Ovidiu-Cristian Iane
Ovidiu-Cristian Iane
Ședința Camerei Deputaților din 4 martie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/13-03-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 04-03-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 martie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.87 Ovidiu-Cristian Iane - declarație politică intitulată "Educație prin egalitate. Se poate!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

"Educație prin egalitate. Se poate!"

Reprezint un colegiu în care foarte mulți adulți au fost nevoiți să plece să muncească în străinătate. Reîntoarcerea acestora reprezintă un proces de durată, uneori, din păcate, crearea unui loc de muncă în localitatea lor nefiind suficientă pentru a le determina întoarcerea.

Acest gen de migrație, dezvoltat atât de mult în aproape două decenii, are consecințe dintre cele mai profunde, una dintre ele fiind aceea asupra familiei, în special asupra copiilor.

Faptul că din ce în ce mai mulți copii se află în diverse și multiple situații de risc cauzate de absența unui părinte (sau a ambilor!) care muncește în străinătate este o realitate cu care, ne place sau nu, trebuie să ne confruntăm și pe care trebuie să o corectăm.

Anul trecut, un raport realizat de către UNICEF ne arăta o situație mai mult decât îngrijorătoare cu privire la situația copiilor noștri, mai precis, faptul că țara noastră se află pe ultimul loc la patru dintre cele cinci dimensiuni care fac referire la bunăstarea copilului - situația lui materială, sănătatea și securitatea acestuia, educația, comportamentul, cât și riscurile și condițiile de locuit.

Astfel, se indicau:

"Într-o manieră generală, reținem că cel mai ridicat nivel de bunăstare materială a copilului corespunde Țărilor de Jos și altor patru țări nordice, iar cel mai scăzut nivel corespunde Statelor Unite, Letoniei, Lituaniei și României. (...)Actualul sistem nu protejează în mod eficient copiii împotriva sărăciei. Copiii din gospodăriile mai sărace - fie că este vorba de familiile lucrătorilor săraci, fie de cele extrem de sărace - riscă în mod clar să moștenească inegalitățile, în lipsa unei protecții sociale eficiente. Situația copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate prezintă aspecte contradictorii. Aceștia se bucură în general de bune condiții de trai. Totuși, sunt vulnerabili la sărăcia monetară, din cauza puternicei dependențe de remitențe, și la sărăcia afectivă, din cauza lipsei îngrijirii părintești. Mai mult, lipsa părinților are efecte grave asupra calității nutriției și a rezultatelor școlare. În toate dimensiunile bunăstării copilului, diverse practici nocive dezvoltării sănătoase și adecvate a copilului par a fi larg răspândite printre părinți".

Și pentru că dintr-un punct trebuia pornit, sfârșitul lunii februarie a acestui an a marcat debutul unui alt proiect pe care l-am inițiat și care se va desfășura pe parcursul anilor 2014-2016 în cele 14 localități ale colegiului pe care îl reprezint în Camera Deputaților și pe care intenționez să îl extind la nivel de întreg județul.

Proiectul educațional se adresează copiilor aflați în situații de risc din cauza părinților plecați la muncă în străinătate, iar prima sa etapă s-a desfășurat în comuna Horodnicul de Sus, prin organizarea Conferinței "Educație prin egalitate" în cadrul căreia au avut loc: workshopul privind impactul educației asupra formarii personalității copiilor în spațiul social actual, la care au participat peste 80 de persoane, părinți, bunici, tutori ai copiilor cu părinți plecați in străinătate, educatori, consilieri psihopedagogi, asistenți sociali, și un atelier de dezvoltare emoțională prin tehnici de art-terapie dedicat copiilor, la care au participat 25 de copii.

Obiectivele acestui îndelungat și complex proiect vizează creșterea motivației pentru integrare socială și pentru învățare a copiilor aflați în situații de risc cu vârsta cuprinsă între 3 și 15 ani și creșterea sentimentului de comuniune socială a copiilor aflați în situații de risc, prin integrarea în grupul social de la școală și din comunitatea locală, prin crearea unei rețele de centre de dezvoltare armonioasă dedicate activităților de tip "școală după școală" pentru acești copii, urmărindu-se implicarea a minimum 150 de copii cu vârste între 3 și 15 ani, din care 20 de etnie romă.

"Educație prin egalitate" se desfășoară prin coordonarea și organizarea unui centru vocațional pentru dezvoltare armonioasă, cu sprijinul unor psihologi recunoscuți în domeniu, și va urmări în continuare:

  • Programe și seminarii educative și terapeutice desfășurate în spațiul imediat al copilului;
  • Seminarii specializate dedicate copiilor, părinților/ bunicilor/ tutorilor și educatorilor, asistenților sociali, consilierilor psihopedagogi;
  • Realizarea de focus-grupuri pe teme de discuții particularizate pentru identificarea scopului din spatele comportamentelor copiilor, tipuri parentale, adaptarea copilului la cerințele școlarității;
  • Seminarii vocaționale și Webinarii pentru părinții plecați la muncă în străinătate.

Mulțumesc tuturor acelora care au participat și vor participa în continuare la acest proiect și, pe această cale, vă transmit și dumneavoastră, stimați colegi, că educația prin egalitate nu este doar un deziderat, ci o realitate, că este posibilă o viață mai bună pentru copiii din România și că trebuie ca fiecare dintre noi să contribuie.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 15 decembrie 2019, 13:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro