Domnul Mihai-Aurel Donțu: "Ministrul liberal al transporturilor pregătește mai multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii din România" Ministrul transporturilor, doamna Ramona Mănescu, a fost unul dintre miniștrii liberali care a participat la Forumul Economic și Comercial China-Europa Centrală și de Est, organizat luna trecută la București de către Guvernul României, în cadrul căruia dumneaei le-a propus oficialilor din China încheierea unui parteneriat pentru demararea câtorva proiecte importante de investiții, proiecte care vizează dezvoltarea infrastructurii feroviare și rutiere din România. Unul dintre proiectele de investiții în infrastructură discutat în acest context de către ministrul liberal al transporturilor cu oficialii chinezi, care ar putea fi demarat în 2014, se referă la linia feroviară de mare viteză care să lege vestul țării - Aradul - de Constanța. Din această linie ar urma să fie construit inițial tronsonul București - Constanța, urmat de centura feroviară a Bucureștiului. O astfel de cale ferată modernă se va suprapune pe Coridorul IV Pan-European - va include și Brașovul - și va putea conecta atât Brașovul, cât și portul Constanța și Bucureștiul de marile capitale ale Europei. Totodată, în 2014 se vor reabilita 204 km de cale ferată, pe tronsoanele Sighișoara - Simeria și Radna - Curtici, ceea ce va duce la o creștere a vitezei de deplasare a garniturilor de tren pe aceste tronsoane. De asemenea, demararea unui proiect de importanță majoră pentru județul Brașov, deci și pentru cetățenii din colegiul pe care îl reprezint în Parlament, este pe cale să se concretizeze prin intervenția actualului ministru liberal al transporturilor, și mă refer la Proiectul legat de Centrul intermodal de la Feldioara. Odată cu realizarea unei astfel de investiții, Brașovul va deveni cel mai important centru logistic al țării, datorită construirii unui nod intermodal de căi ferate și rutiere la Feldioara. Practic, aproape toate mărfurile care vin pe mare sau din Vestul Europei vor trece prin Brașov. Un alt proiect pe care îl are în vedere Ministerul Transporturilor este coridorul Dunăre - Main - Rin și Proiectul integrat prin care Dunărea devine, pe lângă o importantă cale navigabilă, un element cu potențial economic ridicat pentru țara noastră. Majoritatea proiectelor sunt realizate din fonduri europene. Spre deosebire de fostele guverne, miniștrii liberali ai Guvernului actual utilizează la maximum acest instrument de finanțare care prin incapacitatea foștilor guvernanți nu a fost utilizat cum trebuie, POS Transport fiind chiar suspendat din cauza neregulilor constatate de UE. Având în vedere faptul că în ultimii 20 de ani infrastructura din România nu a beneficiat de o finanțare corespunzătoare, care să permită dezvoltarea reală a acesteia, și nici bugetul pentru anul 2014 nu va permite alocări substanțiale, pentru a acoperi integral necesitățile curente de dezvoltare, dar și ținând cont de faptul că foarte multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii din România au rămas doar la stadiul de promisiuni pe hârtie ale fostelor guverne ale PDL, salut demersurile doamnei ministru Ramona Mănescu de căutare a unor alternative viabile de finanțare, care să urgenteze astfel implementarea celor mai importante proiecte de infrastructură.
|