Gheorghe Dragomir
Gheorghe Dragomir
Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/23-09-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 14-09-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.58 Gheorghe Dragomir - declarație politică intitulată "Bulibășeala din învățământul românesc continuă!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Gheorghe Dragomir:

"Bulibășeala din învățământul românesc continuă!"

Anul 2011 a fost marcat de notele slabe obținute la examenul de bacalaureat, care a demonstrat încă o dată scăderea continuă a calității învățământului din România, cauzată de indiferența guvernanților față de școală.

Ministrul Daniel Funeriu probează încă o dată că există motive temeinice pentru a-i cere demisia. Astfel, așa-zisa "clasificare" a universităților, în loc să introducă mai multă ordine în învățământul superior, creează și mai multă confuzie. Criteriile folosite în această "clasificare" nu sunt suficient de clare și nu sunt cele europene. Invocarea Asociației Europene a Universităților în sprijinul acestei clasificări nu este corectă, deoarece această asociație nu face clasamente, ci eventual dă sfaturi, evaluează și informează asupra metodologiei. Există instituții europene specializate care fac asemenea ierarhizări, instituții care nu au participat însă la operațiunea domnului Funeriu.

Cu siguranță o viitoare evaluare și clasificare instituțională, alta decât aceea realizată sub egida domnului ministru Daniel Funeriu, va fi mai conformă cu realitățile învățământului superior românesc.

Constatăm, de asemenea, că domnul Daniel Funeriu nu a promovat încă, prin ordin de ministru, unele metodologii și programe de studiu absolut necesare începerii actului de predare-învățare în învățământul preuniversitar. Printre restanțele majore ale MECTS privitoare la implementarea Legii educației se numără și faptul că nu a fost promovată încă Metodologia de organizare și desfășurare a concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar. Aceste concursuri ar fi deschis o cale reală de depolitizare a conducerii grădinițelor, școlilor și liceelor și, în lipsa acestora, inspectorii generali școlari numiți politic își continuă demersurile de numire a directorilor și directorilor adjuncți pe criterii strict clientelare.

În discursul său cu ocazia deschiderii anului școlar preuniversitar 2011- 2012 primul-ministru Emil Boc spunea:

"Generații întregi au crescut cu vechea vorbă românească: Ai carte, ai parte! Corectați-mă dacă greșesc, dar personal nu cred că există părinte pe lumea asta care să nu-și îndemne copilul spre învățătură. Au făcut-o părinții noștri cu noi, o vom face și noi la rândul nostru cu copiii noștri, întrucât cartea este cea care ne apropie de valori și ne asigură un viitor. În termeni practici, mai multă carte înseamnă o mai bună așezare în viața de zi cu zi. Mai multă carte înseamnă totodată garanția resurselor nelimitate pentru o întreagă națiune. Cam asta ar fi, până la urmă, în cuvinte simple menirea școlii! În cuvintele reformei la care asistați, și care nu e simplă, vă asigur, modelul educației românești vizează cu adevărat calitatea, nu cantitatea, performanța, nu simularea ei. Școala românească nu va mai fi pentru copiii noștri doar un furnizor de diplome, ci un furnizor de programe de formare în pas cu vremurile, adaptate competiției internaționale. Or, asta se face cu profesori bine pregătiți și atent selecționați, cu sisteme de predare compatibile școlii europene, cu sisteme de notare corecte, standardizate."

Din păcate, domnule prim-ministru, faptele arată cu totul altceva în privința reformei pe care guvernul condus de dumneavoastră a aplicat-o în învățământul românesc, din care ies în evidență doar subfinanțarea și dezinteresul!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 2 martie 2021, 20:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro