Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of September 23, 2013
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.109/01-10-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2013 > 23-09-2013 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 23, 2013

6. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.32/2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale (PL-x 184/2013). (rămas pentru votul final)
 
see bill no. 184/2013

   

Domnul Viorel Hrebenciuc:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

La punctul 7 al ordinii de zi avem Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.32/2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.

Domnul Jiru, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Enache Jiru:

Mulțumesc.

Prezentul act normativ reglementează următoarele: preluarea în administrare de către ANAF de la Autoritatea de Administrare a Activelor Statului a obligației de plată în valoare de 119 milioane lei, datorată de CN CFR infrastructură, reprezentând contribuția de asigurări sociale de sănătate și preluarea obligațiilor fiscale ale CFR Infrastructură de către CFR Marfă în schimbul stingerii parțiale a debitului restant pe care CFR Marfă îl are față de CFR Infrastructură.

Prin preluarea acestor obligații fiscale de către CFR Marfă de la CFR Infrastructură, CFR Marfă devine noul debitor al acestor obligații fiscale, iar CFR Infrastructură este eliberat de plata obligațiilor fiscale retransmise.

În acest context se reglementează și faptul că sechestrele aplicate de către organele fiscale din cadrul ANAF asupra bunurilor CFR Infrastructură pentru executarea obligațiilor fiscale se mențin în scopul garantării obligațiilor ce fac obiectul transmiterii și preluării.

Acest act normativ vine în sprijinul reducerii arieratelor de către operatorii economici către bugetul general consolidat. Se include și în înțelegerile din acordurile cu Fondul Monetar și ca element important de menționat este faptul că nu are impact asupra bugetului de stat.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte Iancu din partea Comisiei pentru industrie.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Comisia pentru industrii și servicii, precum și Comisia pentru buget, finanțe și bănci au fost sesizate în conformitate cu prevederile art.95 pentru dezbaterea în fond și avizarea proiectului de lege menționat.

Aș vrea să subliniez faptul că acest proiect de lege a fost adoptat de Senat, precum și faptul că are avizul favorabil din partea Comisiei juridice, de disciplină și imunități și Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare.

Proiectul, așa cum s-a menționat de către reprezentantul Executivului, reglementează compensarea debitului Companiei Naționale de Căi Ferate în valoare de 119 milioane de lei și debit care va fi preluat de ANAF cu o parte din debitul pe care Societatea Națională de Transport Feroviar - CFR Marfă - îl are față de Compania Națională Căi Ferate CFR S.A.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii propun plenului aprobarea ordonanței de urgență pentru reglementarea acestor măsuri financiar-fiscale.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor dorește cineva?

Vă rog, domnul Nazare. Cam rar pe aici.

Video in format Flash/IOS

Domnul Alexandru Nazare:

Obiectul acestei ordonanțe, deși nu este explicit precizat, este de fapt privatizarea CFR Marfă și ștergerea datoriilor în vederea privatizării.

Noi, PDL-ul, n-am fost niciodată împotriva privatizării. Am fost pentru această privatizare și am fost și pentru ștergerea acestor datorii în vederea privatizării, numai că nu suntem de acord nici cu modul în care s-a făcut privatizarea, nici cu modul în care au fost șterse datoriile.

A fost o privatizare a CFR Marfă pe repede înainte, în spatele cortinei, iar datoriile s-au șters "pe șestache" în vederea favorizării unuia dintre competitorii care au mers pentru a câștiga această licitație pentru CFR Marfă.

Dar, de fapt, ce am făcut? Noi ștergem 119 milioane de lei datorii prin această ordonanță în aprilie, după care mai venim în iunie și mai ștergem încă 127 de milioane și, în acest timp, CFR Marfă face pierderi 158 de milioane la șase luni și arierate de 146 de milioane.

Păi dar ce facem?

Adică, să fie și mai clar. Condiția Comisiei Europene, agreată de Fondul Monetar și Banca Mondială în toate negocierile, a fost că ștergem datorii doar acolo unde reușim să aducem compania respectivă pe profit. Nu ștergem datorii doar pentru că știm că această licitație e câștigată de-un anume operator economic.

Mai departe. Acordul comisiei pentru ștergerea oricărei datorii - aveam nevoie de un acord scris al Comisiei Europene prin Directoratul de Competitivitate. Și a fost un ministru al transporturilor care pretindea că avem acorduri verbale. Acorduri verbale nu există și nici nu există o hârtie a Comisiei Europene prin care să fie avizată o astfel de ștergere.

Deci, ne îndreptăm într-un caz de infringement. Nu va fi singurul, dar nu vrem să adăugăm la lista infringement-urilor din România unul în plus.

Pe de altă parte, notificarea GFR către Consiliul Concurenței încă nu s-a produs.

Când se va termina această privatizare? Durează, din momentul în care e făcută notificarea, încă șase luni. Dar atâta timp cât compania e pe pierdere, cât compania are arierate, cât această companie merge într-o direcție necunoscută și probabil se vor pierde locuri de muncă, să facă doamna ministru Mănescu... mă așteptam să fie aici astăzi, să ne explice încotro o ia această privatizare, și sper ca măcar Consiliul de supraveghere feroviară din cadrul Consiliului Concurenței să se sesizeze și cineva să facă ceva în acest caz, din Guvern, dacă investitorul privat care s-a angajat că va cumpăra CFR Marfă nu-i în stare să facă o notificare.

Mulțumesc.

Noi votăm împotrivă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnul Dobre.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Titus Dobre:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Ați avut termen atâția ani de zile să faceți acest lucru cu CFR-ul.

Ați avut un ministru al transporturilor care, în ianuarie 2012, a încercat să șteargă o sumă destul de măricică în ceea ce privește datoriile.

Dumneavoastră, domnule Nazare, la fel, ați încercat același lucru cât ați fost ministru.

De ce nu ați făcut-o?

Ați avut timp patru ani de zile. Știți foarte bine că CFR-ul, în perioada 2008-2009, a funcționat fără să aibă un buget aprobat.

Deci, atunci despre ce vorbim?

Dacă facem așa, nu e bine. Dacă nu facem, iar nu e bine.

Totodată, Ordonanța nr.61 prevede convertirea datoriilor CFR Marfă în acțiuni.

Această ordonanță este Ordonanța nr.32 și este o compensare între trei părți: CFR S.A., CFR Marfă și ANAF.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da, domnule Nazare, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Alexandru Nazare:

Domnule deputat,

Cu tot respectul pe care vi-l port, dar să știți că în noiembrie 2011, atât CFR Infrastructură, cât și CFR Călători, pentru ambele au fost aplicate scheme de compensare și au fost curățate de datorii. A fost pentru prima oară în istoria lor când au fost curățate de datorii.

Singura companie la care n-am putut să facem acest lucru, pentru că aveam nevoie de o notificare către Comisia Europeană, a fost CFR Marfă. Și acest lucru nu s-a întâmplat pentru că miniștrii pe care i-ați numit dumneavoastră - cei doi miniștri de la transporturi, nu vorbesc de doamna Mănescu acum - n-au făcut această notificare. Dar noi să știți că am făcut-o. În noiembrie 2011 s-a întâmplat acest lucru și, în martie 2012, 1 miliard de euro a fost compensat la CFR Infrastructură și am adus această companie la un nivel normal, adică pe zero.

Vă rog să vă documentați înainte să ieșiți să emiteți afirmații care n-au nicio fundamentare.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Cine mai dorește? Vă rog.

Vă supun votului propunerea domnului Tinel de retrimitere la comisie a acestui... Nu, nu, nu.

Amendamente? Nefiind, proiectul de lege trece la votul final.

Nazare a scăpat, ce să vă fac.

V-am luat amprenta, știu ce urmăriți.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie dimanche, 5 décembre 2021, 6:40
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro