Vasile Popeangă
Vasile Popeangă
Ședința Camerei Deputaților din 3 aprilie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/12-04-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 03-04-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 aprilie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.88 Vasile Popeangă - declarație politică: "Justiția - reformă sau șantaj?";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

   

Domnul Vasile Popeangă:

"Justiția - reformă sau șantaj?"

Încă de când ne-am arătat interesul de a intra în Uniunea Europeană, pentru acest obiectiv ni s-au tot impus valuri-valuri de liste pline cu cerințe pe care trebuia să le îndeplinim. Rând pe rând, am luat fiecare domeniu în parte, ajustându-le și actualizându-ne legislația specifică pentru a le face compatibile cu cele ale Uniunii Europene. Era de înțeles: când vrei să intri în casa cuiva, trebuie să te adaptezi și să respecți regulile casei... Mai câine-câinește, am reușit să trecem hopuri pe care nici măcar nu ni le-am închipuit ori care au depășit puterea noastră de imaginare - ne aducem aminte cu toții, de exemplu, șocul când, printre primele cerințe ale Uniunii, a fost cea referitoare la homosexualitate...

Domeniul justiției, în schimb, a fost folosit de către reprezentanții portocalii ai Europei pe post de măciucă, să ne liniștească în pretențiile noastre. Nu am avut, așa cum s-a zis, nicio reformă a sistemului, ci doar un mecanism de constrângere, de șantaj, pentru realizarea unor obiective pur politice, fără o tangență reală cu justiția, în condițiile în care, tehnic, îndeplineam toate cerințele impuse. Dacă la cerințele de pe agricultură, mediu și celelalte a fost imposibil să ni se pună piedici, pentru că realitățile erau palpabile și nu puteau fi negate ori strâmbate, singurul domeniu în care se putea interpreta fantezist în pur stil băsist a fost cel al justiției, unde poți fi mințit pe față, iar dacă ripostezi, riști să ți se taie și bruma de fonduri pe care le mai primești pentru miliardul și ceva cu care cotizăm anual la bunăstarea altora.

Cea mai bună dovadă că este așa o poate vedea oricine în raporturile MCV! Acestea sunt noua Fată Morgana: când zici că ai pus mâna pe ea, abia atunci realizezi cât de departe s-a dus, de fiecare dată tot mai departe, și mai departe... Cam așa trebuie să se simtă și măgarul dus de nas de către proprietar cu morcovul legat de băț, ca să meargă încotro vrea stăpânul, împotriva voinței tenacelui animal.

O altă dovadă că justiția e folosită ca mijloc de șantaj și ca piedică politică (dictată!) pentru a adera la spațiul Schengen e că ni s-au impus niște norme obligatorii care ori nu există în restul Europei, ori sunt chiar nerecomandate de înseși organismele europene (a se vedea Comisia de la Veneția) ori, în cel mai bun caz, dacă există pe undeva acele norme, ele sunt mult atenuate. Un exemplu rămâne pragul la referendumul de demitere a președintelui: Comisia de la Veneția nu-l recomandă, majoritatea țărilor europene nu au așa ceva, cele care au nu depășesc 30%, doar nouă ce ni s-a mai impus jumătate plus unu! De ce? Pentru că poporul român trebuia să fie un cobai, îngenuncheat, să se arate că nu votul cetățenilor este cel care contează în democrația europeană PPE-istă, așa, ca să nu i se urce cumva democrația la cap și să creadă că în Europa o fi cumva egalul celorlalți, care, după cum declară, ei vor democrație, dar nu pentru căței! Niște ortodocși amărâți, care nici măcar un mic imperiu n-au fost în stare să facă, să jumulească și ei acolo câteva secole măcar din averile altora, dar acum vor egalitate-n drepturi cu cei care au fost stăpâni mai mereu...

De aceea, o idee grozavă a fost cooptarea Comisiei de la Veneția pentru alcătuirea Constituției, ceea ce ar duce mai degrabă la ideea nu doar a modificării legii fundamentale, ci mai degrabă a creării uneia noi - și așa, transformările aduse de către respectivele modificări sunt profunde. Pe de altă parte, asta ar arunca la tomberon orice piedică din partea lui Băsescu, din două motive: pe de-o parte, a te opune Comisiei de la Veneția e un act sinucigaș chiar și pentru tupeul guvernatorului de la Cotroceni, iar pe de altă parte i s-ar strica jucăria de la Curtea Constituțională, nemaifiind nevoie de a mai trece proiectul de lege pe la bunul plac al lui Zegrean, Morar și gașca portocalie.

Persistă însă în rândul românilor întrebarea: de ce o fi așa de bună Codruța Kovesi la conducerea parchetelor, indiferent care ar fi ele? A văzut-o cineva rezolvând problema voturilor de la Paris? A văzut-o cineva luând măsuri împotriva procurorilor care au fugărit sătenii cu bibliile pe botul mașinilor? A văzut-o cineva băgând vreun mare mahăr PDL-list sau vreunul din dubioșii portocalizați din Top 300 la închisoare? A văzut-o cineva făcând vreo faptă atât de remarcabilă în instituția pe care a patronat-o încât să merite să fie bătută-n cuie pe viață în fotoliul din fruntea procurorilor? Prin rotație: și la Parchetul General, și la DNA, și-napoi...

Din păcate, faptul că doar doi inși sunt rotiți la conducerea parchetelor poate însemna și că laudele aduse lor de către Băsescu, băsiști și raportările MCV sunt nule: când ditamai instituțiile lăudate intern și internațional nu au decât doi oameni competenți în structurile lor, nu poate însemna decât că așa-zisa și multlăudata reformă a eșuat total și definitiv, ceea ce duce la concluzia că instituțiile respective trebuie șterse cu buretele și reconstruite de la zero...

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 13 decembrie 2019, 23:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro