Constantin Mazilu
Constantin Mazilu
Ședința Camerei Deputaților din 4 martie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/13-03-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
02-12-2019 (comună)
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 04-03-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 martie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.29 Constantin Mazilu - declarație politică: - "Criza din Ucraina, un semnal geopolitic pentru România";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Constantin Mazilu:

"Criza din Ucraina, un semnal geopolitic pentru România"

Salut, în calitatea mea de parlamentar, semnarea Acordului pentru soluționarea crizei politice de la Kiev. Era și timpul! Utilizarea muniției de război pe străzile din Kiev, zile la rând, împotriva propriului popor a fost cea mai brutală tentativă din ultimii 15 ani de reprimare a protestelor în Europa.

De asemenea, țin să felicit Ministerul Afacerilor Externe pentru decizia de a angaja România să se implice, în continuare, în rezolvarea crizei din Ucraina. Consider că Acordul privind soluționarea crizei din Ucraina prevede etape bine definite, care vor asigura soluții pe termen lung și care vor readuce Ucraina pe calea democrației și consolidării statului de drept. Redresarea economiei ucrainene va trebui să fie, de asemenea, una din prioritățile Uniunii Europene, ale SUA, alături de instituțiile financiare internaționale. Pe măsură ce conflictul din Ucraina continuă, economia acestei țări, care traversează de ceva vreme o situație dificilă, are de suferit tot mai mult. În cazul alunecării totale în haos sau război civil, e foarte ușor de presupus că ea va ajunge într-o stare foarte proastă. Ba chiar s-ar putea prăbuși. Inevitabil, economia oricărui stat vecin, incluzând România, va fi afectată, atât direct, prin legăturile pe care le avem cu această țară, cât și indirect, prin faptul că mulți investitori vor "fugi" de această zonă cu probleme.

Cu alte cuvinte, orice se petrece la granițele noastre ne implică, direct sau indirect, și pe noi. De cele mai multe ori direct. Chiar dacă noi nu am simțit-o prea mult, fiind preocupați, ca de obicei, de problemele noastre politice interne, acestea au avut o mare influență la nivel geopolitic. Disoluția Iugoslaviei a schimbat foarte mult ecuația de securitate în vecinătatea noastră. La fel se va întâmpla și cu criza din Ucraina.

Cel mai probabil Rusia nu va sta cu mâinile în sân și va încerca să aducă sub oblăduirea sa întregul teritoriu al Ucrainei. Toată lumea știe că Rusia fără Ucraina este doar o putere regională, mai mult asiatică. Dar cu Ucraina, Rusia este și o putere europeană, cu tendințe hegemonice mondiale. Și asta pentru că păstrarea sub control a Ucrainei îi aduce Rusiei accesul facil spre zonele sensibile ale Europei Centrale, cu posibilitățile de extindere spre nord, vest și sud. Iar dacă terenul este pregătit în prealabil, cu atât îi va fi mai ușor Rusiei.

Din aceste raționamente, consider că România trebuie să-și asume un rol activ în diplomație, ca și membru NATO și UE, să fie și să rămână un partener serios, cu greutate, un exportator de securitate în zonă. Nu în ultimul rând, pentru acest scop este necesară întărirea capacităților de apărare ale țării.

O armată puternică, profesionistă, bine dotată cu specialiști și armament modern, este benefică siguranței naționale. O astfel de armată are un potențial important de descurajare a oricăror acțiuni cu caracter ostil, sau al unor presiuni sau amenințări. Statul care are în spate o astfel de armată este mai sigur, motiv pentru care este și mai puternic. Mai ales dacă această armată și-a dovedit, în misiunile de peste hotare, profesionalismul și bravura. Este un factor deloc de neglijat. Iar militarii români și-au probat, în repetate rânduri, profesionalismul în teatrele de operațiuni pe care au activat. Din nefericire, mulți dintre aceștia au plătit cu prețul vieții pentru curajul lor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 6 decembrie 2019, 7:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro