Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of December 22, 2010
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.202/31-12-2010

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2010 > 22-12-2010 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of December 22, 2010

  Aprobarea unor completări ale ordinii de zi.

Ședința a început la ora 18,55.

Lucrările au fost conduse de domnul deputat Ioan Oltean, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Dumitru Pardău și Georgian Pop, secretari ai Camerei Deputaților.

*

 

Domnul Ioan Oltean:

Doamnelor și domnilor deputați,

Stimați colegi,

Dați-mi voie să declar deschisă ședința Camerei Deputaților și să vă anunț că din totalul de 333 de deputați și-au înregistrat prezența la lucrările de astăzi 312, fiind absenți 21, din care 8 participă la alte acțiuni parlamentare. Cvorumul este îndeplinit.

Ordinea de zi dumneavoastră o cunoașteți, v-a fost comunicată. Dacă sunt observații la ordinea de zi? Domnul deputat Mircea Toader.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte de ședință, la ordinea de zi stabilită în Biroul permanent noi avem două propuneri. Am vrea să reîntoarcem la Comisia pentru buget, finanțe și bănci Ordonanța nr.50 pentru raport de reexaminare și în aceste condiții...

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat, numai puțin. Asta o să o facem atunci când voi supune atenției dumneavoastră acest lucru. Deocamdată v-am întrebat dacă sunt observații în ce privește ordinea de zi, dacă sunt completări ale ordinii de zi.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Nu.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vedeți dacă vă bâlbâiți?

Vă rog, domnule lider.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte, vă anunț ordinea de zi atunci, care s-a adoptat în Biroul permanent.

Raportul comisiei privind Ordonanța nr.50; Raportul Comisiei pentru buget privind cererea de reexaminare la cererea președintelui pe Legea nr.544; a treia se referă la Ordonanța nr.79 și a patra la taxa de solidaritate.

Acestea sunt cele patru care sunt în ordinea de zi.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat Mircea Toader?

Domnilor colegi,

Dați-mi voie să vă anunț eu ordinea de zi. Vă rog să-mi permiteți mie și vă rog să mă urmăriți și să fiți atenți la ceea ce trebuie să faceți aici.

Primul punct pe ordinea de zi: depunerea jurământului de credință față de țară și popor de către doamna deputat Câmpeanu.

Punctul 2: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2010.

Punctul 3: Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative.

punctul 4: Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2010.

Aceasta a fost ordinea de zi aprobată. Eu v-am întrebat dacă sunt propuneri de modificare, de completare a ordinii de zi. Nu sunt, atunci supun votului dumneavoastră această ordine de zi.

Cine este pentru?

Domnilor colegi?

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte, ori nu sunt eu atent, ori dumneavoastră.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule Mircea Toader, nu sunteți atent dumneavoastră, cu siguranță!

 
   

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu (din sală):

Schimbați-l pe Toader!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă rog să mă urmăriți puțin.

Mă puneți într-o situație neplăcută și nu-mi face deloc plăcere acest lucru. Eu v-am citit ordinea de zi aprobată de către Biroul permanent al Camerei Deputaților. V-am întrebat foarte clar dacă mai dorește cineva să propună completarea ordinii de zi. N-au fost intervenții.

Domnule Eugen Nicolicea, ați venit până la microfon și ați plecat, ați coborât cu Mircea Toader.

 
   

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu (din sală):

Am votat ordinea de zi!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă rog.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Eu am venit până la tribună și nu am mai luat cuvântul, întrucât domnul Toader a citit o ordine de zi în care ceea ce susțineam eu era deja inclus. După aceea, când dumneavoastră ați întrebat dacă este altă ordine de zi decât a spus domnul Toader și ați întrebat dacă mai există intervenții, eu eram în spate și nu m-ați văzut, în timp ce mă îndreptam.

Prin urmare, eu propun pe ordinea de zi, dacă cumva nu este inclusă, că nu mai știu acum, taxa de solidaritate, raport făcut de către Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnule Eugen Nicolăescu, vă rog, domnule lider, am să vă dau doi miei la primăvară.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Sunteți obosit, domnule președinte!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Sunt obosit, recunosc.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Eu nu știu de ce mai dați cuvântul unora care să modifice ordinea de zi, când ea a fost aprobată. Acum am votat-o!

În consecință, domnule Nicolicea, data viitoare!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnul deputat Eugen Nicolicea.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Atunci când ești întrebat dacă ai de intervenit și ridici mâna și nu ești văzut, nu cred că poți să spui după aceea lasă că în altă ședință vei fi văzut!

Deci, domnul președinte a procedat corect, pentru că a îndreptat o eroare de optică.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Stimați colegi,

Dați-mi voie, cu consimțământul dumneavoastră, să reparăm această mișcare neordonată de intenții. Votul nu s-a desfășurat, votul nu a avut loc, efectiv, este un vot electronic.

Domnilor colegi, votăm electronic. Mai întâi vă rog să scoateți cartelele ușor și la fel de ușor să le introduceți la loc.

Vă rog să vă marcați prezența, să vedem dacă suntem în cvorum. Imediat, domnule Dușa, imediat vă dau cuvântul. Domnule Mircea Dușa, vă dau cuvântul imediat. Știți că vă respect și vă prețuiesc, dar vreau să vă marcați prezența. Vă rog să apăsați pe cifra 1. Vă rog să puneți instalația în funcțiune, stimați tehnicieni. Anulăm votul și refacem prezența. Îi rog pe tehnicieni să urmărească să funcționeze corect această instalație. Vă rog să ne marcăm numai prezența. Reluăm votul. Vă rog să marcați acum prezența.

Domnule secretar general, instalația nu funcționează! (Râsete.)

Vă rog să numărați în sală, stimați colegi. Îi rog pe cei doi secretari de ședință să facă numărătoarea empirică și să ne comunice exact câți sunt în sală. Vă rog să rămâneți, vă rog eu foarte mult să vedeți...

Cei doi secretari care au numărat deputații prezenți în sală îmi comunică că sunt 182 de deputați prezenți în sală. Aceasta înseamnă că o parte dintre parlamentari nu-și marchează prezența în mod intenționat.

Domnilor colegi, în situația aceasta eu mă simt obligat să constat că există cvorumul, cei doi secretari de ședință mi-au comunicat un număr care este peste numărul de parlamentari necesar.

Supun votului dumneavoastră completarea ordinii de zi cu propunerea legislativă privind taxa de solidaritate.

Vă rog să votați electronic.

 
 

101 voturi pentru, 24 împotrivă și 6 abțineri. Ordinea de zi a fost completată.

Supun votului dumneavoastră acum ordinea de zi completată. Vă rog să votați.

 
 

Cu 129 de voturi pentru, 11 împotrivă și 2 abțineri, ordinea de zi a fost votată.

 
Depunerea jurământului față de țară și popor, în ședință solemnă, de către doamna deputat Mariana Câmpeanu, aleasă ca deputat în Circumscripția electorală nr.22 Hunedoara, Colegiul uninominal nr.3.

La primul punct al ordinii de zi avem depunerea jurământului de credință față de țară și popor de către un deputat nou ales.

Reamintesc faptul că în ședința Camerei Deputaților din 20 decembrie 2010 a fost validat mandatul de deputat al doamnei Mariana Câmpeanu, aleasă în această calitate la alegerile parlamentare parțiale din 5 decembrie 2010 în Circumscripția electorală nr. 22 Hunedoara, Colegiul uninominal nr. 3.

Potrivit art. 3 din Legea nr.96/2006 privind statutul deputaților și al senatorilor, republicată, după validarea mandatului, deputatul depune în fața plenului Camerei Deputaților jurământul de credință față de țară și popor.

Conform legii, se intonează Imnul Național al României.

(Se intonează Imnul național „Deșteaptă-te, române!".)

Mulțumesc foarte mult tuturor.

Deputatul care depune jurământul de la tribuna Camerei Deputaților rostește solemn de la tribuna Camerei Deputaților, cu mâna pe Constituție și pe Biblie, textul jurământului scris, pe care-l semnează și pe urmă îl încredințează spre păstrare președintelui de ședință care, la rândul lui, îl va înmâna președintelui Camerei Deputaților.

O invit la tribună pe doamna deputat Mariana Câmpeanu.

Doamna deputat, vă rog să depuneți jurământul.

 

Doamna Mariana Câmpeanu:

(Cu mâna pe Constituție și Biblie rostește jurământul scris.)

Eu, Mariana Câmpeanu, deputat ales în Circumscripția electorală nr.22 județul Hunedoara, Colegiul uninominal nr.3,

"Jur credință patriei mele România.

Jur să respect Constituția și legile țării.

Jur să apăr democrația, drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor, suveranitatea, independența, unitatea și integritatea teritorială a României.

Jur să-mi îndeplinesc cu onoare și fidelitate mandatul încredințat de popor.

Așa să mă ajute Dumnezeu!"

(Semnează jurământul și îl depune la președintele de ședință al Camerei Deputaților.)(Aplauze.)

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Să fie într-un ceas bun, felicitări și succes, doamna deputat!

Intrăm în ordinea de zi, cea care vizează dezbaterea pe proiecte.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. (PL-x 456/2010) (rămas pentru votul final)

Punctul 2 pe ordinea de zi: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.

Domnul Mircea Toader.

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Deoarece în raportul care a fost depus sunt niște inadvertențe, vă rog să fiți de acord ca, pentru maximum 15 minute, Comisia pentru buget să se retragă, să facă un raport suplimentar și apoi să fie supus dezbaterii, având în vedere că avem și alte inițiative care vor fi dezbătute și cu raportul suplimentar în termen să putem să-l dezbatem.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul președinte Viorel Ștefan, vă rog.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Se poate aduna în sala Biroului permanent.

 
 

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Nu cred că cea mai mare problemă o reprezintă sala în care vom face reexaminarea. Cea mai mare problemă o reprezintă faptul că se minte în continuare de la acest microfon. Nu există nicio inadvertență! Inadvertență înseamnă diferență între ce conține raportul nostru și ceva. Raportul îl știm, dar ceva-ul ăsta nu-l știm. Care sunt inadvertențele? Care este obiectul reexaminării care se solicită? Poate cineva să ne spună, că altfel noi ne întâlnim și în sala aia... și aici pe hol putem lucra, dar nu știm ce vreți de la noi.

Noi am depus un raport în termen, a fost dezbătut, vă amintesc că a fost dezbătut în plen raportul nostru, a rămas la vot final. Și acum ni se cere să corectăm inadvertențe. Eu, ca și președinte al comisiei, nu știu despre ce este vorba, vă rog să mă înțelegeți! Să vină cineva la microfon și să detalieze, să spună: în raport s-a strecurat greșeală la punctul 1, punctul 5, punctul 4, în fraza 1, fraza 2, alin. ț)... Nu înțeleg nimic din limbajul acesta general, păsăresc. Inadvertențe în legătură cu raportul unei comisii. Vă rog frumos, să știm ce analizăm. O facem în seara aceasta, când vreți dumneavoastră, dar spuneți-ne ce să facem.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Nițu. Dumneavoastră probabil știți care sunt inadvertențele?

 
 

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Vreau să vă reamintesc că această ordonanță nu a fost dezbătută, au fost doar declarațiile politice și ședința a fost întreruptă, urmând să fie reluată astăzi.

Într-adevăr, în cadrul raportului există o problemă legată de o omisiune de corelare cu Directiva 48 și există și câteva nevoi de corectare legislativă care ar permite un raport suplimentar. Vă solicit să aprobăm această retrimitere la comisie și comisia să elaboreze un raport suplimentar.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul președinte Viorel Ștefan.

 
 

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte,

Insist: curmați minciunile! Stopați minciunile! Luați stenograma ședinței de luni și o să constatați că ultimul cuvânt al președintelui de ședință a fost: rămâne pentru vot final! Vă rugăm, consultați stenograma.

Deci, noi am depus un raport semnat de comisie. Ne cereți să-l modificăm, să-l reevaluăm! În raport cu ce? Păi, haideți să vă spun eu atunci, ca să dezvălui misterul. În raportul nostru, pentru că dumneavoastră ați impus să nu se aplice Ordonanța nr. 50 la creditele în derulare, noi am introdus un text care ar fi putut să mai îndulcească această restricție. Articolul 371 care spune c㠄pot fi finanțate, fără reevaluarea garanțiilor și fără comision de rambursare anticipată, creditele în derulare, sub condiția ca beneficiarul să fie bun platnic." Și dumneavoastră vreți acum să scoateți din textul legii și această soluție? Spuneți de la microfon, de ce nu vreți să spuneți?!

În raportul nostru am spus că este aberant să aplicăm Ordonanța nr.50 la casele de ajutor reciproc al pensionarilor. Dumneavoastră vreți să scoateți această excepție din ordonanță și vreți să aplicați Ordonanța nr.50 la CAR-urile de pensionari. Este aberant ce vreți dumneavoastră! Spuneți de la microfon, acesta este obiectul reexaminării pe care o doriți. Dar, spuneți, asumați-vă această chestie, nu vă mai pitiți după minciuni!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Mircea Toader.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Domnul Ștefan Viorel e nervos. Este dreptul plenului de a retrimite la comisie, cu orice motivare pe care o spune, se retrimite la comisie. Plenul este suveran. Vă rog supuneți la vot și apoi readaptăm cu toții.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnilor colegi, domnul deputat Paul Victor Dobre. Rugămintea mea este să nu vă enervați, că vin sărbătorile și e păcat să ne stricăm sfârșitul de sesiune.

 
 

Domnul Victor Paul Dobre:

O să țin cont, domnule președinte, dar mi se pare că nu este normal. Domnul Toader să explice de ce cere retrimiterea. Plenul votează, dar dânsul trebuie să motiveze. Să vină la microfon, să motiveze!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră propunerea de retrimitere...

Domnule deputat Eugen Nicolăescu, vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință,

toți oamenii trebuie să aibă cuvânt, dacă vor să fie crezuți. Chiar înțeleg ce spuneți. Că nu aveți cuvânt!

Noi am încercat, în cadrul Comisiei pentru buget, să corectăm cât s-a putut un act normativ, Ordonanța de urgență nr.50, ca să sprijinim cetățenii români, cei care au calitatea de consumatori, de clienți ai băncilor.

Am încercat să aducem amendamente, astfel încât să încercăm să-i ferim pe acești oameni de abuzul băncilor, de abuzul autorităților, iar ei să aibă o calitate de cetățean respectat. Și cred că, în mare parte, așa cum raportul se prezintă astăzi, am reușit.

Numai că astăzi constatăm că din dorința nebună a lua doi lei împrumut de la FMI și Comisia Europeană, că fără acești doi lei se rupe România, asta înseamnă că Guvernul nu este capabil nici doi lei să strângă ca să-și plătească pensiile și salariile, sunt dispuși cei din majoritate să sacrifice interesele cetățenilor români. Sacrificați-le, stimați colegi, dar spuneți-le! Spuneți-le că nu vă pasă de ei și că vă pasă numai să apărați băncile, că vă pasă numai să apărați capitalul. Cetățeanul nu e nimic în țara aceasta. Poate că ar trebui să vă fie rușine. Dacă știți ce e acest sentiment. Poate că ar trebui să vă întoarceți cu fața către oameni, pentru că în ultima vreme v-a cam fost frică să vă duceți printre ei. Așa cum vă manifestați, înțeleg că nu vă duceți printre oameni.

Deci, domnule președinte de ședință, cred că, în acest moment, ceea ce vrea majoritatea parlamentară este și pervers, este și cinic, este și imoral și dacă vreți, până la urmă, este antinațional. Dacă își asumă acest lucru, să-l facă singuri. Noi nu vom merge la Comisia pentru buget ca să girăm o asemenea nenorocire pentru cetățeanul român.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Am următoarea rugăminte: nu uitați, suntem în postul Crăciunului, cu două zile înainte de Crăciun, încercați să folosiți un limbaj cât de cât elegant, chiar dacă anumite lucruri nu sunt pe placul nostru.

Domnul deputat Cezar Preda.

 
 

Domnul Cezar-Florin Preda:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Acum știm că suntem obosiți, am lucrat atâta astăzi, dar amestecăm procedura și ați venit toți, cei dinaintea mea au venit pe procedură aici. Haideți să ne lămurim. Avem dreptul procedural, ca plen, să întoarcem orice la comisie, dacă plenul hotărăște? Avem. Ați pronunțat aici, și antevorbitorii mei au pronunțat imoral, antinațional, dar nu i-am auzit, în schimb, să spună neregulamentar sau ilegal. Dacă este regulamentar să întoarcem, atunci toate aprecierile dumneavoastră, toate aceste, până la urmă, divergențe între noi, se pot spune la articole, pe fond, când dezbatem, și la explicarea votului. De ce trebuie să antamăm ce se va întâmpla în comisie? Dacă plenul acum hotărăște să se retrimită la comisie, să dezbată în comisie, să ridicați în comisie aceste probleme, dacă din comisie se va ieși cu altceva decât ați ieșit prima dată, din nou, în plen, pe fiecare articol ne vom spune părerea.

Eu vă rog, domnule președinte, să supuneți votului propunerea de retrimitere la comisie.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul deputat Eugen Nicolicea.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Susțin retrimiterea la comisie, colegii care au solicitat acest lucru au dreptate, numai că v-aș ruga, dacă se poate, că nu sunt multe, să terminăm ședința de vot pe articole, să se facă pauza aceea pentru ca să poată lucra Comisia pentru buget, finanțe și după aceea ne reîntoarcem cu votul acesta și pentru ședința de vot final.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Stimați colegi,

Supun votului propunerea de retrimitere la comisie a Ordonanței nr.50 pentru 15 minute.

Vă rog să votați.

 
 

Cu 131 voturi pentru, 36 împotrivă, 2 abțineri, propunerea a fost adoptată.

Rog membrii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci să se întâlnească în sala de ședințe a Biroului permanent. Restul membrilor Camerei rămân, în continuare, în sală, pentru a continua dezbaterea pe următoarele puncte de pe ordinea de zi.

 
Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative. (PL-x 544/2009/2010) (rămasă pentru votul final)

La poziția 3 - Reexaminarea, la cererea președintelui României, a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Din partea comisiei sesizate în fond, domnul președinte Ștefan Viorel, președintele Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Vă rog să prezentați raportul.

 

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte, după cum observați, îmi solicitați să fiu în două locuri în același timp!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă rog să o faceți!

 
 

Domnul Viorel Ștefan:

Deci, să nu-mi faceți reproșuri că nu sunt la ședința comisiei, dacă mi-ați cerut să citesc acest raport.

Cu Adresa nr. Pl-x 544/2009 din 9 noiembrie 2010, Biroul permanent, conform art.135 din Regulamentul Camerei, a sesizat pentru avizare în fond Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare cu cererea de reexaminare a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative.

În urma dezbaterilor, în ședința din data de 15.XII.2010, membrii comisiilor au decis, cu majoritate de voturi, admiterea cererii de reexaminare și propun plenului modificarea legii prin adoptarea amendamentelor prezentate în anexă la prezentul raport.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc și eu, domnule președinte.

Dacă, din partea grupurilor parlamentare, dorește cineva să ia cuvântul?

Dacă nu, trecem la dezbaterea raportului.

Stimați colegi,

Vă rog să urmăriți raportul comisiei sesizate în fond.

La amendamente admise.

Dacă la numărul curent 1 este vreo intervenție?

Numărul curent 2? Numărul curent 3?

Nu intervine nimeni.

Am finalizat raportul comisiei.

Legea rămâne pentru votul final.

 
Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2010 pentru modificarea unor acte normative din domeniul cercetării. (PL-x 608/2010) (retrimis comisiei).

Proiectul de Lege pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2010 pentru modificarea unor acte normative în domeniul cercetării.

Domnul deputat Eugen Nicolăescu. Vă rog.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință, am ridicat mâna mai demult și nu m-ați văzut.

Aveam o problemă de procedură, nu să intervin pe acest proiect de lege, și anume: întrucât din această seară, din această ședință, colega noastră Mariana Câmpeanu este deputat cu drepturi depline, să fiți de acord să votăm mâine pe vot final, ca dumneaei să facă parte din Comisia pentru muncă și protecție socială, unde PNL-ul are un loc liber.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Deci, nu sunt probleme. Sunt informat că este o propunere care se înscrie în numărul de locuri alocat pentru Partidul Național Liberal.

În consecință, așteptăm proiectul pentru votul final de mâine.

Domnule Mircea Toader, sper că consimțiți unei asemenea propuneri. Vă rog.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Nu, cu regret, nu consimt. Am spus că pentru sesiunea următoare vom relua toate distribuțiile pe fiecare comisie, în conformitate cu hotărârea Curții Constituționale.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă rog. Domnule Mircea Dușa, mai doriți să interveniți? Vă rog. Domnul Mircea Dușa.

 
 

Domnul Mircea Dușa:

Vă solicit retrimiterea la comisie a proiectului de lege.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnilor colegi,

Referitor la propunerea domnului Eugen Nicolăescu, o vom tranșa prin vot, la votul final.

Domnul Mircea Dușa propune ca Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2010 pentru modificarea unor acte normative din domeniul cercetării să fie retrimis comisiei sesizate în fond.

Supun votului dumneavoastră această propunere.

Vă rog să votați.

 
 

134 de voturi pentru, 6 abțineri, niciun vot împotrivă.

Propunerea a fost însușită.

Proiectul de lege se retrimite comisiei sesizate în fond, pentru a finaliza raportul.

Termen - prima săptămână din luna februarie anul viitor.

 
Propunerea legislativă privind taxa de solidaritate. (PL-x 688/22.11.2010) (retrimisă comisiei).

Ultimul punct pe ordinea de zi este Propunerea legislativă privind taxa de solidaritate.

Domnul Eugen Nicolăescu. Vă rog.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte,

Ca să nu mai încurcăm ițele în Camera Deputaților, să nu mai stăm să invocăm proceduri regulamentare, pentru că aici este vorba de proceduri regulamentare. La nivelul comisiei, noi nu am discutat acest proiect de lege. Astăzi, intempestiv, s-a convocat comisia, nu știm de cine, s-a făcut, chipurile, un raport, cu toate că plenul nu aprobase ca să lucreze comisia concomitent cu plenul.

Deci, din punctul nostru de vedere, este un raport ilegal. Dar, ca să nu tot invocăm probleme regulamentare și să intrăm în normalitate, vă propun să retrimitem la comisie acest raport și, după aceea, sigur, pe măsură ce comisia va lucra, lucrurile să intre pe făgașul normal.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc și eu, domnule deputat.

Supun votului dumneavoastră această propunere de retrimitere la comisie.

Vă rog să votați.

 
 

99 de voturi pentru, 37 împotrivă, 7 abțineri.

Propunerea a fost însușită de Cameră.

Proiectul se întoarce la comisie.

Termen - 10 februarie 2011.

Am rugămintea, stimați colegi, să rămâneți în apropiere. Așteptăm membrii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci să vină cu raportul pe Ordonanța nr.50, când o să vă rog să dăm și votul final.

Doamnelor și domnilor deputați, membri ai Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, vă rog să ocupați locurile în sala de ședință.

Doamna deputat, aveți cuvântul.

Vă rog.

 
 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Domnule președinte,

V-aș ruga să propuneți și să fiți de acord să retrimitem pentru discutarea raportului la comisie Legea privind taxa de solidaritate acum, deoarece se discută și Ordonanța nr.50, comisia este întrunită și v-aș ruga să dați termen astăzi. Este vorba de suplimentare de venituri la buget. Eu nu înțeleg de ce se opune lumea. Dacă tot s-a întrunit Comisia pentru buget, finanțe și bănci, putem să discutăm și acele două-trei amendamente care sunt la proiectul nostru de lege. Și vă rog să aveți în vedere, comisia este întrunită, haideți să discutăm astăzi acest raport. Mai mult de 10 minute nu ne poate lua să discutăm 3-4 amendamente.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnul Mircea Dușa. Vă rog.

 
 

Domnul Mircea Dușa:

Domnule președinte,

Am apreciat de nenumărate ori felul în care dumneavoastră conduceți ședința și respectați regulamentul. Și o mai fac odată, chiar în prezenta președintelui dumneavoastră de partid. Nu suntem la talcioc și nici la târg. Am dat un vot, nu repetăm votul din Parlamentul României.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnilor colegi, mai doriți să interveniți?

Domnul deputat vicelider Eugen Nicolăescu.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință, aș putea fi rău, dar nu o să fiu, în sensul în care puteam să vă rog să dispuneți ca acei colegi care nu știu regulamentul să facă meditații.

Doamna, stimata noastră colegă nu știe regulamentul. Dacă s-a dat un vot, nu se revine asupra votului, stimată colegă! Dacă dumneavoastră veți găsi în regulament un singur cuvânt sau un singur rând care ne permite nouă să repetăm votul, o să facem acest lucru. Așa ceva nu există.

Ca atare, vă rog să studiați regulamentul!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnul Mircea Toader.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Vreau să-i spun domnului Nicolăescu că nu repetăm votul. Doamna a solicitat ca la comisie să se dezbată în seara asta.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnilor colegi, domnilor colegi, vă rog să mă ascultați cu atenție. Nu am să repun votul dumneavoastră retrimiterea la comisie, noi am votat retrimiterea la comisie. Am să revin însă asupra termenului pe care eu l-am fixat, termenul pe care eu l-am fixat, 10 februarie, fără să am o consultare cu liderii grupurilor parlamentare.

În urma unor discuții purtate cu o parte dintre aceștia, s-a apreciat că acest termen este mult prea lung. În această situație, în calitatea mea de președinte de ședință, stabilesc un alt termen, care este de 15 minute, din acest moment.

Deci, legea se retrimite comisiei pentru 15 de minute. Rog comisia să se întrunească pentru a analiza punctele de vedere avute în discuție.

Domnul deputat Máté. Vă rog.

 
 

Domnul Máté András-Levente:

Stimați colegi,

Domnule președinte,

Eu mă bucur că dumneavoastră ați retrimis pentru 15 minute. Într-adevăr, probabil este nevoie de taxa de solidaritate. Dar, așa cum este formulat, înseamnă că nu se poate aplica. Și vă citesc doar art.2: "persoanele fizice cu cetățenia română care dețin bunuri imobile..."; a deține nu este o noțiune juridică. Eventual ar trebui scris cei care „dețin în proprietate", pentru că deține și este detentor precar inclusiv chiriașul. Cred că acest chiriaș nu ar trebui să plătească această taxă de solidaritate. Ar trebui făcută o excepție cu privire la pensionari, mai ales la acele persoane care au redobândit, în baza Legii nr.10, ca restituire a patrimoniului confiscat.

De asemenea, ar trebui să facă excepție cei care au moștenit, dar nu se face această excepție.

De asemenea, nu apare nicăieri în lege unde se plătește și cine va recupera eventual, când nu se plătește, această taxă. Și aici mă abțin în ceea ce privește carențele. subliniez: într-adevăr, este nevoie de o taxă de solidaritate, dar a face doar o lege, așa, care nu poate fi aplicată... nu cred că Parlamentul se poate face de râs. (Aplauze.)

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Eugen Nicolăescu. Vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte,

Chiar credeam că dumneavoastră sunteți mai bun decât Roberta Anastase, în sensul că știți regulamentul și-l aplicați corect.

Vreți să ne demonstrați contrariul în seara asta. Să ne pară rău după Roberta Anastase. (Râsete.) Dacă intenționați, asta o să reușiți dacă veți continua în acest mod.

Dar, revenind la lucruri serioase, încerc să vă spun că dumneavoastră, dacă ați spus un termen, acel termen rămâne. Pentru că, altfel, dumneavoastră ne spuneți că suntem la piață aici. Și care dă mai mult, care dă mai puțin, poate să facă ce dorește. Totuși, suntem în Parlament. În consecință, eu cred că dumneavoastră glumiți, dacă spuneți că modificați termenul. pe de o parte.

Când v-am cerut retrimiterea la comisie a raportului, v-am specificat că, atunci când s-a făcut pretinsul raport, nu se întruneau condițiile regulamentare. ce să mergem să constatăm acum, într-un sfert de oră, ceva ce știm precis că este neregulamentar?

Deci, dacă vreți să fim serioși și să respectăm legea, încercați și dumneavoastră să vă comportați serios, așa cum cred că ar fi normal să facă un președinte de ședință al unui Parlament al unei țări membre a Uniunii Europene.

Dacă dumneavoastră nu doriți și persistați în greșeala în care nu știu cine v-a dus, probabil dragostea față de UNPR sau mai știu eu ce alte interese ascunse aveți și nu le-ați făcut publice, atunci nu avem decât o singură cale: să nu fim părtași la încălcarea brutală a regulamentului și să părăsim sala de ședință.

Vă rog să ne spuneți cum să procedăm: ori stăm aici, corect, și ne desfășurăm activitatea conform regulamentului, ori plecăm și vă lăsăm pe dumneavoastră să încălcați regulamentul. Hotărâți-vă cum să facem!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat, o singură precizare: termenul este atributul exclusiv al președintelui de ședință; termenul, stabilirea termenului este atributul exclusiv al președintelui de ședință.

Deci, în privința aceasta, nu am încălcat regulamentul. Am revenit asupra unui termen stabilit și nimic altceva. Din considerentele pe care eu le iau în calcul, și nu dumneavoastră.

Domnul deputat Dobre.

 
 

Domnul Ciprian Minodor Dobre:

Domnule președinte,

Distinse doamne colege și distinși domni colegi,

Nu mai există niciun fel de dubiu. Acestea sunt motivele pentru care Franța și Germania nu ne acceptă în spațiul Schengen! (Amuzament în sală.)

Din acest moment, în care nu există decizie politică instituțională, ci doar voința unuia care, din rândurile noastre, conduce o ședință a Camerei Deputaților și schimbă termenul din 10 februarie 2011, în ziua de astăzi, peste 15 minute, o astfel de instituție condusă de astfel de domni colegi ai noștri nu poate întruni considerentele politice pentru a sta de la egal la egal în fața unor țări europene, în care Parlamentul și instituțiile statului funcționează altfel. (Rumoare, vociferări.)

Răspundeți, răspundeți pentru acest lucru! Veți vedea, fără niciun fel de tăgadă, ați văzut și ieri, și veți vedea că atâta vreme cât vă veți purta cu imaturitate față de statalitatea românească, nimeni, niciodată, nu o să vă acorde credibilitate.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Mugurel Surupăceanu. Vă rog.

 
 

Domnul Mugurel Surupăceanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vreau să vă spun că am fost unul dintre cei care, din Comisia pentru buget, finanțe și bănci, am refuzat să particip la dezbaterile pe Proiectul de Lege privind taxa de solidaritate, dintr-un motiv foarte simplu. Este, poate, pentru prima oară când o inițiativă legislativă se face în interesul unui grup.

Taxa de solidaritate pe care Uniunea Națională pentru Progresul României a inițiat-o, pe lângă faptul că este un plagiat grosolan asupra unui proiect de lege lansat de mine cu multe luni înainte, este de fapt și o inițiativă care prevede, în mod intenționat, excluderea unor proprietăți de la legiferare.

De ce credeți că în această inițiativă lipsește, de exemplu, taxa de solidaritate aplicată bunurilor imobile de tip spații de birouri, bunurilor imobile de tip spații de depozite și alte tipuri de asemenea bunuri. În schimb, sunt prevăzute a fi impozitate doar bunuri care sunt asimilate locuințelor sau terenurilor.

Am să vă spun eu de ce lipsește această prevedere. Pentru că inițiatorii, o bună parte dintre ei, dețin asemenea bunuri. Este pentru prima oară când eu, în Parlament, în doi ani de zile de când sunt membru al acestei înalte instituții a democrației, observ că un grup de parlamentari, în frunte cu Gabriel Oprea, președintele UNPR, inițiază o lege în favoarea domniilor lor. Și vă spun că am avut aceste discuții și cu unii dintre foștii colegi de la PSD, actualmente la UNPR, le-am explicat că legiferează în interes propriu, că este o prevedere care oarecum poate fi asimilată unei încălcări chiar a legii și chiar a Codului penal și că este extrem de periculos să facem așa ceva în Parlamentul României.

Vă rog, stimați colegi, haideți să ne gândim mai bine, înainte de a introduce o lege care să legifereze și care să instituie o taxă doar pe o parte dintre bunuri, doar pentru că celelalte bunuri cad în zona de interes a unui grup clientelar dintr-un partid parazit în Parlamentul României, un partid care a fost până acum de toată lumea contestat, de toată lumea democratică contestat, și care vine să ne demonstreze că oricând, oricine poate să aducă în interesul propriu o lege care să-i servească și care să-i determine să obțină un anume avantaj. Este extrem de periculos să facem așa ceva.

De aceea, domnule președinte, stimați colegi, vă rog să lăsăm acel termen pe care dumneavoastră l-ați propus pentru luna februarie 2011. Avem suficient timp să medităm și să gândim mai bine la Comisia pentru buget, finanțe și bănci o formă care să corespundă și interesului național și bugetului României și, mai ales, să nu cadă sub prevederile Codului penal. Este foarte important să facem o lege bună, și nu o lege în pripă.

De aceea, haideți să lăsăm termenul din februarie 2011, mai ales că, domnule președinte, noi credeam că, odată cu evenimentul nefericit, numit "Roberta Anastase", am reușit să aducem în Parlament o mai bună disciplină și o mai bună respectare a regulamentului.

Aprobarea tacită pe care dumneavoastră și termenul pe care dumneavoastră l-ați propus, care, până la urmă, a fost aprobat tacit de plen, este, zic eu, indiscutabil și nu poate fi supus unui alt vot, cu atât mai mult cu cât cred că stabilim și o, să-i spunem, periculoasă excepție de la regulament.

Eu sper că va învinge rațiunea și sper că nu vom avea ocazia, tocmai la sfârșit de an, să ne facem de râs în fața oamenilor.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Stimați colegi, am asistat cu toții la discuțiile controversate legate de modul în care doriți să soluționăm această propunere legislativă. Este clar că lucrurile sunt controversate.

Am să vă propun o soluție de compromis. Comisia pentru buget, finanțe și bănci, care este abilitată să se pronunțe și asupra acestei propuneri legislative, este în acest moment întrunită în sala de ședințe.

Rugămintea mea ar fi ca această comisie să se pronunțe dacă pot acum să vină cu un proiect pe care să-l supunem dezbaterii astăzi, sau, dacă nu, proiectul rămâne pentru altă dată pe care comisia o va aprecia că se va putea respecta.

Domnule președinte, vă rog.

 
 

Domnul Viorel Ștefan:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă îmi este permis să vorbesc în numele comisiei, dacă-mi mai este permis și mai sunt recunoscut că reprezint această comisie, vă mulțumesc că mi-ați dat cuvântul.

Deci, noi am avut deja consultări în cadrul Comisiei pentru buget, finanțe și bănci pe marginea acestui proiect de lege. Din punct de vedere politic, grupul nostru parlamentar s-a poziționat în favoarea acestui proiect de lege.

Pe de altă parte, eu, personal, am avut o consultare cu unul dintre inițiatorii principali. Am discutat circa o oră pe marginea acestui proiect, pe argumente tehnice de cea mai bună-credință și eu și bănuiesc că și dânsul. Concluzia acestei discuții a fost următoarea: complexitatea abordării introducerii unei astfel de taxe în sistemul fiscal românesc impune o analiză foarte atentă, impune o analiză comparată cu legislația europeană care stă la originea sau din care s-au inspirat inițiatorii. Și, atunci, am concluzionat că luna ianuarie este o lună în care putem face consultări, putem să facem analize, putem lua puncte de vedere și de la alți specialiști din învățământul universitar, de la Academie, și în luna februarie putem, la nivelul Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, să ne pronunțăm în cunoștință de cauză.

A introduce în sistemul fiscal românesc o invenție, așa cum se profilează, soluția aceasta este o invenție fără cap, fără coadă, fără nimic. Înseamnă să ducem în derizoriu o idee care poate fi bună, pe care au mai avut-o și alții, cum spunea colegul nostru Mugurel Surupăceanu, acum un an de zile, ne spunea pe televizor că vrea un astfel de impozit și au fost discuții ample. Nu e o problemă simplă.

De aceea, eu, în numele comisiei, vă solicit, domnule președinte, haideți să respectăm termenul din luna februarie și eu mă angajez în numele comisiei că vom veni în fața plenului cu un raport elaborat într-o manieră profesională.

Aceasta este poziția mea și poziția comisiei, îmi permit să fac această ultimă afirmație.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule președinte, aș vrea din capul locului să precizez că nimeni n-a pus și nu va pune la îndoială calitatea dumneavoastră de președinte al acestei comisii, echilibrul dumneavoastră, rațiunea pozitivă este cunoscută.

Am rugămintea, însă, asupra următorului lucru: tot ceea ce dumneavoastră ați exprimat aici, neîndoielnic, cu maximă sinceritate, aș vrea să fie punctul de vedere al întregii comisii.

De aceea, v-aș ruga, durează doar cinci minute, să vă retrageți, să discutați cu comisia, să vă întoarceți, dacă acesta este punctul de vedere, rămânem pe acest punct de vedere. Am această rugăminte și rog membrii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, este vorba de 3-4 minute.

Între timp, noi ne pregătim pentru a dezbate ordonanța. Vă rog, în sala Biroului permanent, membrii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, pentru a vă pune de acord în această privință.

În același timp, începem dezbaterile pe Ordonanța nr.50.

Aștept raportul, până când comisia se hotărăște să redacteze raportul suplimentar.

Domnul deputat Dobre, vă rog.

 
 

Domnul Ciprian Minodor Dobre:

Domnule președinte,

Aceeași chestiune pe care am mai ridicat-o: care va fi termenul de depunere a amendamentelor. Aș vrea să primesc și eu în seara aceasta textul și poate am de făcut un amendament sau două, pe această taxă de solidaritate sau cum îi spuneți dumneavoastră sau alți domni, că eu cred că și asta-i interesează pe distinșii colegi, atât din majoritate, cât și din Opoziție, care este termenul pentru amendamente.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Așteptăm raportul suplimentar al comisiei pentru a intra în dezbatere.

Domnilor colegi,

Vă rog să ocupați locurile în sala de ședință.

Dați-mi voie să îi urez domnului Prigoană Silviu La mulți ani!, astăzi este ziua domniei sale.

La mulți ani, domnule deputat! Să vă dea Dumnezeu tot binele din lume și mulți, mulți ani! (Aplauze.)

Domnule președinte,

Vă rog să informați plenul Camerei cu soluția pe care ați găsit-o la nivelul comisiei.

 
 

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Noi nu dăm o soluție, ci facem o propunere plenului. Deci, comisia vă propune următoarea abordare: în cursul vacanței din ianuarie, după 20 ianuarie, comisia să aibă o sesiune extraordinară, în care să ia în dezbatere acest proiect și termenul de depunere a raportului să rămână cel de la începutul lunii februarie. Deci să depunem raportul, totuși, în prima jumătate a lunii februarie, pentru că, mai mult ca sigur, nu vom putea tranșa această inițiativă și nu vom putea întocmi raportul într-o singură dezbatere.

Deci începem din 20 ianuarie și respectăm termenul de depunere a raportului în 10, 11 februarie, nu știu, nu mi-e clar exact cum cade ziua respectivă.

Aceasta este concluzia însușită cu unanimitate de voturi de membrii comisiei.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolăescu, vă rog. Nicolicea. M-ați omorât astăzi, cu toții.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Cred că suntem supărați amândoi pentru confuzie. Fiecare va fi supărat pentru confuzia asta.

Vroiam să vă spun că, împotriva evidenței și a calendarului, nu avem ce să facem, asta este. Sper ca, până la data aceea, toți deputații să înțeleagă că e timpul să sacrifice o parte din averea șefilor lor, pentru că din cauza asta nu s-a făcut niciodată o astfel de lege, pentru că șefii de la toate partidele sunt foarte bogați și-și apără privilegiile și averea.

Voci din sală:

Boc nu e bogat!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnilor colegi,

Domnule Eugen Nicolăescu, dacă toți șefii ar fi bogați ca șefii Partidului Democrat Liberal, ar fi vai și vai de lumea asta.

Domnul coleg, vă rog.

 
 

Domnul Horia Cristian:

Domnule președinte,

Totuși, n-am înțeles care-i termenul de depunere a amendamentelor, că eu am vreo sută de amendamente la această lege și aș vrea să știu când le depun, ca să le dezbatem în comisie.

Care-i termenul de depunere a amendamentelor?

O voce din sală:

2020!

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat și domnilor colegi,

Noi astăzi suntem în fața unui raport. Amendamentele au fost depuse la vremea când s-a dezbătut, la nivelul comisie, raportul respectiv. Astăzi suntem în fața unei prelungiri sau o retrimitere a raportului pentru o nouă reexaminare, o aprofundare a acestui act normativ.

În consecință, domnule Viorel Ștefan, amendamente mai pot fi depuse la comisie?

 
 

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte,

De multe ori, chiar cu riscul de a încălca regulamentele noastre, noi, la comisie, am luat în dezbatere și amendamentele depuse peste termen, pentru că am apreciat că oricând poate să vină o idee bună și ar fi păcat să regretăm că n-am luat-o în dezbatere.

De aceea, rugămintea mea este, până intrăm în dezbatere în sesiune extraordinară, să primim amendamentele dumneavoastră și în timpul dezbaterilor le primim.

Cu o singură rugăminte, nu cumva după aceea, să vină secretarul general să facă anchetă dacă nu cumva s-au depus amendamente peste termen, așa cum s-a întâmplat la Legea bugetului, când stafful comisiei, în loc să ne asiste la dezbateri, a trebuit să reconstituie la minut cum s-au depus 13000 și ceva de amendamente, ca să concluzioneze că s-au depus peste termen doar 194, ceea ce a dezamăgit foarte mult conducerea executivă a Camerei.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Eu recomand comisiei să încerce până în 20 ianuarie să finalizeze raportul, în așa fel încât în prima săptămână a ședinței din sesiunea din februarie să poată intra în dezbaterea în plenul Camerei Deputaților.

Domnul Mircea Dușa.

 
 

Domnul Mircea Dușa:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vreau doar să fac o precizare și o corectare de eroare materială a domnului Nicolicea: nu toți șefii partidelor sunt bogați. Domnul Boc, de exemplu, nu este un șef de partid bogat. (Râsete în sală.)

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. (PL-x 456/2010) (rămas pentru votul final)

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumim opoziției pentru această constatare.

Stimați colegi,

Am în față raportul suplimentar, pe care Comisia pentru buget finanțe l-a prezentat la Ordonanța nr.50.

Dați-mi voie să intrăm în dezbaterea Ordonanței de urgență nr.50/2010.

Domnul deputat Nicolăescu, doriți să interveniți pe procedură? Vă rog.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Ați dorit ca raportul suplimentar la proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50 să se facă într-un sfert de oră și, după aceea, să intre în plen, să fie discutat, încălcând, în mod evident, Regulamentul care spune că trebuie să fie un termen de când se distribuie raportul tuturor deputaților, astfel încât aceștia să cunoască prevederile din raport și să exprime votul lor în cunoștință de cauză.

Așa arată raportul înlocuitor. (Domnul deputat Gheorghe-Eugen Nicolăescu arată spre sală raportul, care este voluminos.)

Dacă dumneavoastră credeți că ăsta poate fi discutat acum, fără să treacă un termen de măcar 24 de ore, însemnează că vă bateți joc de Parlament.

Noi vom părăsi lucrările.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Vă rog, domnul deputat Marian Neacșu, vă rog.

 
 

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Subscriu la cele spuse anterior de domnul deputat Eugen Nicolăescu și mă întreb acum: dacă nu putem să discutăm decât peste 24 de ore acest raport, cum a reușit Comisia pentru buget, finanțe să conceapă, totuși, un astfel de raport în 15 minute? Dacă nu cumva a fost preluată metodologia patentată cu foarte mult sârg la alegerile prezidențiale, așa cum s-a votat la Paris, cum s-a votat la Chișinău și cum s-a votat în alte locuri.

Încă o dată vreau să certific și eu faptul că mi se pare cât se poate de logic ca un raport de asemenea dimensiune și de asemenea importanță pentru o problemă atât de importantă pentru cetățenii români, cel puțin cele 24 de ore care au fost solicitate de antevorbitorul meu sunt absolut necesare.

Vă rog, domnule președinte, ca și în numele Grupului PSD să luați în calcul posibilitatea de a discuta acest raport în cel mai bun caz mâine dimineață.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul deputat Bud, vă rog.

 
 

Domnul Nicolae Bud:

Așa, pentru restabilirea adevărului, fiindcă distinșii mei colegi care au fost înaintea mea la microfon au dezinformat plenul Camerei, de fapt raportul comisiei a fost depus mult mai devreme. Parlamentarii, deputații în speță, au avut posibilitatea să se documenteze asupra amendamentelor. Ce s-a întâmplat acum o jumătate de oră, în cele 15 minute în care a avut termen comisia de specialitate, ea s-a pronunțat asupra doar a nouă probleme, a nouă articole din vastul raport pe care distinșii noștri colegi îl au în față.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Aceste precizări conduc spre concluzia firească că putem trece la dezbaterea raportului în această ședință.

Vă rog, deci, să vă pregătiți.

Da, domnul lider Mircea Dușa.

 
 

Domnul Mircea Dușa:

Domnule președinte,

V-am creditat cu multă încredere în conducerea ședințelor Camerei.

Văd că dumneavoastră începeți să greșiți și greșiți intenționat. În aceste condiții în care, din nou, încălcați prevederile Regulamentului, noi nu putem să vă girăm cu prezența noastră și părăsim sala.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Faceți o mare greșeală. Nici nu realizați cât pierdeți plecând din sala de ședințe în acest moment. Eu nu pot decât să regret că nu vom participa la o confruntare foarte serioasă.

Stimați colegi,

Potrivit prevederilor art.115 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Urmează să trecem la dezbaterea proiectului.

Inițiatorul? Are cuvântul inițiatorul. Inițiatorul nu mai are de adăugat în plus nimic la ceea ce a spus de-a lungul timpului.

Dau cuvântul reprezentantului comisiei. Da, am înțeles că dezbaterile generale au avut loc într-o ședință când eu am lipsit.

Intrăm în dezbaterea pe articole.

Numărul curent 1, dacă sunt observații?

Numărul curent 2?

Numărul curent 3?

Numărul curent 4?

Pozițiile 5? 6? 7? 8? 9? 10?

N-ați modificat nimic aici, ați lăsat cum a vrut inițiatorul.

Pozițiile 11? 12? 13? 14?

La poziția 14 avem un amendament.

Dacă dorește cineva să intervină? Nimeni.

Amendament admis, dar poate e cineva care vrea să-l comenteze.

Pozițiile 15? 16? Fără amendamente.

Poziția 17? Un amendament admis nemodificat.

Pozițiile 18, 19, nemodificate.

Pozițiile 20, 21, 22, 23, 24, 25? La poziția 25 dorește să intervină cineva? Nu.

Poziția 26, fără amendamente; 27, 28, 29 așișderea; 30, fără amendament; la poziția 31, un amendament admis, dacă dorește cineva să-l comenteze? Nu.

Pozițiile 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42.

Pozițiile 43, 44, nu sunt observații; 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57.

Procedură. Măcar, cât de cât, mai faceți și dumneavoastră opoziție, că n-are sare, n-are piper această dezbatere.

Vă rog, domnul Pambuccian, pe procedură.

 
 

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Am următoarea rugăminte. Așa cum am spus la dezbaterile generale, o parte dintre noi dorim ca această ordonanță să iasă în forma inițiată de Guvern. Ca să nu blocăm trecea aceasta a amendamentelor unde nu există observații, o să vă rog ca, înainte de votul final, să ne dați posibilitatea, celor câțiva care dorim forma inițiată de Guvern, să votăm în bloc amendamentele care au fost făcute la comisie, ca să readucem legea în forma inițiată de Guvern... ăia, câțiva, care vrem asta.

În felul acesta, nici nu încetinim mersul legii, dar ne putem exprima și noi, pentru că altfel am fi într-o situație complicată. Noi vrem să votăm Ordonanța nr.50, dar vrem s-o votăm în forma aceea și atunci ar însemna să treneze foarte mult această ședință.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc și eu.

Domnul deputat Márton Árpád.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Din păcate, asta nu se poate. Conform Regulamentului, pentru orice amendament al comisiei, pe care doriți să-l supuneți votului, trebuie să interveniți și să solicitați supunerea la vot a amendamentului respectiv. Dacă amendamentul respectiv nu trece, rămâne varianta Guvernului.

Deci, de acum încolo, pentru articolele care au trecut așa rămân, pentru celelalte puteți să faceți această... Pentru că, altfel, se consideră, conform Regulamentului nostru – așa cum este el actualmente – se consideră adoptate. Ulterior, nu se supune votului, tot conform Regulamentului, niciun amendament care este contrar textelor adoptate.

 
 

Domnul Varujan Pambuccian:

Atunci, domnule președinte,

O să vă rog ca, pentru această minoritate a minorităților, să procedăm așa.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Márton Árpád, dar precizați exact litera și spiritul Regulamentului.

În consecință, nu există o altă modalitate.

Mergem mai departe, pozițiile 57, 58, 59, 60, 61, da...

Domnule deputat, acolo unde aveți vreun amendament respins, o să vă rog să vă prezentați la tribună pentru a-l supune atenției plenului Camerei Deputaților.

Deci eu am raportul cu amendamentele admise, dar pot fi comentate și supuse votului dumneavoastră și amendamentele respinse.

 
 

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Am o întrebare: când cineva vrea o lege în forma dată de inițiator nu depune amendamente.

În consecință, nu are cum să aibă amendamente admise sau respinse. Că el vrea legea așa cum a făcut-o inițiatorul.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat,

Dacă raportul pe care-l supun atenției dumneavoastră nu vă convine, votați împotriva raportului. Nu aveți altă soluție.

Vă rog, domnule deputat Mate, vă rog.

 
 

Domnul Máté András-Levente:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

E foarte clar. Ar trebui supus de dumneavoastră, domnule președinte, fiecare amendament admis în comisie. Dacă nu trece la vot, înseamnă că rămâne varianta inițială a ordonanței.

Deci asta era ideea și așa am făcut tot timpul.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Domnule coleg, întotdeauna s-a supus votului atunci când au fost obiecții la amendamentul la care comisia a modificat articolul inițiatorului.

 
 

Domnul Varujan Pambuccian:

Atunci, nu pot să vă spun decât un lucru generic, că avem la fiecare amendament admis și dorim votarea fiecăruia în parte.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Am înțeles. Am să respect această solicitare și fiecare amendament îl supun votului dumneavoastră. Evident, de acum înainte.

La poziția 62, Capitolul V, avem amendament la art.58 alin.(1).

Supun votului dumneavoastră amendamentul la art.58 alin.(1).

Cine este pentru amendamentul comisiei?

Vot electronic, domnule Toader. Ți-a rămas mâna spânzurată în aer.

 
 

99 de voturi pentru, nouă abțineri, opt împotrivă.

Amendamentul comisiei a fost adoptat.

La pozițiile 62, 63 nu avem amendamente; 64 asemenea, 65, 66, 67 fără amendamente; 68 fără amendamente; poziția 69, fără amendamente.

La poziția 70, Secțiunea a 3-a, "Rambursarea anticipată", este un amendament care vizează art.66, care se modifică și va avea cuprinsul pe care-l regăsiți în raport.

Supun votului dumneavoastră acest amendament al comisie!

Vă rog să votați.

 
 

Cu 103 voturi pentru, 15 abțineri și cinci împotrivă, amendamentul comisiei a fost adoptat.

La poziția 71 nu avem amendamente.

La pozițiile 72, 73 și 74 nu avem amendamente.

La poziția 75 avem un amendament la art.71, care se modifică și va avea cuprinsul prevăzut în raport.

Supun votului dumneavoastră acest amendament al comisiei.

Vă rog să votați.

 
 

105 voturi pentru, 16 abțineri și patru împotrivă, amendamentul comisiei a fost adoptat.

Să-i comunicăm și domnului Eugen Nicolăescu, pentru că este al domniei sale.

Poziția 76, fără amendamente; 77, de asemenea; pozițiile 78, 79, 80, 81, 82, fără amendamente.

Poziția 83, Capitolul IX, "Alte dispoziții". Aici avem o modificare a art.79 alin.(1), care are, așa cum vă spuneam mai înainte, următorul cuprins... îl regăsiți în raport.

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Vă rog să votați.

 
 

Avem 107 voturi pentru; 21 abțineri și patru voturi împotrivă.

Amendamentul comisei a fost adoptat.

La poziția 84 nu avem amendamente.

La poziția 85 avem un amendament, o modificare a art.81.

Supun votului dumneavoastră acest amendament al comisiei.

Cine este pentru? Vă voteze pe da.

 
 

Cu 104 voturi pentru, 20 abțineri și 3 împotrivă, amendamentul comisiei a fost modificat.

La poziția 86 este un amendament al comisiei prin care art.82 se modifică.

Vă rog să urmăriți structura acestui articol în forma propusă de către comisie și să vă decideți cu cine votați.

Vă rog, votul dumneavoastră, domnilor.

 
 

104 voturi pentru, 4 împotrivă, 21 de abțineri.

Amendamentul a fost votat.

Pozițiile 87, 88, 89, 90, 91, 92... 91 nu are amendamente, la poziția 92 avem un amendament la art.88, după alin.(2), se introduce un nou alineat, alin.(21), cu cuprinsul pe care îl găsiți în rapoartele pe care le aveți cu toții în fața dumneavoastră.

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Vă rog să votați.

 
 

Avem 100 de voturi pentru, două împotrivă, 25 de abțineri.

Amendamentul a fost adoptat.

La poziția 93, "art.89 se modifică și va avea următorul cuprins..." pe care nu vi-l citesc. Dumneavoastră l-ați citit deja, dar îl supun votului dumneavoastră.

Vă rog să votați.

 
 

105 voturi pentru, 4 împotrivă, 90 abțineri.

Amendamentul a fost modificat.

La poziția 94 nu avem amendamente.

Poziția 95, avem un amendament al comisiei: "art.91 se modifică și va avea următorul cuprins..."

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Cine este pentru? Vă rog să votați.

 
 

104 voturi pentru, 4 împotrivă, 21 abțineri.

Amendamentul a fost adoptat.

La poziția 96 nu avem amendamente, nici la poziția 97 și nici la poziția 98, dar, în schimb, avem la poziția 95 un amendament care vizează articolul 95, ce "se modifică și va avea următorul cuprins..."

Dacă cineva din sală vrea să-l citească? Nu, atunci nu-l citim.

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Cine este pentru? Vă rog să votați.

 
 

97 de voturi pentru, 7 împotrivă, 24 abțineri.

Amendamentul a fost adoptat.

La poziția 100 nu avem amendamente.

La poziția 101 avem un articol nou, art.II.

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Vă rog să votați.

 
 

101 voturi pentru, 4 împotrivă, 24 abțineri. Amendamentul a fost adoptat.

La poziția 102 nu avem amendamente.

Cu aceasta, stimați colegi, am epuizat raportul, dezbaterea pe marginea raportului comisiei sesizate în fond, acest raport suplimentar...

Da, procedură?

Domnul deputat Merka, pe procedură.

 
 

Domnul Adrian-Miroslav Merka:

Mă scuzați.

Stimați colegi,

Domnule prim-ministru,

Stimați domni miniștri

Domnilor colegi,

Am avut amendamente depuse, respinse, am considerat că, într-adevăr, mi-am susținut la comisie unde comisia a avut de analizat, a fost o decizie grea pentru noi toți, o muncă asiduă, împreună cu ministerul și cu toți cei din comisie.

Toți colegii știu, am lucrat aproape două luni de zile pe această ordonanță și, din păcate, spun o victorie de etapă a fost a altora. Bineînțeles că prin vot sperăm să putem să aducem la acel numitor comun acest punct din acea scrisoare ca, într-adevăr, să fim la un numitor comun cu toți ceilalți.

Sperăm că vom putea să facem mult mai mult data viitoare.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Oltean:

Da. Mulțumesc.

Stimați colegi,

Ați constatat, am epuizat dezbaterea pe articol.

Votul final, mâine dimineață la ora 9.

Am rugămintea ca mâine dimineață să nu lipsim, să putem să asigurăm cvorumul pentru ca votul final să poată fi un succes, iar la 9,30, ședința comună privind dezbaterea moțiunii de cenzură.

O seară bună tuturor.

Doamne ajută!

Ne vedem mâine dimineață.

 
 

*

Ședința s-a încheiat la ora 20,46.

 
     

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 19 november 2019, 2:55
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro