Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 noiembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.180/09-12-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 29-11-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 noiembrie 2010

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Ședința a început la ora 16,40.

Lucrările ședinței au fost conduse în prima parte de doamna deputat Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, și în a doua parte de domnul deputat Valeriu Ștefan Zgonea, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistați de domnii deputați Georgian Pop și Dumitru Pardău, secretari.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților și anunț că din totalul celor 333 de deputați și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 181; sunt absenți 152, din care 72 participă la alte acțiuni parlamentare.

Pentru început, în conformitate cu prevederile art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților, vă informez că au fost distribuite tuturor deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședința în plen din ziua de luni, 29 noiembrie 2010; programul de lucru pentru perioada 29 noiembrie - 4 decembrie; programul de lucru pentru săptămâna 6-11 decembrie; lista rapoartelor depuse în perioada 22-29 decembrie; informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează a fi avizate de comisiile permanente; lista cu legile pentru care se poate exercita dreptul de sesizare a Curții Constituționale; sumarul privind conținutul fiecărui Monitor Oficial al României.

 
Evocarea personalității lui Nicolae Iorga.

Înainte de a intra în ordinea de zi, am să dau cuvântul pentru început domnului deputat Marian Săniuță.

 

Domnul Marian-Florian Săniuță:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Am să vă rog să-mi permiteți, foarte pe scurt, să vă rețin atenția.

Ne apropiem de încheierea unui an - 2010 - bogat în semnificații. Bogat în evenimente istorice și aș menționa doar: 410 ani de la prima unire realizată de Mihai Voievod Viteazul; 90 de ani de la semnarea tratatului de Trianon; 70 de ani de la anexarea Basarabiei și a Ardealului de Nord-Vest; dar și 70 de ani de la asasinarea, în noaptea de 27 spre 28 noiembrie 1948, a profesorului Nicolae Iorga.

Asupra acestui eveniment tragic din istoria noastră, de la care - așa cum am spus - s-au împlinit, în aceste zile, 70 de ani, dați-mi voie să vă rețin atenția pentru câteva momente.

Nicolae Iorga, născut la 17 ianuarie 1871, la Botoșani, a fost un istoric, critic literar, documentarist, dramaturg, poet, enciclopedist, memorialist, ministru, parlamentar, prim-ministru, profesor universitar și academician român.

După cum a afirmat George Călinescu, Iorga a jucat, în cultura românească, în primele decenii ale secolului XX, "rolul lui Voltaire."

De altfel, la moartea sa, 47 de universități și academii din întreaga lume au arborat drapelul în bernă.

A fost și președinte al Camerei Deputaților - de aceea, marcarea acestui eveniment mi se pare a fi o dată în plus necesară - între decembrie 1919 și martie 1920 - și, mai mult de 25 de ani, membru al Camerei Deputaților.

Autor al 1.003 volume, 12.755 de articole și peste 4.900 de recenzii, aceasta a fost opera lui Nicolae Iorga, unul dintre cei mai reprezentativi - să spun așa - membri ai panteonului valorilor țării noastre.

Și, permiteți-mi, foarte pe scurt, să spun, cu ocazia marcării acestui eveniment, sau să dau citire, mai exact, ceea ce a spus Henri Coandă, un alt membru al panteonului valorilor românești, în 1968, despre Iorga. "În galeria de onoare a amintirilor mele, trebuie să-l așez pe Nicolae Iorga. El are locul în orice panteon al gândirii, științei, al culturii și al eroismului. Da, acelei ființe umane căreia nu-i atribuiai decât funcțiuni fizice exclusiv legate de nevoia unei existențe, acel om îmbătrânit înainte de vreme, despre care înclinai să crezi că n-ar fi capabil nici chiar de efortul urcării treptelor, a sfârșit ca un brav, pe câmpul de onoare al apărării demnității omenești, al afirmării ideii de libertăți democratice, ca un luptător credincios, jertfit pe altarul credinței sale în democrație.

Cu acest om bun, cu accente de copil duios și chiar naiv, am petrecut zile îndelungate multe, nenumărate clipe de înaltă valoare intelectuală, de mare bogăție sufletească.

În perioada strălucitelor sale prelegeri de la Sorbona și de la Oxford, a strădaniilor sale fructuoase pentru cultura țărișoarei lui, amiciția noastră a îmbrăcat haina unei bune înțelegeri și forma unei colaborări, chiar.

La un moment dat, mi-am dat seama că pasiunea pentru cercetarea istorică este atât de puternică la Iorga, încât începea să mă contamineze și pe mine.

Iorga este un erudit, firește, dar și un om cu o energie - ce destin! - pe care mulți, foarte mulți, i-au ignorat-o.

Ei bine, Iorga nu pornea la o lucrare științifică din lumea sa decât dacă era convins de reușită, de o mare izbutire de proporții. Detecta elementele prealabile și numai după ce avea convingerea că va izbuti la nivelul lui gigantic, universal, atunci se angaja pe drumul unei cercetări definitive, depline.

Iorga mă electriza de-a dreptul. Spiritual, vast în ceea ce lucra, în ceea ce adâncea, transforma acele zile de lucru împreună cu adevăratele desfătări. Ineditul îl pasiona și, de trebuia rotunjită o asperitate de detaliu, avea destule resurse să o facă, cu autoritatea ce nu știrbea realitatea, autenticul pe care-l păzea cu religiozitate. Dar, de era necesar, chiar ajuns la o finalizare, un detaliu îl făcea să reia lucrarea de la începutul ei.

Sfârșitul lui Iorga - o pierdere pentru umanitate, o rușine pentru civilizație - a înghețat, odată cu inimile noastre înspăimântate de ce s-a putut petrece în lume, în Europa, a înghețat și cercetări și lucrări și recunoașteri pline de perspective.

Ce de amintiri se împletesc în viața mea alături de cea a lui Nicolae Iorga!

Ce servicii mari a adus Nicolae Iorga patriei noastre, culturii românești și celei universale în acea lume, în care, până ce te afirmi, trebuie să lupți ca și când ai defrișa jungla.

Nicolae Iorga a reușit acel prestigiu unanim recunoscut în lume, în care aducea prinos României sale." Henri Coandă, 1968.

Și permiteți-mi să închei, stimați colegi, cu un citat drag lui Nicolae Iorga: "Nicio energie românească să nu fie risipită decât în folosul națiunii românești. Stau unii rătăciți mereu, cu urechea la pândă, și așteaptă să le vină lozinci de peste hotare. Tinerilor, gândiți românește!"

Este citatul cu care am dorit să închei marcarea acestui eveniment și să-mi dați voie, de la această tribună, să spun:

La mulți ani, români!

La mulți ani, România!

La mulți ani, stimați deputați ai Parlamentului României! (Aplauze.)

 
Aprobarea cererii Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport de a-și desfășura activitatea paralel cu plenul, în data de 29 noiembrie 2010, de la ora 17,00.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Îi mulțumesc domnului deputat Marian Săniuță pentru intervenția dumnealui și acum am să-i dau cuvântul domnului deputat Cristian Dumitrescu.

 

Domnul Cristian-Sorin Dumitrescu:

Vă mulțumesc foarte mult, doamnă președinte.

Am o rugăminte către dumneavoastră și către plen, să încuviințați Comisiei pentru educație să se întrunească la ora 17,00 și am să vă expun motivul.

Avem pe ordinea de zi, pentru mâine...

 
   

Domnul Daniel Buda (din sală):

Este ilegal!

 
 

Domnul Cristian-Sorin Dumitrescu:

De ce-i ilegal? Nu mai vorbi, domnul, că ce spuneți dumneavoastră se aude până hă-hă-hă... și iau decizii în consecință, te rog. Așa!

Rugămintea mea este să ne permiteți, doamna președinte, să ne eliberați din activitatea plenului, să lucrăm de la ora 17,00 până la ora 17,30, pentru că acest proiect de lege dacă nu va intra săptămâna viitoare pentru votul final, vor rămâne foarte puține zile pentru ca banii pentru cercetarea agricolă să fie utilizați.

Așa că, fac apel la dumneavoastră, domnilor colegi, la plen și la colegii care sunt în Comisia pentru învățământ, să ne reunim la ora 17,00 pentru această mică ședință.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule președinte,

Numai o secundă! De ce mâine, când sunt comisii, nu vă reuniți mâine?

 
 

Domnul Cristian-Sorin Dumitrescu:

Pentru că e foarte urgentă; d'aia. (comentarii și râsete.)

De ce? Pentru că, dacă cumva se întâmplă să nu ne reunim, amânăm foarte mult și e extrem de grav dacă vom amâna mai mult de două săptămâni, până se va promulga această lege, nu vor mai fi utilizați banii. E vorba de a câștiga puțin timp. Mă înțelegeți. Cred că am fost destul de explicit.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Mate Andras, doriți să interveniți? Vă rog.

 
 

Domnul Máté András-Levente:

Doamnă președinte,

Întrebarea dumneavoastră a fost corectă. Într-adevăr, Biroul permanent poate accepta ca o comisie a Camerei Deputaților să lucreze concomitent cu plenul. Dacă distinșii noștri colegi de la PSD ar fi venit în Biroul permanent probabil ar fi fost această solicitare și era acordul Biroului permanent. (Vociferări.)

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă-mi permiteți, o să supun la vot această solicitare făcută de domnul președinte Cristian Dumitrescu. Vă rog să pregătiți cartelele.

În regulă, domnule președinte.

votul este deschis, vă supun la vot să permitem Comisiei pentru educație să se reunească la ora 17,00 pentru o jumătate de oră într-o ședință.

Votul este deschis, vă rog să votați.

 
 

A fost aprobat cu 103 voturi pentru, cinci împotrivă și trei abțineri.

 
Discuții procedurale referitoare la ordinea de zi.

Intrăm în ordinea de zi de astăzi.

Intervenție pe procedură, mă scuzați, domnul Mircea Dușa.

 

Domnul Mircea Dușa:

Să mai modificăm și noi ordinea de zi, domnule Mircea Toader, nu numai dumneavoastră.

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Am înțeles, săptămâna trecută, din discursul președintelui, că este foarte supărat că a trimis Legea pensiilor la parlament. Și dumneavoastră nu vreți să țineți cont de această supărare a președintelui, ați stabilit un grafic foarte lung de întocmire a raportului la Legea pensiilor, deși săptămâna trecută, luni, a fost întocmit un raport.

De aceea, venind în întâmpinarea dorinței președintelui, v-aș propune să introduceți la punctul 1 pe ordinea de zi astăzi, discutarea Legii pensiilor și s-o și finalizăm astăzi și poate îi dăm și un vot final.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc pentru această intervenție.

Cu siguranță este o intervenție politică. Vreau să vă spun că suntem într-o situație în care o să vă solicit să nu-mi cereți să supun la vot un lucru care nu este regulamentar.

 
   

Doamna Aurelia Vasile (din bancă):

Procedură!

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

În Regulamentul Camerei Deputaților procedura - doamna Aura Vasile, lăsați-mă ca să nu fie niciun fel de dubiu în acest lucru - procedura regulamentară în privința reexaminării urmează trei pași.

Primul pas, este vorba de elaborarea de către Comisia pentru muncă a unui raport preliminar, urmează șapte zile, și lucrul acesta este de nediscutat, este foarte clar stipulat, șapte zile sunt destinate parlamentarilor pentru a depune amendamente la acest raport preliminar, după care comisia elaborează, în termen de maxim cinci zile, un raport înlocuitor.

Deci nu se poate, suntem în termenul... cele șapte zile pentru depunerea de amendamente. Până în momentul în care nu avem raportul înlocuitor, nu avem ce să înscriem pe ordinea de zi.

Termenele au fost aprobate de Biroului permanent.

 
 

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, doamna președinte.

Cred că suntem într-o mare încurcătură pe ceea ce dumneavoastră ați enunțat, iar propunerea colegului meu, liderul de grup, Mircea Dușa, este justă, pentru că altfel, procedând cum spuneți dumneavoastră, probabil că am lungi foarte mult termenul.

Pe ce-mi argumentez. Săptămâna trecută, la Comisia pentru regulament, s-a dezbătut o contestație privind modul în care s-a desfășurat activitatea Comisiei pentru muncă, sesizare făcută de Grupul Partidului Democrat Liberal. Bineînțeles că această contestație a trecut cu patru la doi, doar PSD-ul și PNL-ul au votat împotrivă, aducând argumentele necesare, argumente pe care vi le pot spune și dumneavoastră.

Pe cererea de reexaminare, spune reexaminare Legea pensiilor, motivele sunt: și apare punctul 1, punctul 2, 3, 4, 5 și 6. Președintele Comisiei pentru regulament, constant, s-a referit doar la punctul 4. Am explicat, în cadrul comisiei, că, în desfășurarea lucrărilor Comisiei pentru muncă, cei care au făcut amendamentele, s-au bazat pe punctul 2 din motivele expuse de președinte, în care apare că trebuie să ținem cont de situația femeii atât în societate, cât și în viață și, mai ales, în viața profesională.

Trecând, doamna președinte, această contestație a PD-ului, mă văd în situația să vă spun că toată procedura trebuie reluată de la capăt.

Deci, raportul preliminar nu există, pentru că acea contestație constată că nu s-au respectat procedurile, Biroul permanent al Camerei trebuie să se reîntâlnească, să stabilească pentru Comisia pentru muncă o altă dată pentru a se face primul raport. De abia după întocmirea primului raport curg cele șapte zile și încă cinci zile, doamna președinte.

Deci, în acest moment, când Comisia pentru regulament a votat pentru acea contestație a Partidului Democrat Liberal, în acest moment, propunerea colegului meu este justă, pentru că altfel nu avem niciun șapte zile și niciun cinci zile.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Din păcate, vă contraziceți. În interiorul Grupului PSD probabil că n-ați discutat acest aspect la modul serios și vreau să înțelegeți un lucru. Pentru că, pe de o parte, liderul de grup solicită înscrierea pe ordinea de zi, pe de altă parte, viceliderul de grup solicită o altă programare.

În al doilea rând, ceea ce a decis Comisia pentru regulament și cea juridică, pentru că - mă rog, noi am fost azi la Biroul permanent și am discutat aceste două puncte de vedere - au decis un singur lucru: că raportul înlocuitor, care este raportul final al Comisiei pentru muncă, trebuie acest raport să conțină un singur - sau, dacă vreți, o singură temă - modificarea acelor articole care vizează solicitarea de reexaminare, a președintelui. Atât și nimic mai mult!

 
 

Domnul Mircea Dușa:

Doamnă președinte,

Doamna Aura Vasile ați spus că susține ceea ce eu am afirmat de la acest microfon. Și eu chiar am intenții bune. Eu doream să vă scot din încurcătură. Eu credeam că dorința președintelui este o dispoziție pentru dumneavoastră și de aceea insist să puneți pe ordinea de zi și să supuneți la vot proiectul de lege.

Atunci, dacă aceste dorințe și aceste solicitări ale liderilor de grup sunt declarații politice, atunci facem același lucru și cu ce solicită domnul Mircea Toader să propună la ordinea de zi.

Dacă și solicitarea de a modifica ordinea de zi e o declarație politică, îmi pare rău.

Or, dumneavoastră ne-ați obișnuit, în această Cameră, că plenul este suveran. Supuneți la vot și sigur că plenul este suveran.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul Márton Árpád.

Vreau să fac o precizare, domnul Dușa.

Una este să propui înscrierea pe ordinea de zi a unui proiect care are raport și alta este să vorbim de o încălcare a Regulamentului pe procedura reexaminării. (Vociferări.)

Și nici nu are termenul de depunere a raportului depășit.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor,

Eu știu că din când în când mi se spune că nu pricep prea bine ce înseamnă câte un cuvânt în limba română sau nu mă exprim corect și de aceea, probabil, n-am înțeles exact ce au declarat liderul și viceliderul.

Conform viceliderului de grup parlamentar - așa cum înțeleg eu limba română - n-ar trebui să dezbatem acum, ci doar după ce s-au ținut acele... s-ar fi retrimis chiar pentru a dezbate primul raport preliminar, să se facă un alt raport preliminar, după care să se mai facă un raport.

Eu..., puteți verifica declarația dumneavoastră și să analizăm stenograma ședinței. Iar domnul lider, tot în mod serios, ne-a propus ca, eventual, să dăm un vot final cu 104 pentru, trei abțineri și doi votanți împotrivă, prezenți acum.

Totodată, s-a adoptat ca acea Comisie pentru învățământ, care are circa 30 de persoane, să mai lipsească, tocmai atunci când s-ar putea să se dea votul final la acest proiect de lege.

Deci, curat serioasă propunere!

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Domnul Eugen Nicolăescu, domnul deputat.

 
   

Doamna Aurelia Vasile (din bancă):

Drept la replică!

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Imediat, dar nu v-a invocat numele.

 
   

Doamna Aurelia Vasile (din bancă):

A spus vicelider.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamna deputat Anastase,

Stimați colegi,

Sigur că, la prima vedere, este surprinzător faptul că opoziția dorește ca o lege importantă să fie trecută pe ordinea de zi și puterea refuză.

În același timp, aș mai spune un lucru. Deși Guvernul pe care dumneavoastră îl considerați ca fiind cel mai bun este Guvernul cel mai incompetent, deși acest guvern este în întârziere cu Legea bugetului de stat, cu Legea bugetului asigurărilor sociale de stat, legi care nu pot fi aduse, pentru că tot acest guvern incompetent n-a știut să le facă la timp ca să se poată încadra în termenele prevăzute de lege, noi vă solicităm să le introduceți pe ordinea de zi, acele legi importante ca, în sfârșit, Guvernul să poată să-și facă temele, adică Legea bugetului asigurărilor sociale, având Legea pensiilor gata făcută, și dumneavoastră o refuzați.

Greu de înțeles ce se întâmplă!

Și eu cred că, în acest moment, ar trebui să fiți de acord cu introducerea pe ordinea de zi acum, imediat, a proiectului Legii pensiilor, ca să ajutăm Guvernul României să iasă din marea culpă în care se află.

Voci din sală:

Bravo, Eugene! Bravo!

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Cred că l-ați ajutat destul stabilind asumarea pe Legea salarizării în 14 decembrie. Deci cred că ați ajutat destul, dar nu Guvernul, cât pe români.

Domnul Mircea Toader. Domnul Toader nu rezistă și vă cedează.

 
 

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnul lider.

Doamna președintă

Și domnul deputat Marton,

Eu, prin argumentele pe care le-am adus, am susținut propunerea domnului deputat Dușa, explicând că s-ar întârzia prea mult pe toate procedurile, dac-o luăm de la capo. Și, de aceea, propunem, pentru a câștiga timp, pentru a veni în ajutorul Guvernului, care este condus de Boc, să poată să lucreze și să vină cu bugetul mai repede în Parlament. Au spus că este o treabă de strategie națională, de nu mai știu câte.

Dacă dumneavoastră nu vreți să lucrați pe legile importante ale Guvernului Boc, asta este numai problema dumneavoastră.

Cred că acum ați înțeles de ce am adus argumentele, în condițiile în care acea contestație a fost eronată și, teoretic, ne-au bătut la vot numai pentru că exista acea majoritate conjuncturală.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Doamna Aura Vasile,

Dragi colegi,

Mi-e frică să nu mă suspendați 15 zile din plen, supunând la vot un lucru care este neregulamentar... pentru că nu avem raport - ce să facem? - raportul vine abia pe 4 decembrie și aș încălca Hotărârea privind modificarea și completarea Regulamentului Camerei din 26 mai 2010.

Domnul Mircea Toader, vă rog.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Două probleme, doamna președinte.

Una: am să spun și eu punctul de vedere. Există o hotărâre a Biroului permanent, sunt stabilite niște termene, este stabilit, de asemenea, acel raport preliminar în ce condiții, raportul final. Sigur că punctul nevralgic este unul pe care ne ascundem toți după degete. Nu respectăm Constituția!

Voci din sală:

Extraordinar!

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

În Constituție, doamna Aura Vasile, spune clar: Majoritatea din Parlament trebuie să se regăsească în toate structurile Parlamentului. Atâta timp cât Biroul permanent, cât comisiile n-au aceste majorități, întotdeauna vom fi în această dispută.

Modificarea de Regulament, a aduce Constituția sau Regulamentul la nivelul Constituției și la prevederile Constituției, ne elimină sau ne scoate din toate demersurile politicianiste pe care le facem noi.

Acesta este purul adevăr. Și astăzi, în Birourile reunite, am avut aceeași problemă: majoritatea din Parlament nu se regăsește în Birourile reunite.

Cine va încerca vreodată, sigur, stimați colegi, dacă vreți, facem un regulament în care spunem că opoziția, de regulă, să aibă majoritatea în Birourile permanente, și dumneavoastră să guvernați.

Niciun fel de problemă!

 
   

Domnul Vasile Popeangă (din bancă):

Așa a vrut poporul, Mircea.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Deci n-a vrut niciodată poporul așa ceva, dumneavoastră ați vrut.

Revenind la tema zile, doamna președinte, haideți să intrăm, totuși, pe ordinea de zi. Până acum erau alte discuții referitoare la modul de comportare în Parlament.

Eu v-aș propune să aprobați ordinea de zi și să vă solicit, în mod special, pentru a introduce un proiect de lege cu raport, referitor la ratificarea Acordului dintre România și Moldova, de asistență tehnică și financiară de 100 de milioane nerambursabile pe patru ani, deci cu raportul pe care-l are depus, și să fiți de acord să-l introducem pe ordinea de zi la punctul 3.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun! Înainte de asta, dacă n-aveți... Numai o secundă, ca să încheiem și cu celălalt subiect. dacă pe propunerea domnului Toader... Haideți să-l lăsăm pe domnul președinte Dobre. Vă rog.

 
 

Domnul Victor Paul Dobre:

Doamnă

Și stimați colegi,

Domnul Toader a uitat un lucru, că acest guvern se sprijină pe o majoritate nelegitimă, care nu a rezultat votului popular, pe care ați creat-o aici, în Parlament, o majoritate care excede cadrului constituțional. De aceea, domnule Toader, aveți această problemă.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Credeam că pe fond... domnul Toader, drept la replică... toate cele... mă interesa... domnule președinte aveți vreo...

 
 

Domnul Victor Paul Dobre:

Doamnă președinte,

E o discuție pe fond. Vorbim despre Constituție și respectarea ei și-s foarte multe lucruri de spus.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Eu mă refeream la fondul propunerii.

Domnule președinte,

Mă refeream la fondul propunerii.

Dacă aveți alte completări la asta. Dacă nu, supunem la vot înscrierea pe ordinea de zi a acestui punct propus de domnul Toader.

Vă rog, doamna Aura Vasile, o lăsați?

 
 

Doamna Aurelia Vasile:

Doamnă președinte,

Cred că anumite cuvinte, în gura unor colegi, produc ilarul.

Începi să râzi numai în momentul în care vezi că-l pronunță.

Vă aduc aminte tuturor că am votat pe această cărticică care se numește Constituție și pe care și președintele Băsescu a ținut-o de mai multe ori în mână în campaniile electorale.

Dacă trebuia, până nu de mult, domnule deputat Toader, să vă fac seminarizare pentru Regulamentul Camerei, cred că, până când o să reușiți sau n-o să reușiți să schimbați Constituția, pentru că de data asta n-o să mai votați acest lucru doar între patru pereți, și va trebui să voteze poporul român și aștept să vă întoarceți la poporul român pentru acest vot, spune așa, la art.62, domnule Toader: "Camera Deputaților și Senatul sunt alese prin vot universal, egal, direct, secret și liber exprimat, potrivit legii electorale."

Iar despre o anumită majoritate conjuncturală pe vot, pe care se construiește Guvernul, este vorba în cu totul și cu totul altă filozofie și nicidecum pe o majoritate conjuncturală, prin acești 14 deputați fugiți de la partidele noastre din opoziție pentru a veni la "ciolanul" puterii, iar dumneavoastră veniți acum să impuneți și să spuneți că trebuie să aveți majoritatea în toate Camerele?

Vă spuneam nu de mult că mai trebuie să dați încă un decret sau o lege că ne transformăm în Marea Adunare Națională sau mai rău, că până și acolo se mai respecta democrația!

Este penibil, domnule Toader, să veniți la acest microfon și să spuneți că trebuie să aveți majoritatea peste tot. este fals. Ați votat pe ea. O încălcați în fiecare secundă. (Vociferări.)

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Popa.

 
 

Domnul Octavian-Marius Popa:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

În primul rând, cu tot respectul, v-aș ruga să aveți o atitudine mai sobră de pe poziția pe care momentan o ocupați și să vă supravegheați mai atent limbajul, pentru că altfel duceți în derizoriu funcția pe care, așa cum spuneam, o ocupați.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule deputat, o să vă rog să interveniți pe procedură.

 
 

Domnul Octavian-Marius Popa:

Nu, aș vrea... e o chestie de procedură, e cât se poate de procedură. Adică, cu alte cuvinte, fără chicoteli și fără expresii de "alde ăia" de la microfonul celui care conduce Camera Deputaților.

În al doilea rând, vreau să vă spun că ar fi bine să învățați să respectați regulamentul și să nu mai introduceți reguli noi de genul că să-l lăsăm pe domnul Toader să fie ultimul, atunci când cer să mi se dea cuvântul pe procedură.

În al treilea rând, eu aș și exemplifica printr-o cugetare dintr-o carte a lui Constantin Țoiu, un scriitor la modă într-o epocă pe care o credeam de mult apusă, dar pe care dumneavoastră o readuceți prin practicile pe care vi le asumați. E vorba de perioada de dinainte de '89, în care cineva cugeta în felul ăsta: că sunt oameni de care istoria își bate joc așezându-i pe poziții pe care nu le merită.

Și în ultimul rând, vreau să vă spun că dacă nu veți permite ca astăzi să se discute în Parlament legea pensiilor, vă rog foarte mult să nu ne acuzați pe noi că întârziem adoptarea bugetului, atunci când ați făcut tot ce se poate pentru a nu adopta la timp, neadoptând legile fără de care bugetul nu se poate adopta, printre care legea pensiilor este una dintre ele.

Deci, dacă întârziați acest lucru, vă rog foarte mult să nu ne acuzați pe noi că întârziem adoptarea bugetului și poate că o să țineți și minte acest lucru.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule deputat, dacă tot vă permiteți să faceți aprecieri la modul în care dau cuvântul sau în care mă exprim, aș putea să fac și eu foarte multe aprecieri cu privire la coerența dumneavoastră în intervenția pe care ați avut-o, dar vă precizez că există o hotărâre privind modificarea și completarea Regulamentul Camerei Deputaților adoptată în 26 mai 2010, care prevede trei pași în procedura reexaminării, un raport inițial preliminar care se depune în maxim 5 zile. Această procedură a fost îndeplinită. Urmează 7 zile de amendamente. Suntem în interiorul acestei proceduri. Termenul expiră luni, astă-seară. Mâine, Comisia pentru muncă este convocată pentru a lua în discuție elaborarea unui raport înlocuitor care este și raportul final.

Despre asta vorbim. Suntem în interiorul unei proceduri care trebuie respectată pentru că noi am votat-o. Am votat cu jumătate plus unu din totalul membrilor Camerei Deputaților. deci, nu o putem încălca încercând să sărim peste această procedură.

Era domnul Mircea Toader, după care domnul Mircea Dușa.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Principiul alternanței, doamna președinte.

Vroiam să citesc art.1342 din regulament, unde dau termenele exacte, "Textele revizuite se constituie într-o inițiativă legislativă care se distribuie deputaților după trecerea unui termen de 7 zile înăuntrul căruia se pot depune amendamente asupra inițiativei legislative care se supun dezbaterii și adoptării plenului Camerei Deputaților."

Deci, din regulament am citit, nimic din altceva și vă rog totuși să mergem mai departe, supuneți spre aprobare ce am propus eu, iar cele care provin...dezbaterile în ceea ce am spus, susțin în continuare. Ăsta este motivul pentru care suntem într-un blocaj. Indiferent dacă cei 14, cei 25, cei 29, la începutul legislaturii a fost o majoritate, n-am rupt-o noi. Dacă păstram majoritatea aia, probabil că aveam aceeași situație perfectă, fără niciun fel de dispută între comisii și Biroul permanent. S-a schimbat majoritatea care susține Guvernul.

Și o replică pentru domnul deputat Dobre: dumneavoastră ați guvernat cu un sfert din Parlament. Deci dumneavoastră reprezentați un sfert din Parlament. N-ați avut pe față niciun fel de susținere. Atunci de ce nu ați ridicat această problemă?

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Mircea Dușa și pe urmă drept la replică domnul președinte Dobre.

Vă rog.

 
 

Domnul Mircea Dușa:

În primul rând să clarificăm referirile colegului meu la regulament. Să știți că regulamentul, domnule deputat Mircea Toader, regulamentul are 230 de articole, nu 1230. Asta așa ca să clarificăm ce spuneați.

Doamna președinte și stimați colegi,

Eu insist să țineți cont de interesul național și să puneți pe ordinea de zi proiectul de lege.

și acum vă dau câteva chestiuni bazându-mă pe ceea ce dumneavoastră ați hotărât în Biroul permanent pe care-l țineți fără cvorum, neregulamentar.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu, regulamentar.

 
 

Domnul Mircea Dușa:

Ați hotărât că dacă până pe data de 7 nu se întocmește raportul, veți aduce în plenul Camerei proiectul de lege fără raport. Eu asta vă cer. Dacă dumneavoastră spuneți că n-au fost parcurse procedurile prevăzute de regulament și un distins domn coleg de aici care este specialist în regulament spune acest lucru, atunci faceți ceea ce ați hotărât dumneavoastră în Biroul permanent, dar eu vă cer s-o faceți cu o săptămână mai repede. De aceea insist să puneți pe ordinea de zi acest proiect de lege.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Știți foarte bine că în regulament se precizează că un proiect se poate înscrie pe ordinea de zi numai după ce termenul de depunere a raportului a expirat.

Domnul președinte Dobre.

 
 

Domnul Victor Paul Dobre:

Da, este adevărat, am guvernat cu 25% în Parlament, dar am guvernat bine, am condus țara bine, au fost ani în care românii au trăit bine. (Vociferări.)

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul vicelider Neacșu.

 
 

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc frumos, doamna președinte.

Am asistat la această dispută mai mult sau mai puțin regulamentară, după cum este socotită aici, sau dincolo de regulamente. Aș vrea să nu mă refer în momentul ăsta la câte proiecte de lege am dezbătut în momentul în care n-aveam rapoarte depuse sau rapoartele au fost distribuite în timp ce noi discutam sau dezbătusem deja proiectul de lege, dar nu este asta discuția cea mai importantă.

Colegul nostru, liderul de grup, Mircea Dușa, dincolo de evidentul interes național pe care îl suscită această lege de maximă importanță pentru români, s-a gândit că în momentul ăsta în sală suntem aproape de cei 80 care au creat atmosfera necesară pentru a se vota legea pensiilor pe data de 15 septembrie, motiv pentru care noi, Grupul parlamentar al PSD+PC, rămânem consecvenți în demersul nostru, cu tot respectul, de a vă solicita demisia, doamna președinte, și de a părăsi lucrările plenului atâta vreme cât dumneavoastră conduceți lucrările Camerei Deputaților și ne rezervăm dreptul de a reorienta această poziție abia în momentul în care legea pensiilor va intra din nou în plen și în dezbaterea Camerei Deputaților. (Vociferări.)

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

În regulă.

Domnul Eugen Nicolăescu. Vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamna deputat Anastase,

Stimați colegi,

Am sperat ca acum, astăzi, aici, în această sală, să se înțeleagă că dorim să participăm la o lege a pensiilor care să nu mai fie fraudată. De aceea am rămas în sală, după cum ați văzut, și am încercat să introducem pe ordinea de zi acest proiect de lege, să stăm la dezbatere și chiar să venim la votul final, dacă ne permiteați și ne dădeați voie. Dar nu vreți acest lucru.

În consecință, Grupul parlamentar al PNL reiterează aceeași situație: cât timp lucrările sunt conduse de doamna Roberta Anastase, lucrările plenului și ale Biroului, pe o lege care a fost fraudată, care astăzi ar fi trebuit să o aducem în plen și s-o dezbatem, în sfârșit, normal, deci cât timp lucrările sunt conduse de persoana dumneaei, Grupul parlamentar al PNL nu va participa la lucrări.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sper că n-ați sperat că voi încălca regulamentul. Atâta tot.

În rest, cu plecarea din plen deja ne-am obișnuit.

 
Aprobarea modificării ordinii de zi.

Vă supun la vot propunerea făcută de domnul Mircea Toader de înscriere pe ordinea de zi la punctul 3 a proiectului menționat de dumnealui.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 

S-a încheiat votul. 61 de voturi pentru, niciun vot împotrivă și o abținere.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind completarea art.40 alin.(4) din Regulamentul Camerei Deputaților (PHCD 40/2010). (rămas pentru votul final)

Intrăm în dezbaterea ordinii de zi: Proiectul de Hotărâre privind completarea art.40 alin.(4) din Regulamentul Camerei Deputaților.

Am să-i dau cuvântul pentru prezentarea acestui raport domnului președinte Cionca de la Comisia pentru regulament.

 

Domnul Iustin-Marinel Cionca-Arghir:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

În data de 24 noiembrie 2010, Comisia pentru regulament s-a întrunit pentru a discuta un proiect de hotărâre privind completarea alin.(4) la art.40 din Regulamentul Camerei Deputaților, cu care comisia a fost sesizată de Biroul permanent al Camerei Deputaților, cu adresa nr.40 din data de 17 noiembrie 2010.

La lucrările comisiei au participat toți reprezentanții partidelor, iar în urma dezbaterilor, raportul a fost adoptat cu 5 voturi pentru și un vot împotrivă.

Ca urmare a acestui fapt, Comisia pentru regulament supune plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, raportul aferent proiectului de Hotărâre privind modificarea alin.(4) al art.40 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale. Dacă nu sunt, modificarea se referă la Comisia pentru comunitățile de români din afara granițelor țării. Și se modifică art.40, introducând în rândul comisiilor la care pot participa deputații care sunt membrii și într-o altă comisie și comisia despre care vorbim astăzi.

Aceasta este modificarea operată.

Dacă nu sunt observații, atunci se adoptă. Și urmează să intre la votul final. Sesiunea de vot final va avea loc în 7 decembrie, săptămână în care vom discuta și Legea pensiilor și, evident, va exista și un vot final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind implementarea programului de asistență tehnică și financiară în baza unui ajutor financiar nerambursabil în valoare de 100 milioane de euro acordat de România Republicii Moldova, semnat la București, la 27 aprilie 2010, și a Protocolului adițional la acesta, semnat la Chișinău, la 23 septembrie 2010 (PL-x 534/2010). (rămas pentru votul final)

Intrăm în dezbaterea Proiectului de Lege privind ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind implementarea programului de asistență tehnică și financiară în baza unui ajutor financiar nerambursabil în valoare de 100 de milioane de euro acordat de România Republicii Moldova, semnat la București, la 27 aprilie 2010, și a Protocolului adițional la acesta, semnat la Chișinău, la 23 septembrie 2010.

Este procedură de urgență.

Intrăm în dezbaterea proiectului de lege.

Am să dau cuvântul reprezentantului Guvernului pentru a prezenta acest proiect.

 

Domnul Eugen-Dicones Curteanu (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului):

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Proiectul de lege supus atenției dumneavoastră are ca obiect de reglementare ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind implementarea programului de asistență tehnică și financiară în baza unui ajutor financiar nerambursabil în valoare de 100 de milioane de euro acordat de România Republicii Moldova, semnat la București, la 27 aprilie 2010, și a Protocolului adițional la acesta, semnat la Chișinău, la 23 septembrie 2010.

Aceste două instrumente juridice internaționale reprezintă înțelegeri internaționale survenite la nivel guvernamental care prin conținutul lor intră sub incidența art.19 alin.(1) lit.g) din Legea nr.590/2003 privind tratatele, urmând a fi supuse ratificării Parlamentului.

Pentru acest motiv, Guvernul susține și vă solicită ratificarea celor două instrumente bilaterale.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Din partea Comisiei pentru buget, domnul deputat Pardău.

 
 

Domnul Dumitru Pardău:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi,

Raportul a fost discutat în Comisia pentru buget-finanțe săptămâna trecută.

La lucrările comisiei au participat 35 de deputați din totalul de 35 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

Tocmai de aceea comisia propune supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților a unui raport favorabil al proiectului de lege în forma Guvernului.

Mulțumesc mult.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale din partea grupurilor parlamentare. Nu sunt.

Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/2010 pentru finanțarea, în anul 2010, a Programului Renașterea satului românesc - 10 case pentru specialiști (PL-x 331/2010). (rămas pentru votul final)

Trecem la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/2010 pentru finanțarea în anul 2010 a programului "Renașterea satului românesc - 10 case pentru specialiști".

Procedură de urgență.

Îi dau cuvântul reprezentantului inițiatorului. Vă rog.

 

Domnul Eugen-Dicones Curteanu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimate doamne, stimați domni deputați,

Actul normativ supus dezbaterii dumneavoastră, supus atenției dumneavoastră vizează aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/2010 pentru finanțarea în anul 2010 a programului "Renașterea satului românesc - 10 case pentru specialiști".

Acest program se află în derulare. Acest program a fost instituit prin Hotărârea de Guvern nr.151/2010 și, după cum bine știți, vizează îmbunătățirea condițiilor de viață din mediul rural.

Pentru aceste condiții, vă solicităm adoptarea proiectului de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul comisiei. Doamna președinte Sulfina Barbu.

 
 

Doamna Sulfina Barbu:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic au fost sesizate cu dezbaterea pe fond în procedură de urgență a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/2010 pentru finanțarea în anul 2010 a programului "Renașterea satului românesc - 10 case pentru specialiști".

La întocmirea prezentului raport, comisiile au avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, avizul favorabil al Comisiei juridice, de disciplină și imunități.

Obiectul de reglementare a fost prezentat de inițiator, de reprezentantul Guvernului.

Senatul a adoptat proiectul de lege în ședința din 18 mai 2010.

La dezbaterea în comisie au fost prezenți 33 de deputați din totalul de 33 de membri ai Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic și 35 de deputați din totalul de 35 de membri ai Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma dezbaterii Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28 din 2010 pentru finanțarea în anul 2010 a programului "Renașterea satului românesc - 10 case pentru specialiști", comisiile sesizate în fond propun adoptarea proiectului de lege și adoptarea raportului favorabil asupra proiectului de lege în forma adoptată și de Senat.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, conform prevederilor Constituției.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale pe marginea acestui proiect. Nu sunt.

Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.42/2010 pentru reglementarea unor măsuri financiar-bugetare referitoare la executarea bugetului Ministerului Administrației și Internelor pe anul 2010 (PL-x 407/2010). (rămas pentru votul final)

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.42/2010 pentru reglementarea unor măsuri financiar-bugetare referitoare la executarea bugetului Ministerului Administrației și Internelor pe anul 2010.

Procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului. Vă rog.

 

Doamna Irina Alexe (șef departament, Ministerul Administrației și Internelor):

Vă mulțumesc, doamna președinte.

După cum știți cu toții, potrivit Legii nr.329/2009, mai multe instituții din subordinea Ministerului Administrației și Internelor au fost reorganizate prin reducerea numărului de posturi și unele prin schimbarea regimului de finanțare.

Întrucât nu toate aceste modificări au fost prinse în bugetul aprobat Ministerului Administrației și Internelor pentru anul 2010, prin Ordonanța de urgență nr.42/2010, supusă astăzi aprobării, au fost efectuate redistribuiri de credite bugetare între articolele și alineatele titlului 1 "Cheltuieli de personal" și titlului 2 "Bunuri și servicii" din bugetul ministerului, cu încadrarea în limitele bugetare aprobate la capitolul 51.01. "Autorități publice și acțiuni externe" și 80.01. "Acțiuni generale economice și de muncă" din Legea nr.11/2010 a bugetului de stat pe anul 2010, prin derogare de la prevederile care interzic virările de credite bugetare, astfel încât aceste autorități și instituții publice să-și poată plăti drepturile salariale și să-și desfășoare activitatea normală în anul 2010.

Având în vedere toate aceste considerente, vă rugăm să fiți de acord cu adoptarea proiectului în forma prezentată.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul comisiei.

 
 

Doamna Sulfina Barbu:

În conformitate cu prevederile Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic au fost sesizate cu dezbaterea pe fond, în procedură de urgență, a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.42/2010 pentru reglementarea unor măsuri financiar-bugetare referitoare la executarea bugetului Ministerului Administrației și Internelor pe anul 2010.

Obiectul de reglementare a fost prezentat.

Senatul a adoptat proiectul de lege, în calitate de primă Cameră sesizată, în ședința din 28 iunie 2010.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

La dezbateri în comisii au fost prezenți 24 de deputați din totalul de 32 de membri ai Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, și 35 de deputați din totalul de 35 de membri ai Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma dezbaterii Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.42/2010 pentru reglementarea unor măsuri financiar-bugetare referitoare la executarea bugetului Ministerului Administrației și Internelor pe anul 2010, cele două comisii propun spre dezbaterea și adoptarea Camerei Deputaților a unui raport favorabil asupra proiectului de lege în forma adoptată la Senat.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta-Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale pe marginea acestui proiect. Nu sunt solicitări de intervenții.

Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.104/2001 privind organizarea și funcționarea Poliției de Frontieră Române și pentru abrogarea art.4 alin.(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României (PL-x 523/2010). (rămas pentru votul final)

Proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.104/2001 privind organizarea și funcționarea Poliției de frontieră române și pentru abrogarea art.4 alin.(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României.

Proiectul de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului.

 

Doamna Irina Alexe:

Vă mulțumesc.

Este un proiect foarte important pentru România în vederea aderării acesteia la spațiul Schengen.

Prin proiectul supus astăzi dezbaterii și aprobării se vizează redimensionarea zonei de competență a Poliției de Frontieră Române, prin eliminarea referirilor la Dunărea inferioară și la Brațul Măcin și includerea în zona de competență a întregii suprafețe a teritoriului național pentru îndeplinirea atribuțiilor privind prevenirea și combaterea migrației ilegale, stabilirea unei noi structuri organizatorice a Poliției de Frontieră Române, stabilirea competențelor de numire, eliberare din funcție a unor categorii de personal cu funcții de conducere astfel încât aceasta să se desfășoare descentralizat, delimitarea competențelor Poliției de Frontieră Române în raport cu exercitarea acestora la frontiera externă sau la frontiera internă, introducerea unei noi competențe la frontiera externă care vizează participarea la operațiunile comune organizate de Agenția Frontex, desemnarea polițiștilor de frontieră care au calitatea de organe de cercetare ale poliției judiciare de către ministrul administrației și internelor cu avizul procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, în deplin acord cu Legea nr.364/2004, delimitarea competențelor de cercetare penală ale organelor de cercetare ale poliției judiciare, ale poliției de frontieră, creșterea cooperării transfrontaliere și schimbului de date și informații cu structurile similare din statele vecine.

Precizez că în cadrul Comisiei pentru apărare au fost aduse câteva amendamente proiectului de lege în forma sa venită de la Senat. Suntem de acord cu toate aceste amendamente și la momentul respectiv domnul președinte va prezenta și două corecturi și vom interveni pe text. Și cu acestea suntem de acord.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Raportul comisiei.

 
 

Domnul Marian-Florian Săniuță:

Vă mulțumesc.

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările ulterioare, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională a fost sesizată spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.104/2001 privind organizarea și funcționarea Poliției de frontieră române și pentru abrogarea art.4 alin.(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 27 septembrie 2010.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.104 din 2001 și a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2001 în scopul aducerii unor modificări de structură și de competență a Poliției de Frontieră Română pentru ca această instituție să fie capabilă de a răspunde atât cerințelor impuse de procesul de aderare, cât și prezenței României în rândul statelor Schengen.

Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru muncă au emis avize favorabile.

La lucrările comisiei a fost prezentă doamna secretar de stat.

La dezbateri au fost prezenți 24 de deputați din cei 25 ai comisiei.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât cu unanimitate de voturi să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea Proiectului de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.104/2001 privind organizarea și funcționarea Poliției de frontieră române și pentru abrogarea art.4 alin.(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României, cu amendamentele admise prezentate în anexă.

Și am să vă rog să-mi permiteți, stimată doamnă președinte și stimați colegi, a făcut referire doamna secretar de stat la două modificări de formă și nu de fond, intervenite după discutarea în comisie la overview-ul Consiliului Legislativ. Este vorba de art.12 alin.(7) se adaugă cuvântul "al IGPF", deci al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, și art.21 alin.(3) lit.b), este vorba de o traducere în termeni ceva mai exacți "Codul comunitar privind regimul de trecere a frontierei de către persoane" și după aceea, în paranteză "Codul frontierelor Schengen", aceste două modificări nemodificând sub nicio formă conținutul acestui act normativ.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

S-au reținut în stenogramă cele două modificări, care sunt de formă, de tehnică legislativă.

Vă rog, doamna secretar de stat, aveți cuvântul.

 
 

Doamna Irina Alexe:

Vă mulțumesc mult.

Este vorba despre "Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane".

Vă mulțumesc mult.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul este oricum depus, și el este scris corespunzător, chiar dacă, să zicem, poate interveni o eroare în lecturarea lui.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale?

Vă rog, domnule deputat Marian Săniuță, aveți cuvântul.

 
 

Domnul Marian-Florian Săniuță:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Consecvent cu ceea ce am declarat săptămâna trecută, stimați colegi, voi rămâne, în continuare, și voi participa la ședințele Camerei ori de câte ori un subiect de interes național va fi dezbătut.

De data aceasta, subiectul Schengen este mult prea important pentru România, pentru a nu respecta acele trei culori pe care le-am arborat acolo, în bancă.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

Probabil că nu toți gândesc la fel, dacă am văzut eu bine știrile legate de un anumit lobby care există împotriva României și împotriva acestui obiectiv asumat, până la urmă, de aderare la spațiul Schengen.

Dacă mai sunt alte intervenții în cadrul dezbaterii generale? Nu.

Atunci intrăm în dezbaterea amendamentelor.

La punctul 1, avem titlul: "Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.104/2001 privind organizarea și funcționarea Poliției de Frontieră Române, și pentru abrogarea art.4 alin.(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României".

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 3 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 4 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 5 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 6 dacă sunt observații? Este nemodificat de comisie. Nu sunt. Adoptat.

La punctul 7 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 8 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 9 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 10 dacă sunt observații? Este un articol nemodificat de comisie. Nu sunt. Adoptat.

La punctul 11 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 12 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 13 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 14 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Rămâne pentru sesiunea de vot final, care va avea loc marți, pe 7 decembrie.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.67/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.126/1995 privind regimul materiilor explozive (PL-x 636/2010). (rămas pentru votul final)

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.67/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.126/1995 privind regimul materiilor explozive.

Procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

Doamna secretar de stat, aveți cuvântul.

 

Doamna Domnica Doina Pârcălabu (președintele Casei Naționale de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale):

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii materiilor explozive, nr.126/1995, scopul fiind alinierea legislației naționale existente la condițiile privind libera circulație a produselor și serviciilor, impuse de legislația europeană în domeniu, astfel încât să se asigure necesitatea ca articolele pirotehnice care prezintă un risc de accidentare să poată fi manipulate și utilizate numai de persoane având cunoștințe de specialitate, introducerea pe piață numai a articolelor pirotehnice care au fost certificate de către un organism notificat, obligativitatea ca articolele pirotehnice să fie etichetate în conformitate cu reglementările legale în vigoare, interdicția ca articolele pirotehnice să fie comercializate persoanelor sub 16 ani, pentru prevenirea accidentelor provocate de acestea, obligativitatea ca operatorii economici care efectuează diverse operațiuni cu articole pirotehnice să fie autorizați.

Față de aceste considerente, Guvernul vă supune spre aprobare prezentul proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Raportul comisiei.

 
 

Domnul Marian-Florian Săniuță:

Am să vă rog să îmi permiteți să îl prezint tot eu, doamna președinte.

În conformitate cu prevederile articolelor nr.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională a fost sesizată spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.67/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.126/1995 privind regimul materiilor explozive.

Proiectul de Lege are ca obiect de reglementare alinierea legislației naționale la terminologia și condițiile impuse de Directiva 2007/23/CE privind introducerea pe piață a articolelor pirotehnice, transpusă prin Hotărârea de Guvern nr.612/2010 privind stabilirea cerințelor esențiale de securitate ale articolelor pirotehnice și condițiilor pentru introducerea lor pe piață.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice, potrivit art.73 alin. (3) lit. h) din Constituția României, republicată.

Proiectul de lege a fost adoptat tacit de Senat, în condițiile art.115 alin. (5) teza a 3-a din Constituția României, republicată.

Potrivit prevederilor art.75 alin. (1) din Constituția României, republicată, și ale art.92 alin. (9) pct.1 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma dezbaterii în ședința din 24 noiembrie 2010, la care au fost prezenți 18 deputați din totalul de 24, cu unanimitate de voturi comisia propune plenului Camerei Deputaților adoptarea acestui proiect de lege, cu amendamente.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu mulțumesc.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt.

Atunci intrăm în dezbaterea amendamentelor.

La punctul 1 - "Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.67/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.126/1995 privind regimul materiilor explozive".

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 3 observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 4 observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 5. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 6. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 7. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 8, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 9, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 10, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.60/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.63/2007 privind regimul veniturilor încasate de autoritățile contractante pe parcursul licitării și implementării contractelor din cadrul proiectelor ex - ISPA și PHARE finanțate de Uniunea Europeană (PL-x 598/2010). (rămas pentru votul final)

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.63/2007 privind regimul veniturilor încasate de autoritățile contractante pe parcursul licitării și implementării contractelor din cadrul proiectelor ex-ISPA și PHARE finanțate de Uniunea Europeană.

Procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

 

Domnul Ion Ghizdeanu (președintele Comisiei Naționale de Prognoză):

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Prin proiectul de act normativ se propune clarificarea și completarea cadrul legal în vigoare, ca urmare a unor situații apărute în sistemul de implementare a contractelor, în vederea finalizării cât mai rapide a proiectelor ex-ISPA și PHARE finanțate de Uniunea Europeană.

În principal, inițiativa legislativă are în vedere definirea noțiunii de autoritate contractantă, în special extinderea acestei definiții, astfel încât veniturile obținute fie din executarea contractelor, fie din penalități de întârziere, să poată fi utilizate de către alți beneficiari.

De asemenea, se are în vedere stabilirea modalității de utilizare a veniturilor din executarea garanțiilor sau a garanțiilor pentru plățile finale.

Față de cele de mai sus, Ministerul Finanțelor Publice propune și susține, în numele Guvernului, adoptarea actului normativ.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Raportul comisiei.

 
 

Domnul Viorel Cărare:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Raportul Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare.

La dezbaterea acestei inițiative legislative, din totalul de 22 de membri ai Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare au fost prezenți 21 de deputați.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.60/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.63/2007 privind regimul veniturilor încasate de autoritățile contractante pe parcursul licitării și implementării contractelor din cadrul proiectelor ex-ISPA și PHARE finanțate de Uniunea Europeană, în forma adoptată de Senat.

În raport cu obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale, din partea Grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Proiectul de Lege pentru abrogarea Ordonanței Guvernului nr.42/1995 privind producția de produse alimentare destinate comercializării (PL-x 640/2010). (retrimis comisiei)

Proiectul de Lege pentru abrogarea Ordonanței Guvernului nr.42/1995 privind producția de produse alimentare destinate comercializării.

Este procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului?

Vă rog, domnule deputat Olar.

 

Domnul Corneliu Olar:

Doamna președinte,

Rog retrimiterea la comisie.

Termen: două săptămâni.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Spuneți-i, vă rog, liderului de grup să facă această propunere.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Da, doamna președinte, susțin ceea ce a spus colegul meu.

Solicit retrimiterea la comisie.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Termenul, este de două săptămâni, domnule deputat Olar?

Da, două săptămâni este termenul. Bine.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

Retrimiterea la comisie cu termen două săptămâni este propunerea.

 
 

S-a aprobat.

Votul s-a încheiat: niciun vot împotrivă, nicio abținere, 53 de voturi pentru.

Vă propun să luăm o pauză de 10 minute, până în momentul în care începe sesiunea de răspunsuri la întrebări și interpelări.

Vă mulțumesc și vă doresc o seară bună!

 
  Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului. (reprogramată)

După pauză

   

Lucrările au fost conduse de domnul Valeriu Ștefan Zgonea, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnilor,

Constat prezența covârșitoare a Guvernului.

După cum observați, cred că lucrează la Legea salarizării, în special pentru ziariști, că au rămas ultimii în sala de plen, și o să putem să le dăm salariile guvernatorilor, nu?

Eu v-aș ruga frumos, veniți aici, în partea stângă. Cu ocazia aceasta, poate domnul Boc o să vadă și domnia sa, pe camerele de luat vederi, mai multe persoane în numele Guvernului.

Eu deschid ședința consacrată răspunsurilor orale la interpelări, din 29.11.2010 ora 18,00, și constat lipsa reprezentanților Guvernului.

Din punctul meu de vedere, dacă nu cumva Regulamentul Camerei, citit de către colegii din opoziție, este greșit și subversiv, și având aceleași articole ca și colegii mei care sunt la guvernare, informația curge în felul următor: Prezența persoanelor care prezintă răspunsuri este obligatorie.

Nefiind, o să rog Secretariatul general să înregistreze și să transmită un protest scris din partea Camerei Deputaților, cu privire la această chestiune.

Eu declar închisă ședința de răspunsuri orale la interpelări, datorită prezenței covârșitoare a Guvernului Boc, și respectului pe care-l arată la adresa parlamentarilor din Camera Deputaților.

Vă mulțumesc și vă urez o seară plăcută.

Doamna deputat,

Vă mulțumesc că măcar dumneavoastră sunteți alături de ziariști, aici, și apreciez efortul Guvernului.

O reprogramăm lunea viitoare, dacă dânșii vin, deși lunea viitoare va fi Moș Nicolae. Poate aduc câte un cadou la ziariști și celorlalți parlamentari, și doamnelor care vin aici, și domnului Popescu, și distinsei mele colege care face stenogramele de atâta timp, și, având și un martor de la Partidul Democrat Liberal - un martor frumos și plăcut.

Vă urez o seară plăcută și mult succes!

Ședința s-a încheiat la ora 18,05.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 11 decembrie 2019, 11:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro