Plen
Ședința Camerei Deputaților din 18 iunie 2012
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.49/26-06-2012

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2012 > 18-06-2012 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 iunie 2012

4. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2012 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011 (PL-x 237/2012). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 237/2012

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

  ................................................

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2012 privind modificarea și completarea Legii educației naționale.

Este în procedură de urgență.

Guvernul, vă rog, punctul de vedere.

Domnul Király Andrei Gheorghe (secretar de stat, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului):

Mulțumesc frumos, doamna președinte.

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în scopul asigurării încadrării cu personal didactic titular la clasa pregătitoare, prin asigurarea mobilității acestuia, a reglementării posibilității funcționării claselor sub efectiv minim în zone izolate din mediul rural, precum și al asigurării ocupării funcțiilor de conducere în unitățile de învățământ preuniversitar și casele corpului didactic, și a funcțiilor de conducere, îndrumare și control în cadrul inspectoratelor școlare.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc mult.

Raportul comisiei, vă rog.

Dacă nu este nimeni de la Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport, care să prezinte raportul...

Deci, nu prezintă nimeni raportul Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport? Trebuie să fie un membru al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport.

Domnule Stanciu, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Anghel Stanciu:

Distinsă doamnă președinte,

Onorat prezidiu,

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Domnilor miniștri,

Vă rog să-mi permiteți să prezint raportul comisiei asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2012 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011.

În baza prevederilor art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu adresa PL-x 237/12 iunie 2012, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a primit spre dezbatere și avizare în fond, în procedură de urgență, Proiectul de Lege privind Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2012 privind modificarea și completarea Legii educației naționale.

Pentru întocmirea raportului comisia a analizat avizul Consiliului Legislativ.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii educației naționale, cu modificările și completările ulterioare, în sensul încadrării cu personal didactic titular la clasa pregătitoare, prin asigurarea mobilității acestuia, a reglementării posibilității funcționării claselor sub efectivul minim în zone izolate din mediul rural, precum și al asigurării ocupării funcțiilor de conducere în unitățile de învățământ preuniversitar și casele corpului didactic, și a funcțiilor de conducere, îndrumare și control din inspectoratele școlare până la organizarea concursurilor pentru ocuparea acestor funcții.

În funcție de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice, potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată.

La lucrările comisiei au fost prezenți 15 deputați, din 26 membri ai comisiei.

În baza prevederilor art.54 și 55 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, la dezbaterea proiectului de lege a participat, ca invitat, domnul Liviu Pop, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, și domnul Andrei Gheorghe Király, secretar de stat în cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

Potrivit prevederilor art.75 alin.(1) din Constituția României, republicată, și ale art.92 alin. (8) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Camera Deputaților este prima Cameră sesizată.

În urma dezbaterii din ședințele din 13 și 14 iunie 2012, comisia a propus, cu unanimitatea celor prezenți, adoptarea proiectului de lege cu amendamentele din anexă.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare pe marginea acestui raport? Nu sunt intervenții.

Atunci intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Titlul legii: Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2012 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011.

Dacă sunt observații? Nu. Adoptat.

Punctul 2 - Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 3 - Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctele 4, 5 și 6 - dacă sunt observații?

Vă rog, domnule Márton Árpád, aveți cuvântul.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Am ascultat cu mare atenție expunerea de motive a Guvernului, precum și a comisiei, și am înțeles că această ordonanță, cu textul modificat de comisie, se referă la actul de învățământ preuniversitar. Și, într-adevăr, ordonanța așa și zice.

Când văd, la punctul 6, modificarea art.155, care nu se regăsește în ordonanță și care modifică un articol care vizează învățământul universitar, pentru care nu am primit decât acea firmitură de motivație - pentru completarea normei.

Aș dori și o completare mai mare asupra necesității modificării acelei părți a legii care vizează învățământul universitar, și nu cel preuniversitar.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

Domnul Király Andrei Gheorghe:

Cred că domnul deputat are dreptate, într-un fel, întrucât ordonanța de urgență are prevederi și asupra unor aspecte privind organizarea învățământului universitar.

Pentru completarea normei la punctul 6 era un amendament al comisiei, care până la urmă a fost acceptat, atât de comisie, cât și coincide cu punctul de vedere al ministerului.

 

(În continuare, ședința a fost condusă de domnul deputat Ioan Oltean, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Georgian Pop și Dumitru Pardău, secretari ai Camerei Deputților. )

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule ministru.

Domnul președinte al comisiei sesizate în fond, domnul deputat, vă rog.

Domnul Cristian-Sorin Dumitrescu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte de ședință,

Într-adevăr, domnul Márton Árpád ar putea să invoce faptul că urgența care a determinat un astfel de act normativ este legată, pentru că altfel nu poți să emiți o ordonanță de urgență, de organizarea în cadrul învățământului preuniversitar a clasei pregătitoare, care s-a dovedit că nu era suficient pregătită, în așa fel încât, pentru începerea în bune condițiuni, la începutul acestui an școlar, să se organizeze.

Deci, acesta a fost vehiculul, acesta este motivul pentru care a fost dată această ordonanța de urgență.

Pe de altă parte, sunt o serie de aspecte legate și de învățământul universitar, care - dacă nu sunt modificate - creează o serie de probleme în desfășurarea activității de învățământ, și cred - și așa a spus și reprezentantul Guvernului - s-a profitat de existența acestei explicații de urgență, pentru că noi știm foarte bine că o ordonanță de urgență nu poate fi emisă decât dacă există caracterul de urgență. Curtea Constituțională a arătat în nenumărate rânduri.

S-a considerat caracter de urgență și s-a profitat de acest vehicul, pentru două, trei lucruri, care nu sunt foarte importante în ansamblul construcției, dar care sunt extrem de importante pentru activitatea universitară, ținându-se cont că și aceasta urmează să înceapă în această toamnă.

Acestea sunt rațiunile, și pentru acest considerent vă rugăm să le susțineți.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dacă mai sunt alte intervenții? Nu.

La următorul punct, 7, dacă sunt intervenții?

Punctele 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19.

Cu aceasta am încheiat dezbaterea raportului comisiei sesizate în fond.

Proiectul de lege rămâne pentru votul final de mâine.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 2 martie 2021, 12:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro