesare a fondurilor europene: odată cu dificultățile pieței financiare, rolul acestora în relansarea economică a sporit enorm. Chiar dacă aceste modificări sunt echivalente cu asumarea riscului ce derivă din orice reducere a controlului public - banii pot fi cheltuiți, dar obiectivele pentru care fondurile au fost create pot să nu fie atinse; riscul privește mai ales componenta socială.

Guvernanții actuali nu discută despre așa ceva, par că nu știu ce au decis. Modificările în același sens ale normelor interne de procedură sunt necesare și probabil că se vor lăsa așteptate. Sau poate vor fi cunoscute mai întâi de clientela proprie, cum ne-a obișnuit până acum la aplicarea programelor operaționale.

Din punct de vedere al eficienței noilor norme, dar și a transparenței totale, se impune o dezbatere publică foarte serioasă. Din păcate, în plină criză economică, dezbaterile publice sunt canalizate spre necesitatea unor schimbări de cu totul altă natură și amploare, cum ar fi: modificarea Regulamentului Camerei Deputaților, pentru a-i putea acorda puteri depline președintelui Camerei, în detrimentul Biroului permanent, la inițiativa unui grup de deputați ai Partidului Democrat Liberal, lucru și realizat; ultimatumul președintelui Băsescu, de 30-45 zile; îndeplinirea angajamentului Guvernului față de Fondul Monetar Internațional, prin aprobarea celor trei legi - Legea salarizării unice; Legea bugetului și Legea învățământului - în condițiile în care Legea bugetului nu este elaborată de Guvern, iar celelalte două nu se doresc a fi dezbătute în Parlament, ci aprobate prin asumarea răspunderii.

Pentru dreapta, asta înseamnă măsuri anticriză. Cu certitudine, abate, încă o dată, atenția de la problemele reale ale momentului. O altă perdea de fum aruncată acum câțiva ani - votul uninominal - a dus la o schimbare de sistem electoral, ale cărei consecințe nefaste acum încep să se vadă când 80 ≠ 170.

Discuțiile despre buget sunt dirijate să învrăjbească cetățenii împotriva opoziției, care nu va vota bugetul pe 2011, dintr-un motiv foarte simplu, și anume acela al lipsei de transparență a Guvernului. Deși s-a depășit termenul limită de depunere spre dezbatere în Parlament, nici astăzi nu se cunosc pilonii de bază ai viitorului buget. Cu atât mai mult, era nevoie de o consultare a tuturor forțelor politice din Parlament, cu cât bugetul pe anul 2011 va trebui să aibă viza Comisiei Europene.

Puterea actuală nu este capabilă nici să prevadă, nici să controleze fenomenele care au dus la prelungirea crizei economice deoarece întotdeauna a aplicat politica struțului.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 21 februarie 2020, 20:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro