Camelia-Margareta Bogdănici
Camelia-Margareta Bogdănici
Ședința Camerei Deputaților din 16 aprilie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/25-04-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 16-04-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 aprilie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.83 Camelia-Margareta Bogdănici - declarație politică: "Amenzi exorbitante aplicate veniturilor infime ale românilor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

   

Doamna Camelia-Margareta Bogdănici:

"Amenzi exorbitante aplicate veniturilor infime ale românilor"

Ministerul Afacerilor Interne a lansat de curând în dezbatere publică noi propuneri de modificare a Codului rutier, propuneri drastice care vizează înăsprirea actualului act normativ. Scopul declarat al modificărilor legislative constă în a-i determina pe conducătorii auto să fie mai prudenți în trafic, ori poate mai datori la statul care le bagă mâna în buzunar pe zi ce trece tot mai mult.

Cu toții suntem de acord că există și șoferi care încalcă frecvent și uneori grav regulile de circulație, însă înăsprirea sancțiunilor nu reprezintă o soluție concretă pentru rezolvarea acestor situații. Este doar o viziune simplistă a Guvernului USL. Prin aceste măsuri, Guvernul propune ca sancțiunile să ajungă la amenzi în cuantum chiar de 7500 lei pentru încălcările grave ale regulilor de circulație, sumă de care majoritatea românilor nu dispune.

Ideea de bază a oricărei inițiative de ordin legislativ este ca ea să se poată materializa, altfel rămâne un deziderat ori un simplu exercițiu de imaginație. Cum se poate gândi cineva, care face parte din conducerea statului și care, cel puțin teoretic, ar trebui să asigure un trai mai bun cetățeanului, să ceară de fapt imposibilul, având în vedere că marea parte a populației câștigă această sumă în decursul a mai mult de jumătate de an? Chiar dacă ar dori să plătească, românii se află deci în imposibilitatea financiară de a se supune acestei reglementări.

Este totalmente eronat ca actualii guvernanți să considere că înăsprirea legii atât de drastic îi va determina pe conducătorii auto să nu mai încalce legislația rutieră. Nu se poate spune că din cauza sancțiunilor prea mici, aceștia nu țin cont de legislația în vigoare. Factorii care îi determină pe aceștia să greșească în trafic sunt diverși, iar faptul că infrastructura drumurilor este deplorabilă și că nimeni nu face nimic pentru îmbunătățirea ei, poate constitui unul dintre motivele care uneori îi pune pe șoferi în fața inevitabilului.

Dacă actualmente doar 26% din totalul amenzilor de circulație sunt plătite, majorarea lor ar face ca acest procent să scadă dramatic. Guvernul USL propune acum ca cei care nu plătesc amenda în decursul a 90 de zile de la data comunicării procesului-verbal de constatare a contravenției, să rămână fără permis de conducere. Nu trebuie însă neglijat faptul că anumiți cetățeni lucrează în domenii în care deplasarea cu un autovehicul este vitală pentru câștigarea mijloacelor de trai.

O altă viziune asupra acestei problematici îi are în vedere chiar pe acei care veghează la respectarea legilor țării. Nu puține au fost cazurile în care polițiștii s-au dovedit a fi corupți, primind mită de la conducătorii auto, iar dacă amenzile se vor mări, conform noilor propuneri normative, este posibil ca numărul cazurilor de "șpagă" să sporească direct proporțional cu numărul amenzilor exorbitante aplicate de către stat. Așadar, trebuie să se lucreze pe mai multe segmente ca sistemul să devină funcțional și eficace.

În concluzie, fac apel la responsabilii cu această modificare legislativă să aibă în vedere realitățile actuale ale societății în care cu toții trăim și care, din păcate, așteaptă altceva de la guvernanți - un trai mai bun, mai înainte de orice taxă, impozit sau amendă uriașă.

Este simplu să dăm legi prin care să împovărăm și mai mult societatea românească, important este dacă aceste legi își vor atinge scopul. Semnalez totodată faptul că este primordial ca statul român să creeze condiții adecvate pentru ca regulile să nu mai fie încălcate. Evident, cei care greșesc, trebuie sancționați, dar nu peste puterile lor financiare. În atare condiții, cel care primește o amendă de circulație, va ajunge în situația aberantă de a face împrumut la bancă pentru a plăti statului această amendă.

Consider că Guvernul USL este dator în fața majorității românilor care le-a încredințat puterea și frâiele României, să găsească soluții viabile de creștere economică, nu prin abuzuri sau prin impunerea de noi și noi biruri. Cheia creșterii economice sunt investițiile, domnilor guvernanți, pe care dumneavoastră le-ați aruncat în derizoriu!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 12 decembrie 2019, 6:03
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro