Marius Cristinel Dugulescu
Marius Cristinel Dugulescu
Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/23-09-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 14-09-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.45 Marius Cristinel Dugulescu - declarație politică privind "Riscurile și oportunitățile reglementării activității de lobby în România";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Marius Cristinel Dugulescu:

"Riscurile și oportunitățile reglementării activității de lobby în România"

Activitatea de lobby se definește ca fiind aceea de comunicare, promovare a unui interes legitim și legal al unei persoane juridice, al unei organizații neguvernamentale cu scopul declarat și bine determinat de influențare a deciziei publice, în procesul legislativ și de reglementare.

În aparență, nevoia legiferării activității de lobby în România este irecuzabilă, dar trebuie să admitem faptul că acest concept este profund alterat de o diversitate de practici nelegitime, care concurează cu forme de corupție instituționalizate; de aceea, trebuie să privim cu prudență și înțelepciune modelul de reglementare a unei astfel de legi în mediul economic și social românesc.

Riscul major al reglementării activității de lobby în România, în acest moment, este în strânsă conexitate cu lipsa de maturitate și cu deficiențele structurale existente în dialogul pertinent cu autoritățile publice, astfel încât o potențială lege a activității de lobby ar putea fi interpretată ca o sursă potențială de corupție, și nu ca o activitate de reprezentare a unor interese ab initio legitime.

Legiferarea lobby-ului se poate produce doar după consultări constante și substanțiale cu organizațiile nonguvernamentale specializate în domeniu, cu firmele de consultanță, cu reprezentanții marilor companii, pentru a impune un cadru legislativ adecvat și bine consolidat acestei probleme sociale.

Activitatea de lobby trebuie să se diferențieze de traficul de influență, de presiunea ilegitimă a diverselor grupuri de interese economice sau politice, și mai ales trebuie profund profesionalizată, fiind practicată de experți în drept, finanțe, marketing, care pot formula argumente solide în favoarea unei decizii de interes public.

În România, conotația negativă a industriei de lobby/advocacy derivă din eludarea oricăror principii etice de către unele grupuri de interese, care își descalifică din start promovarea acelui obiectiv care contravine interesului public, binelui comun. Activitatea de lobby lipsită de aplicații etice eșuează lamentabil în zone obscure ale corupției sau traficului de influență în domeniul achizițiilor publice, energiei, sectorului companiilor de stat, sau în domeniul regimurilor concurențiale.

Activitatea de lobby/advocacy reprezintă un punct forte în orice democrație consolidată care a reglementat în mod adecvat dialogul instituțional dintre autoritățile publice, dintre firma de lobby și decident. Dar în actualul context românesc, distincția clară și bine determinată dintre corupție, trafic de influență, promovarea nelegitimă a intereselor particulare ca fiind interese publice, trebuie articulată și reglementată cu maximă prudență și profesionalism pentru a nu crea o lege în contratimp și mai ales în contra interesului public, prin interpretările eronate impuse textului legal neșlefuit.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 2 martie 2021, 19:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro