Mihai-Aurel Donțu
Mihai-Aurel Donțu
Ședința Camerei Deputaților din 17 decembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.167/24-12-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-03-2021
02-03-2021 (comună)
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 17-12-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 decembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.86 Mihai-Aurel Donțu - declarație politică având tema "Ministrul liberal al transporturilor pregătește mai multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii din România";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mihai-Aurel Donțu:

"Ministrul liberal al transporturilor pregătește mai multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii din România"

Ministrul transporturilor, doamna Ramona Mănescu, a fost unul dintre miniștrii liberali care a participat la Forumul Economic și Comercial China-Europa Centrală și de Est, organizat luna trecută la București de către Guvernul României, în cadrul căruia dumneaei le-a propus oficialilor din China încheierea unui parteneriat pentru demararea câtorva proiecte importante de investiții, proiecte care vizează dezvoltarea infrastructurii feroviare și rutiere din România.

Unul dintre proiectele de investiții în infrastructură discutat în acest context de către ministrul liberal al transporturilor cu oficialii chinezi, care ar putea fi demarat în 2014, se referă la linia feroviară de mare viteză care să lege vestul țării - Aradul - de Constanța. Din această linie ar urma să fie construit inițial tronsonul București - Constanța, urmat de centura feroviară a Bucureștiului. O astfel de cale ferată modernă se va suprapune pe Coridorul IV Pan-European - va include și Brașovul - și va putea conecta atât Brașovul, cât și portul Constanța și Bucureștiul de marile capitale ale Europei.

Totodată, în 2014 se vor reabilita 204 km de cale ferată, pe tronsoanele Sighișoara - Simeria și Radna - Curtici, ceea ce va duce la o creștere a vitezei de deplasare a garniturilor de tren pe aceste tronsoane.

De asemenea, demararea unui proiect de importanță majoră pentru județul Brașov, deci și pentru cetățenii din colegiul pe care îl reprezint în Parlament, este pe cale să se concretizeze prin intervenția actualului ministru liberal al transporturilor, și mă refer la Proiectul legat de Centrul intermodal de la Feldioara. Odată cu realizarea unei astfel de investiții, Brașovul va deveni cel mai important centru logistic al țării, datorită construirii unui nod intermodal de căi ferate și rutiere la Feldioara. Practic, aproape toate mărfurile care vin pe mare sau din Vestul Europei vor trece prin Brașov.

Un alt proiect pe care îl are în vedere Ministerul Transporturilor este coridorul Dunăre - Main - Rin și Proiectul integrat prin care Dunărea devine, pe lângă o importantă cale navigabilă, un element cu potențial economic ridicat pentru țara noastră.

Majoritatea proiectelor sunt realizate din fonduri europene. Spre deosebire de fostele guverne, miniștrii liberali ai Guvernului actual utilizează la maximum acest instrument de finanțare care prin incapacitatea foștilor guvernanți nu a fost utilizat cum trebuie, POS Transport fiind chiar suspendat din cauza neregulilor constatate de UE.

Având în vedere faptul că în ultimii 20 de ani infrastructura din România nu a beneficiat de o finanțare corespunzătoare, care să permită dezvoltarea reală a acesteia, și nici bugetul pentru anul 2014 nu va permite alocări substanțiale, pentru a acoperi integral necesitățile curente de dezvoltare, dar și ținând cont de faptul că foarte multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii din România au rămas doar la stadiul de promisiuni pe hârtie ale fostelor guverne ale PDL, salut demersurile doamnei ministru Ramona Mănescu de căutare a unor alternative viabile de finanțare, care să urgenteze astfel implementarea celor mai importante proiecte de infrastructură.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 7 martie 2021, 3:50
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro