Vasile-Daniel Suciu
Vasile-Daniel Suciu
Ședința Camerei Deputaților din 4 martie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/13-03-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 04-03-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 martie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.40 Vasile-Daniel Suciu - declarație politică - "Masca unui om politic";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

"Masca unui om politic"

Așa cum și titlul declarației politice, de astăzi, sugerează, masca a devenit laitmotivul scenei politice românești. Simbolul măștii provine din teatrul antic grec, unde actorii aplicau aceste măști pentru a întruchipa un anumit personaj, omul individual ascunzându-se în spatele rolului atribuit. Acțiunea în sine sau, mai bine spus, scopul purtării unei măști este de "a nu fi tu însuți" și de a fi acel altcineva pe care publicul dorește să îl vadă.

În această ipostază se află și domnul Crin Antonescu, ce la formarea proiectului USL și-a asumat rolul de viitor președinte al României și, alături de colegii din alianță, de luptător contra regimului Băsescu, pentru care electoratul și-a exprimat voința cu privire la alegerile parlamentare, la constituirea structurilor locale și prin referendumul de demitere al actualului președinte.

Construcția USL s-a format având ca obiectiv reprezentarea voinței oamenilor, aceea de înlăturare a regimului Băsescu și democrat-liberal, iar oamenii care și-au spus cuvântul în această situație, ne-au încredințat această sarcină ce trebuie nemijlocit dusă până la bun sfârșit.

Dacă am înceta să ne referim la cele 7 milioane de români, care ne-au făcut responsabili pentru asigurarea unui viitor integru, nu ca la o cifră, cifra de 7.000.000, ci ca la oamenii care atunci când au fost robiți și zdrobiți de Traian Băsescu și acoliții săi, au avut curajul să ceară demisiile acelor lideri, am înțelege că pentru îndeplinirea acestui scop ne-au validat pe noi, în formula USL, pentru a conduce această luptă în numele lor. Lupta nu s-a încheiat, sarcina nu a fost îndeplinită. Retragerea promisiunilor făcute nu este, oare, un act de trădare?

Ce alt scop poate fi mai înalt decât acela de a onora promisiunea pe care ai făgăduit-o oamenilor ce, numindu-te în funcție, ți-au oferit încrederea lor, tocmai pentru a pune în practică planul prezentat?

Dacă în Palatul Parlamentului se ciocnesc orgoliile celor mari, în exteriorul lui se află cetățenii ce încă sunt neîndreptățiți și afectați de vechiul sistem, care așteaptă ca legiuitorii țării să își amintească de ei.

Crin Antonescu s-a înfățișat publicului larg drept un președinte cu prestanță, un excelent orator, un bun diplomat și omul care va aduce stabilitatea în toate instituțiile statului. Angajamentele asumate, în pactul USL, au fost tocmai acelea de a crea un mediu economic stabil, de a instaura democrația reală în România și de a crea un mediu propice dezvoltării și creării unui viitor mai bun.

De când a lăsat Crin Antonescu deoparte masca de președinte echilibrat și a renunțat la promisiunile sale onorabile pentru a pune în prim-plan un Antonescu conflictual, ironic și visceral? Pe cine a dorit liderul PNL să reprezinte atunci când, cu degajare în voce și veselie în comportament, a decis desființarea instrumentului de luptă cu regimul ticăloșit și, adoptând imaginea răzbunătorului, cere demisia celui care nici acum nu se dă la o parte din lupta cu președintele ilegitim, și amenință cu depunerea unei moțiuni de cenzură pentru ca și restul demnitarilor angajați în împlinirea aceluiași țel să fie împiedicați de la a-și păstra promisiunile?

Mă întreb în numele cui, domnul Antonescu, acționează, derogându-se de la programul de guvernare USL, "România puternică", conștientizând că în teritoriu, indiferent de decizia de la centru, se dorește colaborarea dintre PSD și PNL și continuarea funcționării protocolului semnat.

Consider că pentru a te califica drept președintele de care România are nevoie, diplomația și înțelepciunea sunt calități ce trebuie să prevaleze.

Pentru a transpune în idei mai clare calitățile pe care un președinte ar trebui să le posede, voi aminti cuvintele lui Corneliu Coposu, care după cei 17 ani petrecuți în temniță, "hăituit" de Securitate și prieteni, nu a dorit răzbunare, ci a spus: "I-am iertat și pe unii și pe alții". De asemenea, ce s-ar fi întâmplat dacă Regele Mihai, îndepărtat din țară și trimis în exil de către regimurile politice ale vremii, ar fi decis să se răzbune, să încurajeze mișcările monarhiste din România. Nu ar fi creat pe această cale, pentru scopul și voința sa, haos și tulburări politice ce s-ar fi răsfrânt asupra oamenilor care destul au suferit? A ales, în schimb, să contribuie la îmbunătățirea mediului politic românesc, efectuând vizite relativ diplomatice pentru a face lobby în vederea admiterii țării în NATO și Uniunea Europeană.

Oamenii mari de stat se află uneori în situații dificile, momente în care trebuie să își exercite abilitățile diplomatice și să acționeze pentru binele suprem. Dacă o criză de orgoliu îi determină să ia hotărâri pripite, rămânând nepăsători la efectele cauzate de acestea, este cazul să punem la îndoială abilitatea de a fi liderii ai 20 de milioane de oameni.

Asemenea unui actor ce performează, Crin Antonescu are datoria de a respecta promisiunea făcută oamenilor, aceea de a-și juca rolul asumat, până la final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 8 decembrie 2019, 9:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro