Manuela Mitrea
Manuela Mitrea
Ședința Camerei Deputaților din 17 decembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.167/24-12-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-03-2021
02-03-2021 (comună)
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 17-12-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 decembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.81 Manuela Mitrea - declarație politică având subiectul "Abandonul școlar, o problemă gravă în România!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Manuela Mitrea:

"Abandonul școlar, o problemă gravă în România!"

Sistemul românesc de învățământ, dar și cel european, se confruntă cu abandonul și absenteismul școlar, probleme grave insuficient tratate și care necesită acțiuni urgente.

Conform statisticilor Uniunii, anual 6 milioane de tineri din Europa abandonează școala, ceea ce reprezintă aproximativ 14% din numărul total de elevi. Datele din România relevă că abandonul școlar din țara noastră a crescut în anii de criză de la 15% între 2007-2008, la 17,5% în 2011 și 17,4% în 2012.

Cauzele abandonului școlar sunt plasate de către studii și rapoarte pe nivele diferite, cel al elevului, cel al familiei, cel al comunității de proveniență și al școlii.

În ceea ce privește factorii ce favorizează abandonul școlar, printre ei se numără posibilitățile financiare reduse ale familiei, educația părinților, mediul unde trăiește copilul, etnia și starea de sănătate. Copiii cu dizabilități se numără și ei printre cei care renunță la școală.

Din nefericire, consecințele părăsirii școlii sunt resimțite pe tot parcursul vieții de persoana ce a luat decizia de a renunța la școală, pe viitor având șanse mult mai slabe de a participa la viața socială, culturală și economică a societății. De asemenea, pentru cel care a abandonat școala crește riscul de șomaj, sărăcie și excluziune socială, fapt ce poate fi prevenit de către cei implicați în procesul de educație, de factori de decizie, părinți, profesori și elevi.

Uniunea Europeană a stabilit ca până în 2020 să reducă rata abandonului școlar sub 10%, ceea ce este un obiectiv îndrăzneț. România trebuie să se apropie de această țintă, dar nu pentru că suntem membri ai Uniunii, ci pentru că țara noastră are nevoie de oameni educați pentru a se dezvolta, pentru că fără educație nu poate exista o societate a cunoașterii. Trebuie să facem din reducerea abandonului școlar o prioritate a României.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 7 martie 2021, 5:06
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro