Eleonora-Carmen Hărău
Eleonora-Carmen Hărău
Ședința Camerei Deputaților din 3 aprilie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/12-04-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 03-04-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 aprilie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.27 Eleonora-Carmen Hărău - declarație politică referitoare la reforma sistemului sanitar;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

   

Doamna Eleonora-Carmen Hărău:

Reforma sistemului sanitar reprezintă unul dintre obiectivele esențiale ale Guvernului USL, asumat și în programul de guvernare, cu impact și așteptări majore pentru tot ceea ce reprezintă și însumează lumea medicală, dar mai ales pentru pacienți, ca beneficiari ai politicilor în domeniul sănătății.

Și în acest domeniu, ca în multe altele, fosta guvernare și-a lăsat amprenta serios, din păcate într-un mod dezastruos, din cauza incompetenței și a lipsei de responsabilitate a celor care au condus acest sistem între 2009 și 2011. Aceasta este realitatea resimțită de toți cei care sunt nevoiți să apeleze la asistență și servicii medicale în ziua de azi, aceasta este și una dintre concluziile dezbaterii pe care am organizat-o de curând, în calitate de deputat al PNL, la sediul Primăriei din Hațeg, privind greutățile întâmpinate de unitățile sanitare mai ales pe plan local.

La întâlnire au participat toți factorii de decizie locali, respectiv președintele Consiliului Județean Hunedoara, domnul Mircea Moloț, primarii unităților administrativ-teritoriale de pe Valea Hațegului, reprezentanții conducerii Spitalului Orășenesc, precum și domnul deputat Horia Cristian, membru al Comisiei pentru sănătate, pe care l-am invitat special, având în vedere expertiza și interesul profesional manifestate în domeniul sanitar.

Dezbaterile au pornit de la analiza situației actuale a Spitalului Orășenesc, marcată de arierate, de datorii acumulate în timp și de lipsa fondurilor necesare desfășurării unei activității medicale normale, pentru o populație de 50.000 - 60.000 de oameni, practic întreaga populație de pe Valea Hațegului deservită de unitatea spitalicească.

Discuțiile s-au axat însă cu prioritate pe identificarea de către participanți a soluțiilor administrative și financiare, care să permită menținerea în funcțiune a acestei unități spitalicești, atât de importantă și de necesară pentru locuitorii din Valea Hațegului, în condițiile unui buget restrâns și a unor resurse financiare limitate.

Una dintre concluziile acestei întâlniri a fost aceea că noua reformă a sistemului sanitar anunțată de ministrul sănătății, domnul Eugen Nicolăescu, nu mai poate fi amânată, fiind indispensabilă pentru interesul pacienților, care va fi mai bine satisfăcut prin utilizarea rațională a fondurilor alocate, chiar și în condițiile unei austerități economice, dacă se renunță la idei preconcepute privind managementul unităților sanitare.

O altă concluzie se referă la lipsa de comunicare între structurile de management ale unităților sanitare, centrale și locale.

Este motivul pentru care solicit actualei conduceri a Ministerului Sănătății să analizeze, în contextul reformei sistemului sanitar, posibilitatea adoptării de măsuri care să relanseze și să permanentizeze comunicarea între structurile de management sanitar, mai ales că modificările de substanță anunțate au nevoie de susținerea profesională a managerilor din teritoriu în derularea lor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 11 decembrie 2019, 10:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro