Marian Enache
Marian Enache
Ședința Camerei Deputaților din 5 noiembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.139/15-11-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
16-12-2019 (comună)
16-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 05-11-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 noiembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.83 Marian Enache - comentarii cu privire la capacitatea de dezvoltare a județului Neamț;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Marian Enache:

În județul Neamț, starea infrastructurii este deplorabilă. Consilierii județeni au reclamat starea dezastruoasă în care se află DN 15 (Piatra Neamț - Roman) și DN 17 B (Piatra Neamț - Bicaz - Poiana Teiului - Borca) pe o rută ce traversează practic tot județul, de la est la vest. Or, pentru o dezvoltare economico-socială durabilă, primul lucru la care va trebui să intervenim în mod radical va fi infrastructura rutieră. Vă reamintesc faptul că începând cu anul 2014 Uniunea Europeană ne va acorda iarăși fonduri pentru dezvoltare, or, noi va trebui să gestionăm situația de așa natură încât să putem accesa aceste fonduri în proporție cât mai mare, în special pentru infrastructură deoarece, cum putem constata cu toții, fără infrastructură, economia de piață nu este viabilă.

Cheia pentru atragerea acestor fonduri este cooperarea. Ne vom sufleca cu toții mânecile și vom pune mâna la treabă, și având o strategie convergentă, primarii vor primi sprijinul necesar mult mai ușor. Este inadmisibil să nu avem drumuri, spitale, dispensare și școli.

Dacă autostrada Târgu Mureș-Iași este un proiect despre care responsabilii în domeniu afirmă că este foarte scump și nu se poate realiza, măcar drumurile naționale din județ să fie reabilitate.

Nu putem pretinde activitate economică susținută atâta timp cât oamenii nu pot primi din partea statului un minim de servicii. Spre exemplu pe DN 17 B, de la viaductul din Poiana Teiului și până la ieșirea din județ, spre Suceava, nu s-a mai turnat covor asfaltic din 1989. Dezvoltarea infrastructurii va duce inevitabil la dezvoltarea turismului în zonă. Așa cum am mai subliniat și cu altă ocazie, județul Neamț tezaurizează importante monumente turistice, având un bogat fond etnofolcloric și o diversitate de resurse turistice naturale, un întins domeniu schiabil, resurse de ape minerale, or, toate acestea au forță de atracție foarte mare pentru turism, în special în rândul străinilor.

Neavând drumuri de acces, întâlnim foarte des situații în care turiștii vin o singură dată, admiră toate frumusețile județului Neamț, dar nu se mai întorc și nici nu recomandă zona, din cauza stării drumurilor, dar serviciilor care lasă de dorit în cadrul pensiunilor agro-turistice din zonă, din lipsa personalului specializat, care ar trebui format pe plan local, în cadrul unor programe speciale.

Ar trebui, în primul rând, modernizate sau reabilitate drumurile județene, iar DN 17 B este un drum turistic important pe valea râului Bistrița, foarte important pentru dezvoltarea turismului în județul Neamț și, mai departe, spre județul Suceava.

Nu trebuie neglijate însă drumurile comunale, reabilitarea sau crearea (acolo unde nu există) sistemelor de alimentare cu apă și a sistemelor de canalizare. Mai mult, trebuie amenajate obiectivele cu potențial turistic, cât și restaurate obiectivele de patrimoniu, personal specializat care să prezinte aceste obiective turistice vizitatorilor străini într-o limbă pe care aceștia o cunosc. Nu trebuie neglijate nici spațiile de cazare (acestea având, de asemenea, nevoie de reabilitare) prin punerea în valoare a pensiunilor turistice și a specificului gastronomic al zonei, deoarece au un rol determinant în dorința turistului de a revizita și de a recomanda altor persoane vizitarea acestor zone.

Este imperios necesar să fie avute în vedere și activitățile ce pot fi desfășurate de turiști, or, pentru asta trebuie create, modernizate și diversificate dotările de agrement. Dotarea cu ATV-uri, crearea de drumuri și poteci prin pădure pentru plimbări, dezvoltarea de activități cum ar fi: hipismul, parașutismul, încurajarea practicării sporturilor extreme prin organizarea de evenimente și facilități în zonă și prin promovarea lor la nivel european.

În concluzie, este necesară o colaborare strânsă între administrațiile publice locale, consiliul județean, prefectură, cât și Guvernul României, în sprijinul comunităților locale, dar și participarea activă a cetățenilor la accesarea fondurilor europene disponibile începând cu anul 2014.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 16 decembrie 2019, 16:01
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro