Nicolae Bud
Nicolae Bud
Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/23-09-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 14-09-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
    1.1 Nicolae Bud - intervenție referitoare la începutul unui nou an școlar;

 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

  ................................................

Bună dimineața, domnule deputat, aveți trei minute.

Domnul Nicolae Bud:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Școala românească și-a deschis porțile. Își începe noul drum sub stele și către multele și ambițioasele ținte urmărite. M-am aflat și eu, mărturisesc, în cursul zilei de alaltăieri, cu aceeași nedezmințită emoție, printre participanții la una din miile de festivități de pe cuprinsul țării, desfășurate sub semnul clopoțelului inaugural.

O spun cu sinceritate, porneam, la începutul dimineții, spre una din școlile Maramureșului, cu sentimentul că port sub braț ghiozdanul plin de cărți neatinse și caiete neîncepute, pixuri și creioane colorate, rechemat, ca de fiecare dată, de emoțiile de peste ani la fiecare convocare în fața tablei de lângă catedra promițătoare să dezlege mistere de tot felul.

Mă las furat de asemenea reverii la întâlnirile mele ca elev cu dascălii, cu orele de clasă, cu învățătura lor. Dar mă simt și dator să reflectez, o dată în plus, la rosturile școlii și la răspunderile ei. Își are școala noastră vârstele ei frumoase și nume glorioase - i-aș putea aminti pe Gheorghe Lazăr, Titu Maiorescu, Spiru Haret și nu numai ei, în fulgurarea veacurilor - în afirmarea ei ca adunare de slujitori de sfinte idealuri, educație poliedrală a celor aflați la ora deplinei receptivități, apărarea valorilor autentice, modelarea multifacială a viitorului om al cetății.

Viitorul țării, o știm prea bine, depinde de felul în care școala reușește să-și îndeplinească misiunile sale diurne. Atitudinea, pregătirea și comportamentul în societate al adultului de mâine depinde hotărâtor de capacitatea școlii ca laborator de sesizare la timp a naturii, conținutului și profunzimii ecuațiilor la care școlarii de acum vor trebui să participe la cotele maturității.

Este percepția mea cu privire la repetatele căutări în caligrafierea rolului școlii în societatea românească prin diversele paliere ale evoluției. E drept, am asistat, din păcate, la atâtea experimente, cu sau fără rost, cu reușite palpabile ori cu eșecuri răsunătoare, fără a izbuti să ne înscriem în des citatul Clopot al lui Gauss, în acel mers lipsit de sinuozități către construcția atât de așteptată și pe bună dreptate îndelung clamată. Ne dorim un învățământ de calibru european validat de realitate.

Sper din tot sufletul ca reașezările de ultimă oră să confirme un mers al lucrurilor în școala noastră pe toate palierele, în măsură să ne confere satisfacțiile dorite.

Acest nou an de învățământ începe cu ochii turmentați de rezultatul neconvenabil, usturător, al celui mai recent examen de bacalaureat. Este, să recunoaștem, o decepție pentru noi toți. O suferință care se instalează în noi, plasată nu doar deasupra taberelor implicate. elevi, absolvenți și profesori. Ne doare în egală măsură ca manageri în sistemul educațional, ca părinți, ca simpli cetățeni. De ce am ajuns aici? Cât de repede putem îndepărta zgura acumulată de valul rezultatelor mediocre? Este important de știut și mai importantă, cred, devine capacitatea de a acționa pentru a reda școlii de toate gradele încrederea în forțele sale, de a-i oferi dreptul la autoritate și prestigiu.

Să recunoaștem, privirea critică, analiza capabilă să developeze sursele eșecurilor din durata școlii nu este tot una cu stropșirea interminabilă la adresa dascălilor de toate vârstele, invectivarea școlii ca sistem, ignorarea stărilor de nemulțumire acumulate inevitabil în această sferă activă a societății, ce trebuie să ne rămână dragă prin oamenii care o slujesc și prin efortul sistematic al omului de la catedră de a-și face cu onestitate, cu bun-simț, cu competență datoria.

Așteptările noastre, în orice domeniu, încep prin încrederea în actorii de bază implicați în proces.

Ascultând luni dimineață clinchetul de clopoțel risipit peste țară, aveam a rosti în sinea noastră, odată cu dorința de a fi un an mănos prin bunele rezultate și investiția de încredere în oamenii școlii, în truda lor făcută cu bună-credință, lăsându-le și lor dreptul la spusele lui Luther, "La nimic nu-ți folosește să crezi în iertarea păcatelor dacă nu crezi, cu deplină convingere, că păcatele toate ți-au fost iertate.", iar nouă tuturor, amintindu-ne drept avertisment un crez exprimat adesea: "Dacă tinerii de azi nu găsesc perspective pentru viață, prezentul nostru este greșit și rău".

Și, în încheiere, Dumnezeu să ne ajute să avem în școlarii de azi cetățenii destoinici și bravi pe care îi așteaptă la lucru societatea de mâine!

Vă mulțumesc.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc mult, domnule deputat. O zi frumoasă! Un respect adus profesorilor! Din păcate, cei care au mai rămas au salariile de ne dau copiii pe care îi dau: acasă, fără bacalaureat. Asta-i viața! Mergem înainte. Măcar să-i respectăm noi.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 2 martie 2021, 19:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro