Petru Călian
Petru Călian
Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/23-09-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 14-09-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.20 Petru Călian - declarație politică cu tema "Început de sesiune parlamentară";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Petru Călian:

"Început de sesiune parlamentară"

Am început această sesiune parlamentară cu o serie de propuneri legislative, printre care modificarea Legii parteneriatului public-privat și a Legii pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice.

Potrivit legii parteneriatului public-privat, desfășurarea procedurii de selecție a investitorilor privați și atribuire a contractului de parteneriat pulic-privat se face în baza unor norme proprii elaborate de către fiecare partener public. Credem că un domeniu de interes precum cel al parteneriatului public-privat trebuie să beneficieze de o reglementare unitară, aplicabilă la nivelul întregii țării, cel puțin prin impunerea unor reguli și cerințe minime, obligatorii, în special în ceea ce privește procedura de atribuire. În caz contrar, se creează condiții ca unele autorități, centrale sau locale, să acționeze discreționar și să introducă reglementări ce aduc atingere principiilor care stau la baza legii și interesului general de dezvoltare a parteneriatului public în România.

Licitațiile și legislația implicit întâmpină dificultăți majore atunci când se contestă o anumită licitație, se blochează procesul atribuirii, iar proiectul pentru care s-a licitat stagnează poate ani de zile din cauza lacunelor legislative.

A doua propunere face referire la violența stradală. Luând în considerare faptele numeroase de violență în urma cărora victima agresată, de frica unor repercusiuni, nu depune plângere împotriva agresorului, considerăm oportună modificarea legii, astfel încât poliția să poată acționa și sancționa agresorul, fără a mai fi nevoie ca victima să depună plângere împotriva agresorului.

Teama și sentimentul de insecuritate resimțite de cetățeni sunt invocate din ce în ce mai mult. Violența stradală reprezintă forma de violență care a reușit, în ultimii ani, prin consecințele deosebit de grave pe care le are, să atragă atenția asupra acestui fenomen și să se găsească modalități de intervenție necesare prevenirii acesteia. Auzim zilnic de violență stradală, dar nu-i acordăm atenție până când noi înșine sau cineva drag nouă devine victima unei crime violente sau agresiuni fizice.

Violența stradală este o realitate a zilelor noastre, realitate ce nu trebuie ignorată de niciunul dintre noi. Criminalitatea a devenit un fenomen social care se regăsește atât în trafic, cât și în locuri publice intens circulate.

Poliția Română are rolul de a proteja indivizii acestei societăți, de a preveni actele deviolență și de a sancționa persoanele vinovate de aceste acte ilegale. De asemenea, această instituție are nevoie de o legislație promptă prin care să poată interveni atunci când, de exemplu, victima unei agresiuni își retrage plângerea împotriva agresorului, chiar dacă acesta i-a cauzat răni grave. Prin modificarea adusă legii, agresorii, prinși în flagrant, vor putea fi pedepsiți cu închisoarea de la 3 luni la 2 ani, sau cu amenda între 2500 lei - 5000 lei.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 2 martie 2021, 20:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro