Ion-Marcel Ciolacu
Ion-Marcel Ciolacu
Sittings of the Chamber of Deputies of May 8, 2013
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.60/16-05-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2013 > 08-05-2013 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of May 8, 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.70 Ion-Marcel Ciolacu - declarație politică: "Condiții esențiale pentru reușita reformei administrației publice";

   

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

"Condiții esențiale pentru reușita reformei administrației publice"

Administrația publică nu poate fi reformată într-un timp scurt. Este un proces pe termen lung, care trebuie să fie implementat într-un mediu dificil, competitiv și în continuă schimbare. De aceea, este obligatorie obținerea unui consens în ceea ce privește cerințele pentru realizarea întregului proces de reformă, prin:

- coordonarea și managementul întregii reforme dintr-un punct unic, 4 la cel mai înalt nivel al Guvernului, pentru a asigura coerența implementării strategiei;

- diseminarea pe scară largă a informațiilor referitoare la reformă și încurajarea participării cetățenilor, a societății civile, a mediului de afaceri, a reprezentanților politici și a funcționarilor publici la realizarea reformei, printr-un schimb democratic de opinii în legătură cu desfășurarea acestui proces;

- stimularea eticii și a valorilor sectorului public: transparență, imparțialitate, egalitate în fața legii, eficiență și eficacitate, predictibilitate;

- fundamentarea reformei pe baza unei analize profesionale a stadiului actual și a activității și performanțelor administrației publice, precum și pe evaluarea periodică a consecințelor activităților finalizate;

- folosirea experiențelor în domeniul reformei administrației publice din alte state, în special în statele membre UE și în țările candidate, menținând totodată elementele istorice și culturale ale administrației publice românești;

- abordarea reformei în mod global: nici o schimbare izolată sau parțială nu trebuie realizată, dacă nu a fost concepută ca parte integrală și organică a întregii strategii de reformă;

- considerarea reformei un proces deschis: componentele strategiei de reformă vor fi actualizate și adaptate schimbărilor din mediul extern, dar și transformării altor componente ale reformei, pentru a folosi în cel mai bun mod experiența acumulată în timpul implementării;

- stabilirea priorităților strategice: pentru fiecare etapă este stabilit un număr limitat de obiective prioritare, asupra cărora se va îndrepta întreaga atenție și pentru care vor fi alocate fondurile necesare; acestea trebuie să fie acele schimbări care determină progresul reformei în ansamblul său și condiționează sau influențează toate celelalte transformări;

- asigurarea continuității funcționării administrației publice, astfel încât aceasta să își îndeplinească funcțiile în timpul reorganizării, descentralizării, regionalizării etc.

Ținând cont de toate aceste principii putem crea un cadru normativ coerent și adaptat nevoilor administrației publice locale.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie jeudi, 2 décembre 2021, 9:34
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro