Mircea Roșca
Mircea Roșca
Ședința Camerei Deputaților din 5 noiembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.139/15-11-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 05-11-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 noiembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.73 Mircea Roșca - declarație politică cu privire la cota unică;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mircea Roșca:

Cei care în ultima săptămână au încercat să acrediteze ideea creșterii cotei unice, dezinformând și manipulând opinia publică, sunt ori inconștienți, ori din prea multă demagogie și dorință de afirmare publică pot fi catalogați drept subminatori ai acestei țări.

Ca vechi liberal, vă pot spune că Partidul Național Liberal nu va abdica de la această teză economică și acesta va fi și mandatul pe care miniștrii liberali din Guvernul USL îl vor promova în întâlnirile cu reprezentanții FMI.

În anul 2005, când a fost introdusă cota unică de 16%, cei care apar azi să-i ia apărarea, și mă refer în principal la colegii de la PDL, în frunte cu fostul premier Emil Boc, nu erau atât de convinși de beneficiile ei pentru economie, pentru mediul de afaceri sau pentru nivelul de trai al populației. Ca atare, imediat după ce au preluat guvernarea, în anul 2009, au introdus impozitul forfetar, care s-a dovedit un cancer pentru sectorul IMM-urilor prin modul grosier în care a fost aplicat, iar apoi știm cu toții ce a urmat în anul 2010... o nouă avalanșă de măsuri dezastruoase pentru populație și noi frâne puse în calea relansării economice, prin creșterea TVA, scăderea veniturilor bugetarilor etc.

Din acest motiv, colegii noștri nu pot fi credibili.

Un tablou succint a ceea ce a reprezentat cota unică pentru economia României poate fi creionat plecând de la rezultatele concrete înregistrate în ultimii ani: fiscalizarea unei părți importante a economiei, noi locuri de muncă, descurajarea agenților economici în a căuta soluții de evitare a impozitelor, ușurarea poverii fiscale, un mediu economic mai atractiv pentru investitori etc.

Cred că nimeni din actualul Guvern nu își poate asuma o altă direcție decât cea a păstrării cotei unice de impozitare, cu atât mai mult cu cât este și un semnal de seriozitate, de predictibilitate pe care îl dăm investitorilor, fie ei români sau străini, potențiali sau reali.

Pentru noi, liberalii, menținerea cotei unice nu a fost și nu va fi un subiect de negociat cu partenerii de guvernare sau cu cei internaționali. Pentru următorii ani, cel puțin până în 2016, cât timp PNL se află la guvernare, va exista și garanția că va fi păstrată cota unică.

Nu este vorba de critici aduse FMI-ului sau guvernului, este doar un apel la consecvență și profesionalism din partea celor ce mă aștept să fie solidari în actul de guvernare. Câtă vreme ne aflăm sub stricta monitorizare a partenerilor financiari internaționali - și nu din vina noastră, a celor ce guvernăm azi România, ne aflăm în această situație - trebuie să dăm adevărate bătălii prin care să-i convingem că deciziile luate ne vor relansa economia și nu vor adânci deficitul.

Modul în care gestionăm situația depinde însă și de jocul antiguvernare pe care îl fac cei din opoziție sau din alte medii ostile. Cred că este cazul ca aceste voci să se abțină, mai ales pe problematici sensibile cum este cea de față. Spațiul fiscal în care suntem constrânși să ne mișcăm astăzi este de fapt rezultatul guvernării falimentare dintre anii 2009-2011, când s-a reușit contraperformanța de a ne împrumuta cu suma record de aproape 20 mld. euro, cel mai mare împrumut din istoria României.

Am luat măsuri curajoase de când suntem la guvernare, așa cum a fost și cea privind reducerea TVA-ului la pâine, și vom continua să identificăm soluții care să încurajeze inițiativa privată și să deschidă noi perspective economice, cea mai discutată în ultimele luni fiind cea referitoare la reducerea cu 3% a contribuțiilor sociale pentru angajator. Sperăm ca din 2014 această măsură să se regăsească în pachetul fiscal pe care îl propunem mediului antreprenorial din România.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 15 decembrie 2019, 1:50
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro