Plen
Ședința Camerei Deputaților din 14 iunie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.77/24-06-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-06-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 14-06-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 iunie 2011

17. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.124/2010 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.69/2002 privind regimul juridic al cărții electronice de identitate. (PL-x 142/2011). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 142/2011

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

  ................................................

15. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.124/2010 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.69/2002 privind regimul juridic al cărții electronice de identitate.

Procedură de urgență.

Reprezentantul Guvernului, vă rog.

Domnul Mihai Capră:

Cadrul normativ privind implementarea cărții electronice de identitate este reprezentat de Ordonanța Guvernului nr.69/2002 privind regimul juridic al cărții electronice de identitate.

Potrivit dispozițiilor art.1 alin.(1) din acest act normativ, cartea electronică de identitate trebuia introdusă cu data de 1 ianuarie 2011.

Ținând seama de neîndeplinirea condițiilor referitoare la asigurarea suportului tehnic necesar emiterii cărților electronice de identitate, a devenit imperativă modificarea termenelor prevăzute la art.1 alin.(1) și art.3 din OG nr.69/2002.

Corelativ, a fost necesară modificarea termenelor prevăzute la art.4 alin.(2) din același act normativ, a căror îndeplinire este condiționată de asigurarea principalelor componente ale proiectului cărții electronice de identitate.

De asemenea, se are în vedere instituirea unui mecanism flexibil, care să permită stabilirea, prin hotărâre a Guvernului, a datei la care se va pune în circulație cartea electronică de identitate, a datei la care se va realiza platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic de emitere a cărții electronice de identitate.

De asemenea, s-a avut în vedere reformularea normelor prin care se stabilesc termene până la care autoritățile publice centrale și locale, precum și serviciile descentralizate județene au obligația să asigure echipamentele și programele informatice necesare.

Având în vedere aceste considerente, vă rugăm să adoptați Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.124/2010.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, vă rog.

Domnul Ion Călin:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a fost sesizată cu dezbaterea pe fond - în procedură de urgență - a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.124/2010 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.69/2002 privind regimul juridic al cărții electronice de identitate.

Conform dispozițiilor art.75 din Constituția României, republicată, și ale art.92 alin.(9) 1. din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră, a adoptat proiectul de lege în ședința sa din 21 martie 2011.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea Ordonanței Guvernului nr.69/2002 privind regimul juridic al cărții electronice de identitate, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere necesitatea îndeplinirii cumulative a etapelor privind reconfigurarea sistemului național informatic de evidență a populației și lipsa resurselor financiare pentru modernizarea acestuia, prevăzute, inițial, în legislația specificată, dar care nu își mai găsesc reglementarea ca urmare a modificărilor intervenite în legislația privind datoria publică.

Membrii Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic au examinat proiectul de lege în ședința din data de 12 aprilie a.c.

În urma examinării și a intervențiilor care s-au făcut în comisie, membrii comisiei au hotărât - în unanimitate - să supună plenului Camerei Deputaților aprobarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.124/2010 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.69/2002 privind regimul juridic al cărții electronice de identitate, în forma adoptată de Senat.

În raport de obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Nefiind nici amendamente, urmează votul final, pe marginea acestui proiect de lege.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 7 iunie 2020, 3:05
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro