Claudiu-Andrei Tănăsescu
Claudiu-Andrei Tănăsescu
Ședința Camerei Deputaților din 12 martie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.30/21-03-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 12-03-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 martie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.37 Claudiu-Andrei Tănăsescu - declarație politică cu titlul "România nu este o țară de mâna a doua";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

   

Domnul Claudiu-Andrei Tănăsescu:

"România nu este o țară de mâna a doua"

Prin prezenta declarație politică, doresc sa trag un semnal de alarmă cu privire la statutul de țară de mâna a doua, statut ce îi este atribuit tot mai des țării mele, în actualul context politic european.

Politica externă a României intră direct în atribuțiile constituționale ale președintelui țării, domnul Traian Băsescu. Cu toate acestea, președintele nu a avut un rol activ și nu s-a implicat suficient de mult în procesul de aderare a României la spațiul Schengen, acesta preferând mai degrabă să stea pe margine, să critice și să pună eventualul eșec al aderării în spatele actualei puteri și, în mod explicit, asupra guvernului Ponta. În acest context, principalul adversar al aderării României la spațiul Schengen pare a fi însuși președintele Traian Băsescu. Atitudinea acestuia nu este demnă de demnitatea pe care o are, Traian Băsescu nu mai pare a fi președintele-jucător, cum îi plăcea să se autodenumească în trecut, ci, mai degrabă, un simplu jucător de rezervă, ce încă speră că va mai fi vreodată introdus în joc.

Totodată, îmi exprim susținerea vizavi de atitudinea corectă, reflectată în declarația ministrului de externe, Titus Corlățean, cu referire la procesul de aderare al României la spațiul Schengen. Astfel, la rândul meu, subliniez faptul că România trebuie să-și păstreze deschiderea față de aderarea la spațiul Schengen, însă, în condițiile unei eventuale amânări, trebuie să dăm dovadă de fermitate în negociere și să respingem orice tentativă de amânare a deciziei.

Poporul român s-a săturat de politica de discriminare practicată de tot mai multe țări europene și are nevoie de suport din partea factorilor decidenți în stat, pentru a le proteja interesele, integritatea și, nu în ultimul rând, demnitatea. De-a lungul timpului, România s-a dovedit a fi un partener credibil și loial pe plan internațional.

Sub egida NATO, România s-a implicat activ în teatrele de operațiuni din Irak și Afganistan, unde 21 de militari români și-au pierdut viața, iar alți 71 au fost răniți, în primii 10 ani de la aderare. Deși România și-a asumat responsabilitatea ce derivă din rolul de actor de bază în lupta împotriva terorismului, românii nu se bucură de aceleași privilegii ca alți cetățeni ai Uniunii Europene: în prezent, românii au nevoie de viză pentru a intra pe teritoriul SUA. Din această problematică derivă întrebarea: a meritat sacrificiul și contribuția militarilor români, a celor care și-au părăsit țara și familiile pentru a lupta pe câmpul de luptă?

Un alt exemplu care atestă faptul că România nu se bucură de un tratament egal cu cel al altor state membre ale Uniunii Europene este dat de gradul de acces al românilor pe piața forței de muncă. Deși, în teorie, Uniunea Europeană este un spațiu liber, în care forța de muncă poate să circule liberă, acest lucru nu se aplică și României. Mai multe state membre UE au restricționat accesul pe piața muncii pentru cetățenii români și bulgari, invocând, cel mai adesea, argumente ridicole, criza economică și protejarea astfel a pieței forței de muncă din fiecare stat membru, fiind doar două dintre acestea.

Îmi exprim, de asemenea, dezacordul puternic față de ideea existenței unei legaturi între raportul MCV și aderarea României la spațiul Schengen. Nu se poate pune în discuție o condiționare a aderării în Schengen prin prisma raportului MCV, aceasta fiind doar o modalitate practicată chiar de unele state europene pentru a tergiversa procesul de aderare. Din păcate, această motivație este folosită și de liderii opoziției, care pun mascarea incompetenței guvernării PDL mai presus de interesele cetățenilor români.

În acest context, românii au nevoie să-și recapete încrederea în ei înșiși și să se reconsidere un popor de primă mână. Și acest lucru nu se poate face decât prin impunerea în fața partenerilor europeni, care trebuie să-și reanalizeze poziția față de România și să respecte condițiile și principiile europene în aceeași manieră în care noi am făcut-o. Vrem să fim considerați o națiune europeană puternică, un partener egal, uniți fiind de aceleași valori și tradiții europene.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 10 aprilie 2020, 13:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro