Aurelia Cristea
Aurelia Cristea
Ședința Camerei Deputaților din 16 aprilie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/25-04-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 16-04-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 aprilie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.28 Aurelia Cristea - declarație politică privind "Viitorul României - educația";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

   

Doamna Aurelia Cristea:

"Viitorul României - educația"

Începând de săptămâna aceasta voi deschide o serie de declarații politice care vor aborda succesiv temele majore legate de dezvoltarea țării noastre. Voi reuni toate aceste discursuri sub titlul generic "Viitorul României". Am ales acest titlu deoarece consider că niciun proiect serios și bine fundamentat nu poate fi realizat fără a fixa în prealabil cât se poate de clar câteva obiective strategice, puncte de sprijin care să genereze cele mai bune soluții în diferite probleme.

Seria declarațiilor mele despre viitorul țării va debuta prin abordarea temei educației din România, tocmai datorită importanței sale deosebite și a rolului său fundamental. Educația reprezintă baza oricărei societăți, iar asta pentru că nimic nu se poate construi durabil în lipsa acesteia. Așa cum am putut deja constata, un sistem educațional deficitar are consecințe deosebit de grave asupra statului în integralitatea sa. E nevoie, așadar, de o discuție cât se poate de serioasă pe marginea acestei teme, iar măsurile care vor trebui luate nu mai pot întârzia, deoarece în multe situații școala e deja depășită de amploarea fenomenelor negative cu ritmuri accelerate.

Poate cea mai cruntă realitate a sistemului educațional românesc este aceea că a tolerat în decursul anilor escaladarea violenței în școli. Sistemul este în momentul de față într-atât de slăbit încât s-a ajuns ca agresarea cadrelor didactice din partea elevilor să rămână de cele mai multe ori nesancționată. Ce poate fi mai grav decât o educație care permite dezvoltarea unei culturi a urii față de cei care, cu bună-credință și fără o recompensă financiară deosebită, încearcă să insufle elevilor dragostea de carte? Această situație este expresia cea mai clară a dezorientării care a măcinat educația din România de mai bine de două decenii. Lipsa de stabilitate a fost cel mai mare dușman al dezvoltării normale a sistemului de învățământ, care are nevoie de continuitate și care trebuie să fie previzibil pentru ca rezultatele să fie palpabile.

Multiplele schimbări ce au bulversat sistemul educațional s-au datorat nenumăratelor reforme mai mult sau mai puțin oportune care au provocat ruperi de ritm și care au necesitat pauze pentru acomodare, iar toate acestea în contextul în care țările dezvoltate aplică deja de mult timp principiul învățării continue. Din păcate nu s-au stabilit niciodată principalele direcții de dezvoltare a învățământului, iar acest lucru s-a dovedit a fi de-a dreptul nociv.

Educația ar trebui să se bazeze, în primul rând, pe dezvoltarea creativității, atât cea individuală, cât și cea colectivă, iar stimularea talentelor înnăscute să fie un principiu unanim acceptat. Tocmai de aceea, sistemul educațional va trebui să facă pașii necesari pentru a îmbrățișa ideea învățării personalizate, care acordă atenția cuvenită fiecărui copil și care presupune cunoașterea părților sale bune și rele pentru o îndrumare cât mai corectă. Aerisirea programei școlare pentru a lăsa spațiu îndeajuns dezvoltării pasiunilor individuale, precum și construirea unui sistem real de evaluare prin feedback și feed before sunt de o importanță crucială pentru un sistem educațional competitiv. Din păcate însă reformele pe care le-am trăit de-a lungul timpului și ale căror victime directe au fost copiii nu au făcut decât să peticească un sistem devenit în timp incurabil. Reformele nu mai sunt capabile să facă față provocărilor enorme cu care se confruntă sistemul educațional. Ca atare, consider că singura soluție potrivită pentru România ar fi o revoluționare din temelii a sistemului, având la bază ideile menționate adineauri.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 16 decembrie 2019, 7:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro